rustige motorrijder
Die hard MF'er
Netjes schoon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoop het ookCarburateurs zien er echt weer als nieuw uit. Mooi hoor! Ben benieuwd, het zal leuk zijn als de motor het bij het eerste keer proberen het ook doet! Ik zal voor je duimen!
De "blokkendoos test" (kijken wat in welk gaatje past) gaf mij dezelfde conclusie. Carburateurs worden op meer modellen gebruikt, revisiesetjes zijn natuurlijk "universeel" in dat opzicht.Die ringen horen inderdaad onder de zwarte deksel bij de synchronisatie poorten.
Bedankt Maar valt best mee hoor, een ultrasoon is makkelijk om te hebben. Maar met wat wasbenzine, een borstel, een schroevendraaier en een ringsleutel kun je bovenstaande ook perfect uitvoeren Als je een exploded view kan begrijpen, dan kun je normaal ook zo'n ding uit elkaar halen en weer in elkaar steken.Sodeju wat pak jij dat soort dingen toch altijd goed aan. Zou willen dat ik helft van jouw skills had. Mooi werk en leuk om te volgen Sander.
SM wielen vooral voor de looks uiteraard, zoals op de laatste foto's hierboven te zien kán het wel, met de originele naaf. Denk dat het probleem bij je maat vooral zit in het feit dat hij van 17 naar 18 inch is gegaan, dan krijg je een andere spaakhoek. Maar als ik ze verander, dan blijft het 17 inch achteraan. Maar dat is uiteindelijk vooral een "nice to have". SR43 achterbrug met wiel en schijfrem is een interessante upgrade die ik ook al had overwogen, maar budgettechnisch wat minder. Alhoewel -> remmen = veiligheid, dus.. buiten budget, toch?Had 2 flessen wijn gegeven voor dat ding!
Maar gefeliciteerd, zijn top brommers! SM wielen zullen niet veel extra doen voor het weg gedrag, dat is origineel ook prima.
Wil je het wel dan wordt het misschien lastig om een bredere velg te vinden die bij de achter naaf past ivm de spaak hoek [ was een probleem bij een maat met een 18" velg] echter de trommel wielen hebben slechte spaken [ kort] sr43 achterbrug + wiel met schijfrem passen op die van jou.
Voor het voorwiel kan je de originele achtervelg gebruiken.
SR43 deksel, startertandwiel +startmotor vinden voor weinig kan lastig worden, gewoon uitzetten met de handmatige decompressie zorgt er al voor dat de boel heel blijft.
NAKS veer is een probleem, ook de Hessler veer is niet best, op het Big forum vind je een betere oplossing.
3e versnelling is bij mij [sr43] 3x kapot gegaan, nokken van het tandwiel breken, als je het blok opentrekt controleer ze! zo niet kijk het bakje onder het blok na, grote stalen brokken zijn niet goed.
Mocht je de koppelingsdeksel los halen vervang de oliekeerring in het deksel! anders loopt de krukas kapot!
Veel plezier met je mooie brommer en een mooie challenge!
Bedankt weer voor de tips (Moest je trouwens toevallig mijn account kunnen activeren op het noppenforum? Aanvraag staat al enkele weken open..)Voor de NAKS veer is ook een makkelijkere oplossing dan de manuele spanner, een klem die voorkomt dat als de veer breekt de spanner helemaal terug schiet. Vind je info over op t Big forum.
Is een kans dat je op [duits] ebay een achterbrug kan vinden voor een leuke prijs of op t Big forum.
Ow en als je een 320mm remschijf voorwiel op je SM kit wil een KTM [Adventure 620/640] remschijf past op de originele voornaaf, alleen de 6mm gaten van de schijf opboren naar 8mm en andere bouten
Hoop er toch een kleiner voorwiel uit te kunnen slepen, dat zou al veel doenLekker bezig hoor! Het wordt goed aangepakt zo te zien.
Persoonlijk hoop ik dat je geen budget over houdt om hem om te bouwen naar SM
Ding is mooi ruig van zichzelf.
Het werk valt wel mee, op goed een dag trek je de motor wel uit elkaar. In elkaar zal ongeveer even lang duren als ik niets geks tegen kom. Voor het vervangen van de NAKS-veer moet het blok er uit, voor het vervangen van de tandwielen en ketting moet het achterwiel en de brug er uit, om de vorkpoten te voorzien van nieuwe olie en veren moeten ze er uit. Dan ligt de hele motor eigenlijk al zo goed als uit elkaar :p Was mijn dubio punt vooral dat ik nog wel budget had om te coaten en dat het zonde zou zijn om het nu niet te doen, maar als er dan nog onverwachte kosten boven komen..Geen verkeerd voorstel. Flink wat werk maar je hebt gelijk de hele motor gezien/doorgelopen. Rare fratsen kanjevfelijk opknappen, komt de bedrijfszekerheid ten goede
Blijft de kleur gelijk of wordt het aangepast ?
Ketting is nog op de post, dus valt af te wachten. Maar je hebt gelijk, achterwiel is genoeg, maar ik moet het voor mijzelf op 1 of andere manier dramatiseren zodat ik mijzelf kan wijsmaken dat het een goed idee is om de fiets volledig uit elkaar te halenNou heb ik nog maar 10x een ketting+tandwielen vervangen, maar nog nooit de achterbrug er voor uit gehad. Heb je dan een speciale eindeloze ketting?
UiteraardJe moet de lagers van de achterbrug controleren en waarschijnlijk ook voorzien van vers vet
Bedankt! Leuk om te zien dat mensen de tijd die het kost waarderenJe topics zijn erg leuk om te lezen