theredone51
Big Red
- Onderwerp starter
- #51
Mini-update om de week mee te beginnen: moest gisteren bij oma op bezoek en ik had op Marktplaats gezien dat in de buurt iemand accu's verkocht van het type dat nodig is voor de DR. Berichtje over en weer via Marktplaats, maar op het moment dat hij er was kon ik er nog niet zijn en omgekeerd. Afgesproken om over te schrijven en de accu te verstoppen en jawel, bij aankomst stond hij klaar om mee te nemen Fijn dat dat soort dingen nog kunnen anno 2018. Bij oma op bezoek was ook "ons pap" aanwezig, die had dan weer de nieuwe demper voor me bij en samen ziet dat er zo uit:
De dempers is niet he-le-maal smetvrij, maar niets wat de functie gaat belemmeren. Blijkbaar is dit type (40F0) van de GSX-R dempers de meest begerenswaardige en wordt hij vaak toegepast op het kleinere, jongere broertje van de 750, de DR650. Daar zou uit testbankwerk blijken dat hij het zelfs iets beter doet dan aftermarket uitlaten, terwijl hij een stuk stiller is én lichter van gewicht is (demper weegt ongeveer 2,5kg door het gebruik van Titanium). Al met al heb ik goede hoop dat hij op de 750 dus ook goed zijn best zal doen
Verder gisteren alle staaldelen in de auto geladen, die breng ik vanavond na het werk naar de poedercoater, kan ik ondertussen rustig aan het motorblok beginnen
Financieel overzicht:
- Uitlaatdemper: 25 euro
- Revisiesetjes carburateurs: 26,90 euro
- O-ringen mengselschroeven: 6,78 euro
- Oliekeerring koppelingsdeksel: 13,25 euro
- Progressieve vering voor: 113,95 euro
- Progressieve vering achter: 97 euro
- Oliefilter: 4,50 euro
- Kettingset: 61,50 euro
- Nokkenaskettingspannerveertje: 21,45 euro
- Bougies: 9 euro
- Voorvorkkeerringen: 3,95 euro
- Accu: 25 euro
-------------------------
Resterend budget: 241,72 euro
De dempers is niet he-le-maal smetvrij, maar niets wat de functie gaat belemmeren. Blijkbaar is dit type (40F0) van de GSX-R dempers de meest begerenswaardige en wordt hij vaak toegepast op het kleinere, jongere broertje van de 750, de DR650. Daar zou uit testbankwerk blijken dat hij het zelfs iets beter doet dan aftermarket uitlaten, terwijl hij een stuk stiller is én lichter van gewicht is (demper weegt ongeveer 2,5kg door het gebruik van Titanium). Al met al heb ik goede hoop dat hij op de 750 dus ook goed zijn best zal doen
Verder gisteren alle staaldelen in de auto geladen, die breng ik vanavond na het werk naar de poedercoater, kan ik ondertussen rustig aan het motorblok beginnen
Financieel overzicht:
- Uitlaatdemper: 25 euro
- Revisiesetjes carburateurs: 26,90 euro
- O-ringen mengselschroeven: 6,78 euro
- Oliekeerring koppelingsdeksel: 13,25 euro
- Progressieve vering voor: 113,95 euro
- Progressieve vering achter: 97 euro
- Oliefilter: 4,50 euro
- Kettingset: 61,50 euro
- Nokkenaskettingspannerveertje: 21,45 euro
- Bougies: 9 euro
- Voorvorkkeerringen: 3,95 euro
- Accu: 25 euro
-------------------------
Resterend budget: 241,72 euro