€500 challenge 2019 -NLT- Old School RF900R Rules!

NLT

MF'er
26 jun 2010
154
85
Westerland
Zo weer wat gedaan aan het brik! Luchtfilter is een apart verhaal, deze zat aan het begin van de 2017 editie in de RF VAN Jottum maar in de bergen reed de motor dus een stuk beter zonder dit filter. Deze gekregen van Jottum en kijken of die mij meer geluk brengt! Verder de choke gangbaar gemaakt en bij gemis van een beugeltje de kabel vast gezet met een tyrap! En om de telefoon te kunnen laden even een stroompuntje gemaakt!
Totale kosten eh, plug ooit van nonick gekregen, luchtfilter van Jottum en tyraps ga ik niet rekenen! :P
 
  • Like
Waarderingen: Jottum!

NLT

MF'er
26 jun 2010
154
85
Westerland
Gisteren de Tupperware er weer op gezet met hier en daar een tiewrap, leek af en toe op worstelen, vroeger was echt niet alles beter! Maar goed, zit weer ongeveer juist en zal er niet spontaan vanaf vallen.
Verder even een oliewissel Inc. Filter en bougies, nu dus wat van m’n sleutelbudger kwijt.
Bougies € 39,80 + oliefilter € 7,95 + 3,3 liter olie a € 8,- p/l komt op een totaal van € 74,15 van de 275,- nu dus nog € 200,85 over!

Vandaag maar weer even test rondje gedaan! :] 060CE8DD-69D5-433A-86EC-85E4069857E3.jpeg
 

Bijlagen

  • Like
Waarderingen: ROB-E

Jottum!

for president
27 jan 2010
1.382
107
57
Nieuwe Niedorp
Bezoek site
@NLT-hem-z'n-arm wilde eruit en dat gaat niet. Gevolg is dat zijn RF geen duurtest kon ondergaan. En hey, what are friends for! Ik offerde me op om een dagje de RF te testen. Heel naar!
DSCI0569.JPG
Vanuit Nieuwe Niedorp via Nibbixwoud en Venhuizen de Houtribdijk over (ik blijf het een dam vinden hoor). Een poepie gas en je bent aan de andere kant...
DSCI0570.JPG


Lelystad door en dan heel veel lege wegen. Joehoe! Parallel aan de Ketelbrug het Ketelmeer over en dan SJK te pakken, bekende buurt...
DSCI0572.JPG

Door het mooie Reesdal naar Hardenberg en Gramsbergen.
DSCI0574.JPG
DSCI0576.JPG
DSCI0577.JPG

En dan de grens over. Belastingvermijdende activiteiten uitgevoerd in Wielen.
DSCI0578.JPG


Volgende bestemming Bourtange, ik ben immers toch in de buurt. Als je testpiloot bent moet je wel gaan vliegen. Dus even de autobahn op, de 31. 30 km autobahn waarvan helaas 12 km één baan beschikbaar met veel verkeer voor me....
Bij Dörpen blijkt de weg naar Bourtange afgesloten. Dus dan maar niet rechtsaf maar linksaf richting zuid. Geen idee wat ik aan het doen was. Toen toch maar een weg rechtsaf gepakt richting het westen, dus richting Nederlandse grens. Toen hield het asfalt op en ging over op gravel. En toen hield het gravel op en werd het een zandpad. Toen ook het zandpad ophield en doorgaan door een akker rijden inhield werd het me toch te gortig.
DSCI0580.JPG


Gelukkig heb ik al jaren een landkaart bij me en nu ook bij me gestoken. Je weet immers maar nooit. Dus gauw het cellofaan er af gehaald. Nieuwe route in de tomtom naar Sellingen en daarna Bourtange was meer succesvol.
DSCI0581.JPG


Eindelijk, Bourtange. Het was inmiddels tegen vijven en een koffie zou er wel in gaan. Ik had er al vijf uur sturen op zitten. Maar dan wel in de vesting! Ja jammer, om vijf uur gaan de terrassen dicht. Krijg dan maar de kolere! Rechtsomkeer en richting huis. Via kronkelroute was het nog vier uur en zou ik kwart over negen thuiskomen. Dus een stukje kronkelen en ergens in the middle of nowhere overgegaan op snelste route. Bij een pompstation tussen Assen en Groningen een kop koffie en saucijenbroodje met een leuk gesprek met de mevrouw die de pomp bewoonde.
Even thuis laten weten dat ik rond achten thuis zal zijn en weer gas op die lollie! Af en toe de zon lekker in mijn giegel. Maar tegen de tijd dat ik de Afsluitdijk ('t is echt een dam hoor!) was de zon al aardig onder en konden er weer korte kilometers gemaakt worden.

Al met al een heerlijk dagje gehad! En de motor? Die haalt het wel!
 

Bijlagen

NLT

MF'er
26 jun 2010
154
85
Westerland
Dank je wel Jottum! Hopelijk kan ik weer snel mn arm gebruiken en mee op deze belasting ontduikende tripjes! Zodra ik weer kan sleutelen nieuwe banden monteren, remblokken en even met de carbs stoeien!
 
  • Like
Waarderingen: Jottum!

NLT

MF'er
26 jun 2010
154
85
Westerland
20181031_180042.jpg

Zodra ik beide armen weer kan gebruiken kunnen we de carbs van de soez aanpakken! Ik wil namelijk wel met het luchtfilter van Jottum blijven rijden.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Jottum!

NLT

MF'er
26 jun 2010
154
85
Westerland
20181111_141821.jpg
Afgelopen weken af en toe wat knutselen aan de RF, 1 van de opmerkingen van Jottum was dat de de motor af en toe onregelmatig loopt als deze warm is dus daarom gaan de carbs even naar Nopan die heeft namelijk een hele grote frituur van 25 liter! :P
 

NLT

MF'er
26 jun 2010
154
85
Westerland
20181117_143906.jpg
Als je niet kunt rijden dan kun je altijd nog kijken waarom ie het doet! Remmerij er straks nog af en compleet renoveren, voorvorkpoten even een kleurtje geven en nieuwe olie erin. We komen de winter wel door!
 
Laatst bewerkt:

NLT

MF'er
26 jun 2010
154
85
Westerland
Zo was even paar dagen offline hier! Maar zal even de veloren tijd inhalen! Eerst even het budget bijstellen, stond op €200,85 maar daar moet nog het bedrag van de revisie setjes voor de carbs af van €72,95 blijft er nog €127,90 over!
 

NLT

MF'er
26 jun 2010
154
85
Westerland
Eerst even een borg pennetje gemaakt voor de gashandel. Gaatje boren draad tappen en een stukje draadeind met lijm erin en klaar! Oh en natuurlijk te ver gegaan met boren dus gat even opvullen met gesmolten tywrap! ;) 20181124_133720.jpg 20181124_135228.jpg 20181124_135536.jpg
 

borisz

"In de moele"
18 dec 2009
3.896
174
51
Leeuwarden
Top!!!
Ik zal mij eens buigen over een upgrade van mijn CX-remmen vertragers komende winter. Tips zijn uiteraard welkom. Ikzelf zat al te denken om een set remmen van een oude BMW K passend te maken op mijn CX.
 
  • Like
Waarderingen: NLT

Jottum!

for president
27 jan 2010
1.382
107
57
Nieuwe Niedorp
Bezoek site
Top!!!
Ik zal mij eens buigen over een upgrade van mijn CX-remmen vertragers komende winter. Tips zijn uiteraard welkom. Ikzelf zat al te denken om een set remmen van een oude BMW K passend te maken op mijn CX.
De remklauwen zijn het probleem niet. Ik heb op de challengebike van 2014 (GL500, mijn huidige ratbike) de rempomp vervangen door een Suzuki rempomp, van een 600CC. En teflon/staalomvlochten leidingen. Dit remt heel goed, tot op de dag van vandaag!
 
  • Like
Waarderingen: NLT