€500 challenge 2021: Jottum kiest, driemaal is scheepsrecht!

en lelijk.

1396812
 
1396821

Hier een plaatje van toen we onderweg waren naar het testweekend. De motor is nog vrij origineel. Behalve de uitlaten dan. Ik heb de motor aardig schuin door de bochten gekregen met bagage. De uitlaten raken de weg niet. Ik ben nog van plan om de originele uitlaten er weer op te zetten voor de verkoop.

Inmiddels ben ik bezig met het vakantieklaarmaken van mijn Diversion 900. Maar familieomstandigheden laten niet toe dat ik überhaupt de challenge mee ga rijden. Afgelopen week amper aan mijn Div kunnen werken laat staan aan de Magna.
1396825
 
Deze rijdt ondertussen al een tijdje. Maar ik hoop dat de challenge van 2021 voor jouw super veel plezier zal opleveren.
 
Ivm het ontwikkelen van Motor-Forum, is er een nieuwe rubriek toegevoegd.

Daarom is dit topic naar deze nieuwe plek verplaatst.
 
Ik denk dat hij nog een keer of 4 switcht, voordat we vertrekken...
Haha ik sluit het niet uit hoewel de verzameling nu al een jaar stabiel is.

De magna doet het naar behoren, ik geniet van het koppel in de bochten en de uitlaat rammelt nog steeds lekker op klinkerwegen. Verder ben ik aan het broeden op een bagagesysteem De hamvraag om mee te beginnen is bagage op of achter de motor.

Maar als ik serieus aan de gang ga dan maak ik nog wel een apart topic aan.
 
Nou, de motor staat weer op de tafel. Er zijn al heel wat kilometertjes mee gereden. En aangezien de motor in de oldtimerregeling valt mag er tot 1 maart niet meer mee gereden worden. Een paar weken terug begaf de accu het. Die was een beetje droog. Verbazingwekkend dat de motor er nog zolang op door kan starten. Ik had (tegen beter weten in) de accu bijgevuld met demi water en aan de lader gelegd. Een dag na het opladen was de spanning al weer gezakt.
Het loont nu de moeite niet om een nieuwe er in te zetten. Dat gebeurt wel in februari.
IMG_20201030_154533.jpg


De Magna heeft een wat suffe uiterlijk. Daar kan wat verandering in worden aangebracht. In mijn boetje vond ik een stukje achterspatbord van, ik vermoed, een CB750F van heel oud. Met een hamer een beetje pas gemaakt en er in geklopt. Dit maakt het meteen wat frivoler!
IMG_20201203_151607.jpg
 
Er is ook nog een dingetje met het zadel. Die Magna zadels hebben een model King & Queen. De verhoging duwt erg tegen de billen en rijd niet fijn. Van de in het verleden gesloopte GPZ400 had ik nog een zadel liggen. Deze heb ik vandaag ingekort zodat er meer ruimte is voor een bagagesysteem. Ja er gaat weer wat gebouwd worden. Hoe of wat weet ik nog niet. Dat moet nog groeien.
IMG_20201204_163229.jpg
IMG_20201204_170026.jpg


Even los op de motor gezet. Ik ben er wel tevreden mee!

IMG_20201204_170435.jpg


:W :W :W
 
Een paar weken geleden was ik in een kringloopwinkel en daar zag ik een mooie picknick mand. Waarschijnlijk van een kerstpakket geweest oid. Voor vijf euro kon ik hem niet laten liggen. Vandaag dat ding opgezocht en achter op de motor gezet. Ik moet zeggen.... niet verkeerd!

Helaas door de oldtimer-ophokplicht kan ik nog geen stresstest doen om te kijken of het bagagesysteem sterk genoeg is. Er zitten nog wel dingetjes aan waarvan ik denk dat er nog wat versteviging nodig is. Maar dat mag de pret niet drukken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan