€500 challenge 2019: Ram's DR Big "Red"

Frank-m

Die hard MF'er
Donateur
13 apr 2017
621
361
32
Kampen
Top :t, ik heb gemerkt dat ik knooien in de garage leuker vindt dan verbouwen dus bij mij gaat de verbouwing nu ik er gewoon prima kan wonen (benedenverdieping klaar en slaap op de logeerkamer) op een veel rustiger tempo en zit ik vaker aan de motor te prutsen :+

theredone51

Big Red
10 mei 2005
2.040
389
Mechelen, BE
Top :t, ik heb gemerkt dat ik knooien in de garage leuker vindt dan verbouwen dus bij mij gaat de verbouwing nu ik er gewoon prima kan wonen (benedenverdieping klaar en slaap op de logeerkamer) op een veel rustiger tempo en zit ik vaker aan de motor te prutsen :+
Dat probleem zag mijn vriendin ook al aankomen bij mij, hetgeen de reden is dat ik pas als laatste de garage "mag" aanpakken O-)

Net nog een telefoontje gedaan met de wikkelaar, blijkbaar hebben ze een probleem om de kern er uit te krijgen zonder alles kapot te maken.. Ze gaan morgen nog eens proberen en dan krijg ik maandag te horen of / hoe / wat..

theredone51

Big Red
10 mei 2005
2.040
389
Mechelen, BE
Nog maar even een update, 2 dagen voor vertrek :) De herwikkelde spoel heb ik eind vorige week nog kunnen ophalen bij de wikkelaar, weerstandswaarde is weer helemaal in orde. De vorige wikkelaar had blijkbaar te dunne draad gebruikt, waardoor de weerstand veel te hoog was.

Jammer genoeg heb ik de tijd niet gevonden om de spoel nog te monteren, alles weer samen te bouwen, de motor te testen, etc. Hoofdoorzaak:

Bouwen, verbouwen en verhuizen.. Momenteel staat de inhoud van mijn oude garage in een hok in de nieuwe garage:

En is de oude garage zo goed als leeg (de rommel is ondertussen al naar de stort):

Dat wil dus zeggen dat de DR niet klaar zal zijn voor vertrek en dat ik met "Lucille" (de R1100RT van hierboven) mee op challenge zal gaan. Jammer, maar het huis heeft prioriteit :) Na de challenge zal ik hopelijk wel zo nu en dan de tijd vinden om de DR verder af te werken :t

Joossio

Die hard MF'er
23 okt 2014
584
51
25
Zuid-Holland
Bezoek site
Zag er allemaal weer netjes uit kerel.

Hoe is het ondertussen mer de DR?
Verbouwing al beetje afgerond zodat je weer kan bouwen in je garage. Het leukere bouw werk.

Ben zelf ook ff afwezig geweest. Maar nu ik ook weer aan mn K bezig was en mn topic aan het updaten was dacht ik "zal eens ff bij de DR kijken hoe het er daarvoor staat".

theredone51

Big Red
10 mei 2005
2.040
389
Mechelen, BE
Zag er allemaal weer netjes uit kerel.

Hoe is het ondertussen mer de DR?
Verbouwing al beetje afgerond zodat je weer kan bouwen in je garage. Het leukere bouw werk.

Ben zelf ook ff afwezig geweest. Maar nu ik ook weer aan mn K bezig was en mn topic aan het updaten was dacht ik "zal eens ff bij de DR kijken hoe het er daarvoor staat".
Was het maar waar.. De DR en XL staan nog gewoon onder een motorhoes te wachten :(

Als je zo goed als alles zelf doet en ondertussen nog werkt, dan duurt het allemaal wat langer. Ondertussen al wel:
- Nieuwe gas / waterleiding
- Nieuwe ketel + leidingen
- Elektriciteit op de bovenste verdieping nieuw
- Dubbel glas aan de voorkant
- Nieuwe kozijnen en dubbel glas aan de achterkant
- Alle binnenmuren er uit op de 1e verdieping
- 1 tussenmuur in de garage er uit (lees: meer werkruimte in de toekomst)

En vandaag beginnen ze aan het dak :) Er zit dus wel voortgang in, maar het zal ergens midden 2020 worden gok ik voor ik aan / in de garage bezig ben.

Joossio

Die hard MF'er
23 okt 2014
584
51
25
Zuid-Holland
Bezoek site
Was het maar waar.. De DR en XL staan nog gewoon onder een motorhoes te wachten :(

Als je zo goed als alles zelf doet en ondertussen nog werkt, dan duurt het allemaal wat langer. Ondertussen al wel:
- Nieuwe gas / waterleiding
- Nieuwe ketel + leidingen
- Elektriciteit op de bovenste verdieping nieuw
- Dubbel glas aan de voorkant
- Nieuwe kozijnen en dubbel glas aan de achterkant
- Alle binnenmuren er uit op de 1e verdieping
- 1 tussenmuur in de garage er uit (lees: meer werkruimte in de toekomst)

En vandaag beginnen ze aan het dak :) Er zit dus wel voortgang in, maar het zal ergens midden 2020 worden gok ik voor ik aan / in de garage bezig ben.
Ik ben van plan volgend jaar eens te gaan kijken voor een eigen huis. Zorg eerst wel dat m'n motor en al mijn andere lopende projecten af zijn hahaha
Of ik moet iets kopen wat al af is, maar dat is tegenwoordig niet meer te betalen met mijn wensen lijstje. Beter zelf doen :P

• Like
Waarderingen: 1098 en theredone51