€500 challenge 2019 -NLT- Old School RF900R Rules!

D880B745-A8D1-4135-8F2B-5C5FE9AF8D7D.jpeg
 

Bijlagen

  • 651A6F79-10EF-4464-AF41-2CBF4E73BF81.jpeg
    651A6F79-10EF-4464-AF41-2CBF4E73BF81.jpeg
    447,8 KB · Weergaven: 45
  • C17F60DA-2C53-4C4E-9CDE-148503BF49FD.jpeg
    C17F60DA-2C53-4C4E-9CDE-148503BF49FD.jpeg
    830,6 KB · Weergaven: 46
  • 4CDCB349-1A1E-477C-BA2C-1AECDA29FCB6.jpeg
    4CDCB349-1A1E-477C-BA2C-1AECDA29FCB6.jpeg
    174,3 KB · Weergaven: 51
  • 0A1EF2CC-D1D5-495E-A564-D390E054C3B5.jpeg
    0A1EF2CC-D1D5-495E-A564-D390E054C3B5.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 54
  • 5BF7F125-BA84-4415-8EE5-617BDD3F8BA7.jpeg
    5BF7F125-BA84-4415-8EE5-617BDD3F8BA7.jpeg
    232 KB · Weergaven: 50
Zo weer wat gedaan aan het brik! Luchtfilter is een apart verhaal, deze zat aan het begin van de 2017 editie in de RF VAN Jottum maar in de bergen reed de motor dus een stuk beter zonder dit filter. Deze gekregen van Jottum en kijken of die mij meer geluk brengt! Verder de choke gangbaar gemaakt en bij gemis van een beugeltje de kabel vast gezet met een tyrap! En om de telefoon te kunnen laden even een stroompuntje gemaakt!
Totale kosten eh, plug ooit van nonick gekregen, luchtfilter van Jottum en tyraps ga ik niet rekenen! :P
 
A6DA71F2-19F0-41F8-9BAA-00AE29142B56.jpeg
 

Bijlagen

  • 2DD1D745-E226-435D-A390-656E0C63174F.jpeg
    2DD1D745-E226-435D-A390-656E0C63174F.jpeg
    119,2 KB · Weergaven: 66
  • B361EADD-8965-406D-B630-3827941D3C5F.jpeg
    B361EADD-8965-406D-B630-3827941D3C5F.jpeg
    95,7 KB · Weergaven: 68
  • 9BD0D0CC-0D81-475B-96A2-2546BB5F568C.jpeg
    9BD0D0CC-0D81-475B-96A2-2546BB5F568C.jpeg
    102,6 KB · Weergaven: 69
Gisteren de Tupperware er weer op gezet met hier en daar een tiewrap, leek af en toe op worstelen, vroeger was echt niet alles beter! Maar goed, zit weer ongeveer juist en zal er niet spontaan vanaf vallen.
Verder even een oliewissel Inc. Filter en bougies, nu dus wat van m’n sleutelbudger kwijt.
Bougies € 39,80 + oliefilter € 7,95 + 3,3 liter olie a € 8,- p/l komt op een totaal van € 74,15 van de 275,- nu dus nog € 200,85 over!

Vandaag maar weer even test rondje gedaan! :]
060CE8DD-69D5-433A-86EC-85E4069857E3.jpeg
 

Bijlagen

  • 74A0215D-A201-4A1A-BAA4-5595DCFFD1C2.jpeg
    74A0215D-A201-4A1A-BAA4-5595DCFFD1C2.jpeg
    483,8 KB · Weergaven: 26
  • 5FF2CFF8-9EBF-41CF-970F-5B7588B69962.jpeg
    5FF2CFF8-9EBF-41CF-970F-5B7588B69962.jpeg
    583,8 KB · Weergaven: 27
Wat gaan we nu doen? Test weekend is nog ver weg! Vandaag tanktas erop gezet. Nu wachten tot er tijd is voor een test rondje om het Ijsselmeer!
20180927_211021.jpg
 
@NLT-hem-z'n-arm wilde eruit en dat gaat niet. Gevolg is dat zijn RF geen duurtest kon ondergaan. En hey, what are friends for! Ik offerde me op om een dagje de RF te testen. Heel naar!
DSCI0569.JPG

Vanuit Nieuwe Niedorp via Nibbixwoud en Venhuizen de Houtribdijk over (ik blijf het een dam vinden hoor). Een poepie gas en je bent aan de andere kant...
DSCI0570.JPG



Lelystad door en dan heel veel lege wegen. Joehoe! Parallel aan de Ketelbrug het Ketelmeer over en dan SJK te pakken, bekende buurt...
DSCI0572.JPG


Door het mooie Reesdal naar Hardenberg en Gramsbergen.
DSCI0574.JPG

DSCI0576.JPG

DSCI0577.JPG


En dan de grens over. Belastingvermijdende activiteiten uitgevoerd in Wielen.
DSCI0578.JPG



Volgende bestemming Bourtange, ik ben immers toch in de buurt. Als je testpiloot bent moet je wel gaan vliegen. Dus even de autobahn op, de 31. 30 km autobahn waarvan helaas 12 km één baan beschikbaar met veel verkeer voor me....
Bij Dörpen blijkt de weg naar Bourtange afgesloten. Dus dan maar niet rechtsaf maar linksaf richting zuid. Geen idee wat ik aan het doen was. Toen toch maar een weg rechtsaf gepakt richting het westen, dus richting Nederlandse grens. Toen hield het asfalt op en ging over op gravel. En toen hield het gravel op en werd het een zandpad. Toen ook het zandpad ophield en doorgaan door een akker rijden inhield werd het me toch te gortig.
DSCI0580.JPG



Gelukkig heb ik al jaren een landkaart bij me en nu ook bij me gestoken. Je weet immers maar nooit. Dus gauw het cellofaan er af gehaald. Nieuwe route in de tomtom naar Sellingen en daarna Bourtange was meer succesvol.
DSCI0581.JPG



Eindelijk, Bourtange. Het was inmiddels tegen vijven en een koffie zou er wel in gaan. Ik had er al vijf uur sturen op zitten. Maar dan wel in de vesting! Ja jammer, om vijf uur gaan de terrassen dicht. Krijg dan maar de kolere! Rechtsomkeer en richting huis. Via kronkelroute was het nog vier uur en zou ik kwart over negen thuiskomen. Dus een stukje kronkelen en ergens in the middle of nowhere overgegaan op snelste route. Bij een pompstation tussen Assen en Groningen een kop koffie en saucijenbroodje met een leuk gesprek met de mevrouw die de pomp bewoonde.
Even thuis laten weten dat ik rond achten thuis zal zijn en weer gas op die lollie! Af en toe de zon lekker in mijn giegel. Maar tegen de tijd dat ik de Afsluitdijk ('t is echt een dam hoor!) was de zon al aardig onder en konden er weer korte kilometers gemaakt worden.

Al met al een heerlijk dagje gehad! En de motor? Die haalt het wel!
 

Bijlagen

  • DSCI0579.JPG
    DSCI0579.JPG
    31,2 KB · Weergaven: 20
Dank je wel Jottum! Hopelijk kan ik weer snel mn arm gebruiken en mee op deze belasting ontduikende tripjes! Zodra ik weer kan sleutelen nieuwe banden monteren, remblokken en even met de carbs stoeien!
 
20181031_180042.jpg


Zodra ik beide armen weer kan gebruiken kunnen we de carbs van de soez aanpakken! Ik wil namelijk wel met het luchtfilter van Jottum blijven rijden.
 
Laatst bewerkt:
20181111_141821.jpg

Afgelopen weken af en toe wat knutselen aan de RF, 1 van de opmerkingen van Jottum was dat de de motor af en toe onregelmatig loopt als deze warm is dus daarom gaan de carbs even naar Nopan die heeft namelijk een hele grote frituur van 25 liter! :P
 
20181117_143906.jpg

Als je niet kunt rijden dan kun je altijd nog kijken waarom ie het doet! Remmerij er straks nog af en compleet renoveren, voorvorkpoten even een kleurtje geven en nieuwe olie erin. We komen de winter wel door!
 
Laatst bewerkt:
20181117_170232-jpg.1339387

Andere opmerking die Jottum maakte na de testrit was dat de hele boel mee draait als je iets te hard aan het gas draait!
 

Bijlagen

  • 20181117_170232.jpg
    20181117_170232.jpg
    801,3 KB · Weergaven: 251
Zo was even paar dagen offline hier! Maar zal even de veloren tijd inhalen! Eerst even het budget bijstellen, stond op €200,85 maar daar moet nog het bedrag van de revisie setjes voor de carbs af van €72,95 blijft er nog €127,90 over!
 
Eerst even een borg pennetje gemaakt voor de gashandel. Gaatje boren draad tappen en een stukje draadeind met lijm erin en klaar! Oh en natuurlijk te ver gegaan met boren dus gat even opvullen met gesmolten tywrap! ;)
20181124_133720.jpg
20181124_135228.jpg
20181124_135536.jpg
 
Verder heb ik nog even de remklauwen aan de voorkant voorzien van nieuw rubber en schoon gemaakt!
20181201_151350.jpg
20181202_122036.jpg
20181202_153003.jpg
 
Nu nog nieuwe slangen, schijven en remblokken oh en de rempomp ook maar meteen doen!
 
Top!!!
Ik zal mij eens buigen over een upgrade van mijn CX-remmen vertragers komende winter. Tips zijn uiteraard welkom. Ikzelf zat al te denken om een set remmen van een oude BMW K passend te maken op mijn CX.
 
  • Leuk
Waarderingen: NLT
Top!!!
Ik zal mij eens buigen over een upgrade van mijn CX-remmen vertragers komende winter. Tips zijn uiteraard welkom. Ikzelf zat al te denken om een set remmen van een oude BMW K passend te maken op mijn CX.
De remklauwen zijn het probleem niet. Ik heb op de challengebike van 2014 (GL500, mijn huidige ratbike) de rempomp vervangen door een Suzuki rempomp, van een 600CC. En teflon/staalomvlochten leidingen. Dit remt heel goed, tot op de dag van vandaag!
 
  • Leuk
Waarderingen: NLT
Terug
Bovenaan Onderaan