€500 challenge 2019: Wim z'n brakke Yamaha XS400

Wimvlis

MF veteraan
28 apr 2009
3.620
51
Naaldwijk
Deze XS staat stil in de hoek te wachten totdat Xsandra rijdbaar is '(
Heeft te maken met kosten, Xsandra is verzekerd en er is voor 1 kwartaal wegenbelasting betaald. Dit in tegenstelling met deze brakke XS, die is namelijk geschorst.

Het blijft de bedoeling om met 1 van beide de challenge 2019 te rijden :Y
De keuze kan pas bepaald worden als beide rijden (of als er 1 van de twee niet goed rijdbaar te krijgen is, is de keuze ook logisch ;) ).

Wimvlis

MF veteraan
28 apr 2009
3.620
51
Naaldwijk
Het nieuws is dat er geen nieuws is. Deze XS staat geschorst en de prioriteit ligt bij de andere XS. Dit omdat die wel verzekerd is en er is belasting over betaald. Ook voldoet die XS volledig aan het reglement.

En bedenk dat ik in 2019 deze ook in orde kan maken, zodat (hopelijk) een keuze kan maken met welke XS de challenge zou kunnen rijden.

Maar de komende tijd zal die topic niet veel aanvulling krijgen.

Wimvlis

MF veteraan
28 apr 2009
3.620
51
Naaldwijk
Zo ff die ouwe wegjagen. Omdat de andere XS ondertussen 's lands wegen onveilig maakt :P de andere XS uit de hoek van de garage gerold.

Nog geen fotowaardige ontwikkelingen, maar de remleidingen zijn gemonteerd en de voorrem is zelfs voorzien van remvloeistof, met als gevolg dat er weer een werkende voorrem aanwezig is. De remleidingen zijn trouwens overgenomen van een forumlid die ooit een hele mooie XS400 caferacer had gemaakt van een XS400 2A2 (Hornix), met enig zoekwerk vast terug te vinden (alleen of alle foto's nog werken is mij onbekend).

Ook ondertussen ontdekt waarom bij het proefdraaien enige tijd geleden (wil niet uitzoeken hoelang :X ) de motor maar op 1 poot liep. Er bleef een vlotternaald in de zetting vastzitten (carb was ook droog van binnen). Ondertussen zijn de carbs weer teruggeplaatst.

Dit project is dus weer in beweging gekomen.

Laatst bewerkt:

Wimvlis

MF veteraan
28 apr 2009
3.620
51
Naaldwijk
Vandaag weer geprobeerd te starten. Nog steeds het probleem met lopen op slechts 1 cylinder.

Wordt dus nieuwe vlotter als en zetting bestellen. Want van de cylinder die goed loopt ga ik de vlotter niet vervangen

Jottum!

for president
27 jan 2010
1.254
33
56
Nieuwe Niedorp
Bezoek Site
Zo de motor heeft weer vorm. Nadat de foto’s gemaakt zijn, zijn er nog spiegels gemonteerd.

De volgende zaken moeten nog gedaan worden, ketting aanschaffen en monteren, idem met de banden. Verder moet er proef gedraaid worden (afstellen van het blok).

Bekijk bijlage 1338843 Bekijk bijlage 1338844
Nog even terugkijkend blijf ik het een mooi fietsje vinden. Het heeft nog echt van die FS1 lijnen.
Voor wie denkt waar heeft die het over?