Goedenavond,
Besloten om XSandra een eigen topic te geven. Dit nadat er is vastgesteld dat het virus N + 1 zwaar heeft toegeslagen
Dit omdat er reeds een brakke XS400 in mijn garage staat en die heeft ook een eigen topic voor de €500 challenge 2019
Daarmee is een fors dilemma de garage ingereden, want welke XS gaat nu in 2019 gebruikt worden. Om heel eerlijk te zijn is dat nog geheel onbekend
Deze XS400 heeft een enigzins bekende historie. Dit omdat bij de koop oude rekeningen met de papieren zijn meegekomen. Daarom is bekend dat dit brik in september 1983 door het Haags Motorcentrum verkocht (kenteken is van mei 1982). Tevens zijn er wat rekeningen waaruit blijkt dat de motor in juli 1995 een km-stand had van 20302. De motor heeft dus nog niet veel kilometers gemaakt. En dat de motor in 1985 gestolen is geweest.
Vandaag is de motor uit het groen geknipt (er is werkelijk gebruik gemaakt van een snoeischaar om de klimop te verwijderen) Daarna is de motor verhuist naar het Westland.
Een eerste inventarisatie is hedenmiddag uitgevoerd. De volgende aandachtspunten zijn al gesignaleerd:
- tankdop is nog niet te openen (benzinekraan werkt, maar niet alle benzine is via de kraan uit de tank te krijgen ) Iets om rekening mee te houden met rijden, inhoud van de tank is dus niet geheel te gebruiken bij het rijden.
- carbs zijn aan de buitenzijde heel vuil en vorige eigenaar gaf aan dat schoonmaken wel nodig is)
- voorband spuugt schuim (is dus lek), achterband is uit 2011 (moet tzt vervangen worden)
- remklauw heeft een afgebroken ontluchtingsnippel (zit niet vast, hetgeen verbazing opwekt aangezien de motor tenminste 2 jaar buiten staat)
- rem voor is voorzien van staalommantelde leiding (scheel weer budget)
- 1 keerring is lek (waarschijnlijk van het stilstaan, aangezien de vorige eigenaar aangaf dat hij ze vervanngen had voordat de motor stil kwam te staan)
- accu is dood (niet verwonderlijk)
- buddyseat heeft enige jaren geleden een heel mooi nieuw dek gekregen bij Tiger Leathers. Toen heeft de motor ook zijn naam gekregen, staat aan beide zijde in de buddy. Deze naam komt trouwens terug in de topic titel.
- motor heeft een forse poetsbeurt nodig (lees het groen en de bijbehorende resten moeten verwijderd worden. Daarbij moet er op meerdere plaatsen wat roest weggewerkt worden (gewoon met de kwast of bij grotere stukken de knikkerbus van de Action).
- wielen kunnen een goede poetsbeurt wel gebruiken (gaat pas gebeuren als er nieuwe banden gemonteerd gaan worden)
- contactslot heeft hele oude diefstalschade (okt 1985). Of dit vervangen gaat worden is nog onbekend.
- Er zit een O-ring ketting op de fiets. Deze is redelijk gecorrodeerd. Nog niet in te schatten of deze nog gebruikt kan worden.
- Motor is niet versleuteld en er is niet gerommeld met de kabelboom (motor is compleet, met instructieboekje en gereedschapsetje)
Eerste doel is om het blok draaiend te krijgen. Qua budget hoeft deze fiets geen probleem te geven. De aanschafkosten waren namelijk zeer beperkt: te weten 4 pakjes van elk 6 blikjes Jupiler. Dat geeft een sleutelbudget van 477 + 150 = 627 Euro (als Jupiler was in de aanbieding was geweest was het budget nog groter ).
Daarbij is er ook nog leuke informatie van de vorige eigenaar, namelijk dat de motor voor deze naam nog een andere naam had: "Loeder" Dit omdat de motor elke keer weer iets anders had (en daardoor ook stil is komen te staan). Bij dit alles is de tank inwendig voorzien van een coating, is de blackbox van de ontsteking gereviseerd, de voorrem gereviseerd.
In de volgende post volgen een aantal foto's
Besloten om XSandra een eigen topic te geven. Dit nadat er is vastgesteld dat het virus N + 1 zwaar heeft toegeslagen
Dit omdat er reeds een brakke XS400 in mijn garage staat en die heeft ook een eigen topic voor de €500 challenge 2019
Daarmee is een fors dilemma de garage ingereden, want welke XS gaat nu in 2019 gebruikt worden. Om heel eerlijk te zijn is dat nog geheel onbekend
Deze XS400 heeft een enigzins bekende historie. Dit omdat bij de koop oude rekeningen met de papieren zijn meegekomen. Daarom is bekend dat dit brik in september 1983 door het Haags Motorcentrum verkocht (kenteken is van mei 1982). Tevens zijn er wat rekeningen waaruit blijkt dat de motor in juli 1995 een km-stand had van 20302. De motor heeft dus nog niet veel kilometers gemaakt. En dat de motor in 1985 gestolen is geweest.
Vandaag is de motor uit het groen geknipt (er is werkelijk gebruik gemaakt van een snoeischaar om de klimop te verwijderen) Daarna is de motor verhuist naar het Westland.
Een eerste inventarisatie is hedenmiddag uitgevoerd. De volgende aandachtspunten zijn al gesignaleerd:
- tankdop is nog niet te openen (benzinekraan werkt, maar niet alle benzine is via de kraan uit de tank te krijgen ) Iets om rekening mee te houden met rijden, inhoud van de tank is dus niet geheel te gebruiken bij het rijden.
- carbs zijn aan de buitenzijde heel vuil en vorige eigenaar gaf aan dat schoonmaken wel nodig is)
- voorband spuugt schuim (is dus lek), achterband is uit 2011 (moet tzt vervangen worden)
- remklauw heeft een afgebroken ontluchtingsnippel (zit niet vast, hetgeen verbazing opwekt aangezien de motor tenminste 2 jaar buiten staat)
- rem voor is voorzien van staalommantelde leiding (scheel weer budget)
- 1 keerring is lek (waarschijnlijk van het stilstaan, aangezien de vorige eigenaar aangaf dat hij ze vervanngen had voordat de motor stil kwam te staan)
- accu is dood (niet verwonderlijk)
- buddyseat heeft enige jaren geleden een heel mooi nieuw dek gekregen bij Tiger Leathers. Toen heeft de motor ook zijn naam gekregen, staat aan beide zijde in de buddy. Deze naam komt trouwens terug in de topic titel.
- motor heeft een forse poetsbeurt nodig (lees het groen en de bijbehorende resten moeten verwijderd worden. Daarbij moet er op meerdere plaatsen wat roest weggewerkt worden (gewoon met de kwast of bij grotere stukken de knikkerbus van de Action).
- wielen kunnen een goede poetsbeurt wel gebruiken (gaat pas gebeuren als er nieuwe banden gemonteerd gaan worden)
- contactslot heeft hele oude diefstalschade (okt 1985). Of dit vervangen gaat worden is nog onbekend.
- Er zit een O-ring ketting op de fiets. Deze is redelijk gecorrodeerd. Nog niet in te schatten of deze nog gebruikt kan worden.
- Motor is niet versleuteld en er is niet gerommeld met de kabelboom (motor is compleet, met instructieboekje en gereedschapsetje)
Eerste doel is om het blok draaiend te krijgen. Qua budget hoeft deze fiets geen probleem te geven. De aanschafkosten waren namelijk zeer beperkt: te weten 4 pakjes van elk 6 blikjes Jupiler. Dat geeft een sleutelbudget van 477 + 150 = 627 Euro (als Jupiler was in de aanbieding was geweest was het budget nog groter ).
Daarbij is er ook nog leuke informatie van de vorige eigenaar, namelijk dat de motor voor deze naam nog een andere naam had: "Loeder" Dit omdat de motor elke keer weer iets anders had (en daardoor ook stil is komen te staan). Bij dit alles is de tank inwendig voorzien van een coating, is de blackbox van de ontsteking gereviseerd, de voorrem gereviseerd.
In de volgende post volgen een aantal foto's
Laatst bewerkt: