€500 challenge 2019: Suzuki GSX - wat kan er mis gaan?

Wimvlis

MF veteraan
28 apr 2009
3.543
20
Naaldwijk
#76
Mijn oplossing voor het geel heet AMZ ;)










Voor kenners en "fijnproevers" : Action Mat Zwart

Je hoeft maar niet veel af te plakken en mat zwarte verf spuiten is echt niet moeilijk. En daarbij is deze "lak" budgettechnisch verantwoord :+
 

Pepijnwk

MF veteraan
4 jul 2006
2.514
0
50
Peize
#77
YSS is volgens mij wel een net merk ja. Vandaag ook genoeg mooi spul zien hangen van €1500+ :o

Ik heb de nette GSX400E rubbers/bussen er allemaal uit weten te krijgen en deze zitten al geperst in de nieuwe schokbrekers. De gele accenten op een wit-rode motor nemen we even voor lief _O- ben al lang blij dat ik weer met opbouwen kan beginnen.
wat leuk dat je de schokdempers kreeg! Dat geel is toch zo opgelost? zoals aangegeven kun je ze zo spuiten, maar mooier is nog om ze even uit elkaar te halen. Dan de onderdelen even mooi te schuren en mooi spuiten/verven en aflakken. Dan worden ze uiteindelijk hartstikke mooi!
 
Laatst bewerkt:

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.429
11
34
Drenthe
#79
Ik heb ff in mijn voorraad zitten kijken, maar er zit bar weinig voor dit model bij....

Welke bandenmaten horen er op?
Had ook al geneusd in je motorwebshop & bandenschop - maar beiden hebben enkel een zwarte achtergrond?

Als je op de GSX400E zoekt, kom je veel verschillende configuraties qua banden tegen...erg handig.
Achter zou bijvoorbeeld 3.00 x H18 of 3.75 x 18 of 4.10s - 184pr of 110/90 -18 kunnen zijn.

Ik houd het gewoon op
voor: 90/90-18
achter: 110/90-18


Heb goede ervaringen met BT45 serie, dus dat zou mijn eerste keuze zijn.
 
10 mei 2005
1.796
27
Mechelen, BE
#80
Had ook al geneusd in je motorwebshop & bandenschop - maar beiden hebben enkel een zwarte achtergrond?

Als je op de GSX400E zoekt, kom je veel verschillende configuraties qua banden tegen...erg handig.
Achter zou bijvoorbeeld 3.00 x H18 of 3.75 x 18 of 4.10s - 184pr of 110/90 -18 kunnen zijn.

Ik houd het gewoon op
voor: 90/90-18
achter: 110/90-18


Heb goede ervaringen met BT45 serie, dus dat zou mijn eerste keuze zijn.
Ik gebruik deze site geregeld:
reifen.com - Markenreifen, Kompletträder und Felgen richtig günstig

Makkelijk zoeken op model en meteen setjes zichtbaar voor de banden.
 

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
80.652
38
44
Turnhout
Bezoek Site
#81
Had ook al geneusd in je motorwebshop & bandenschop - maar beiden hebben enkel een zwarte achtergrond?

Als je op de GSX400E zoekt, kom je veel verschillende configuraties qua banden tegen...erg handig.
Achter zou bijvoorbeeld 3.00 x H18 of 3.75 x 18 of 4.10s - 184pr of 110/90 -18 kunnen zijn.

Ik houd het gewoon op
voor: 90/90-18
achter: 110/90-18


Heb goede ervaringen met BT45 serie, dus dat zou mijn eerste keuze zijn.
Ik heb ff gekeken in mijn oude voorraad die ik aan het opruimen ben. Zitten ook wat nieuwe bandjes tussen. Helaas niks in deze maten.
 

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.429
11
34
Drenthe
#82
Ik gebruik deze site geregeld:
reifen.com - Markenreifen, Kompletträder und Felgen richtig günstig

Makkelijk zoeken op model en meteen setjes zichtbaar voor de banden.
Handig. Zijn inderdaad wat meer setjes voor mijn motor beschikbaar. Als ik een Heidenau set neem, ben ik voor 100euro klaar voor+achter _O-

Maar er zijn ook moderne setjes van Bridgestone (BT45), Metzeler (Lasertec), Pirelli (City Demon), Continental (ContiGo) en Michelin (Pilot Activ). Alles rond de 130-160 voor een set. Ga ik liever daar voor ;)
 

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.429
11
34
Drenthe
#83
Ik heb ff gekeken in mijn oude voorraad die ik aan het opruimen ben. Zitten ook wat nieuwe bandjes tussen. Helaas niks in deze maten.
Tis vrij smal en ouderwets spul :Y maar dat maakt de bochtjes des te leuker. Dank voor het kijken :t
 
Laatst bewerkt:

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.429
11
34
Drenthe
#84
Omdat ik toch de tank er af heb, ben ik meteen alles aan het nalopen. 1 der opvallende dingen was een kapot gedraaid boutje in de deksel van de carb (men had vast geen JIS). Met veel moeite ze er uit weten te draaien.

Nu mijn vraag: moet hier nog een nieuwe pakking ofzo tussen - of kan de deksel er zo weer op? Eerste keer carb open voor mij...

 
Laatst bewerkt:
10 mei 2005
1.796
27
Mechelen, BE
#85
Kan er zo weer op, zit standaard geen pakking tussen. Misschien wel even schoon maken voor montage ;) De rubber rand van het membraan zorgt voor de afdichting.

Boutjes die niet los willen trouwens gewoon niet mee klooien, als het met de schroevendraaier niet wil gewoon meteen een griptang op de zijkant en los draaien, daarna met de schroevendraaier. En uiteraard vervangen :+
 
Laatst bewerkt:

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.429
11
34
Drenthe
#87
Dit was natuurlijk het boutje midden onder het frame, dus onbereikbaar met een tang. Heb het nu opgelost door er een gleuf in te zagen, zodat ik er met een platte schroevendraaier kracht op kon zetten.

Speciaal voor dit soort zaken heb ik een 'custom' zaagje, bestaand uit zo'n zaagblad met 1/3 omwikkeld met tape (handvat).


Dank voor de info heren :}
 
10 mei 2005
1.796
27
Mechelen, BE
#88
Bij de action hebben ze de "professionele" versie van jouw zaagblad met tape. Dus als je daar eens langs komt ;) Voor die euro is het een stuk makkelijker dan iedere keer opnieuw tapen als het blad bot is :+
 

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.429
11
34
Drenthe
#89
Weer wat dingen in elkaar gezet. Carb deksels, starter-cover, nokkenas kapjes en koelvinnen van wat lak voorzien. Was niet slecht, maar nu wat beter.


Even voor het totaalplaatje. Bagagerek zit er op, kettingset en schokbrekers ook. Zadel ligt er los bovenop.
 

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.429
11
34
Drenthe
#93
Heb je al wat kilometers gemaakt met je Suzuki?
Nee, hij staat nog steeds redelijk naakt in de schuur. Blok en wielen zitten er wel in, maar de rest ben ik aan het poetsen/opknappen/polijsten/veel-te-veel-tijd-aan-te-besteden.

Was gisteren nog aan het prutsen met de gashendel en de blok-covers. Het wordt inderdaad tijd om hem weer in elkaar te zetten ;).

Voordat hij uit elkaar ging heb ik natuurlijk al wel zo'n 700km er mee gemaakt.
 
Laatst bewerkt:

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.429
11
34
Drenthe
#94
Nog even wat visueel materiaal van de voortgang.

Handvatten nagelopen. Dit zijn de GSR handgrepen, maar daarvoor moest de gashendel ingekort worden. Draait nu weer prima! Natuurlijk alles bijgewerkt en voorzien van vet/olie/etc.


Linkerkant blok wat opgeknapt (alle losse deksels gespoten, rest opgepoetst, hier en daar wat nieuwe boutjes).


Rechterkant blok wat opgeknapt, zelfde verhaal.


Ontstekingsdeksel eraf gehad (om te polijsten, natuurlijk). Naar mijn idee ziet dit er goed uit, maar ik heb hier 0 verstand van. Iemand anders?


Why do I ask? Nou de deskel heeft twee beschadigingen aan de binnenkant. Apart, want er zit naar mijn idee niets draaiends in.


Na al het geklus is het tijd om weer wat zooi op te ruimen, want dit is onwerkbaar..


Eenmaal opgeruimd is er wat meer overzicht, maar duidelijk dat ik teveel spul heb voor de schuur van 2,5 x 3,5 meter. En...ik mag mijn werkblad wel weer eens egaal schilderen _O-


Ter indicatie van de ruimte....
 

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.429
11
34
Drenthe
#97
Was toevallig aan het zoeken op Google naar GSX-en...

Wat kom ik tegen? Mijn GSX (voor mij duidelijk herkenbaar door oa de verkeerde stickers achter), maar dan de advertentie 1 maand voordat ik hem gekocht heb, nog bij de de 1e eigenaar :o.

Hij heeft dus eerder te koop gestaan, en dan met deze info.


Helaas is de hele advertentie met cache-engines ook niet boven te halen. Maar positief: er is dus redelijk wat aan onderhoud gedaan :Y
 
Laatst bewerkt:

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.429
11
34
Drenthe
#98
Ziet er zeker georganiseerd uit. Bij mij werkt het volgens het "Ludolf systeem".
[afbeelding]
Daar zou ik echt niet tegen kunnen...ik ben erg van structuur. De onderdelenbakjes zijn allen gelabeld en je zal dus geen M6 bout in het M8 bakje tegen komen. Elk onderdeel heeft zijn eigen plaats en sets moeten compleet zijn (alle schroevendraaiers = Wera, alle doppen = TengTools, etc).
 
Laatst bewerkt: