[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Hoi allemaal!

Het dashboard (de snelheidsmeter en de toerenteller) is best gehavend. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld een teller set van Ali expres? Zitten best leuke tellers tussen, maar weet niet of het helemaal lekker aansluit op de bedrading die er nu op zit.

Gr, Tim

De enige bedrading naar een 89 teller is die van de verlichting :P Je kan op een GS500 zetten wat je wil maar je zal ergens anders een snelheid signaal vandaan moeten toveren. Ik doe dat zelf met neodymium magneetje (ook van ali) die ik op mijn achterremschijf heb geplakt. De hall sensor zit op een beugeltje bij de achterremklauw.
 
Hoi kapiteinkoek,

Dus eigenlijk kan alles, alleen de sensor moet je er wel bij hebben😜.
Ik snap niet helemaal hoe je dat hebt gedaan met een magneet (ben niet zo technisch om me dat in te beelden😂)

€ 21,81 26%OFF | WUPP Motorfiets Meter LED digita lampje Toerenteller Kilometerteller Snelheidsmeter Olie Meter Multifunctionele Met nachtzicht wijzerplaat

Deze had ik in gedachte, ik neem aan dat de sensor er dan bij zit?

Groeten, Tim
 
Hoi kapiteinkoek,

Dus eigenlijk kan alles, alleen de sensor moet je er wel bij hebben😜.
Ik snap niet helemaal hoe je dat hebt gedaan met een magneet (ben niet zo technisch om me dat in te beelden😂)

€ 21,81 26%OFF | WUPP Motorfiets Meter LED digita lampje Toerenteller Kilometerteller Snelheidsmeter Olie Meter Multifunctionele Met nachtzicht wijzerplaat

Deze had ik in gedachte, ik neem aan dat de sensor er dan bij zit?

Groeten, Tim

Even heel eerlijk. Is een troepding. Heeft bij mij geen klein buitje overleefd ;(

Zelf ben ik uiteindelijk voor een acewell teller gegaan. Bij deze teller kon ik een analoog naar digitaal kabeltje kopen welke ik in de teller opnemer in het wiel kon draaien.

Dat systeem werkte perfect! Is uiteraard ook war duurder :9
 
Hoi kapiteinkoek,

Dus eigenlijk kan alles, alleen de sensor moet je er wel bij hebben😜.
Ik snap niet helemaal hoe je dat hebt gedaan met een magneet (ben niet zo technisch om me dat in te beelden😂)

€ 21,81 26%OFF | WUPP Motorfiets Meter LED digita lampje Toerenteller Kilometerteller Snelheidsmeter Olie Meter Multifunctionele Met nachtzicht wijzerplaat

Deze had ik in gedachte, ik neem aan dat de sensor er dan bij zit?

Groeten, Tim

De sensor is dat goudkleurige dingetje rechtsonderin het plaatje. Ook het magneetje zit erbij zo te zien. Grootste uitdaging zal de toerenteller zijn, ik zie zo gauw niet hoe de input bij die teller werkt. Die van jou is nog mechanisch dus het signaal moet ergens anders vandaan komen.
 
Even heel eerlijk. Is een troepding. Heeft bij mij geen klein buitje overleefd ;(

Zelf ben ik uiteindelijk voor een acewell teller gegaan. Bij deze teller kon ik een analoog naar digitaal kabeltje kopen welke ik in de teller opnemer in het wiel kon draaien.

Dat systeem werkte perfect! Is uiteraard ook war duurder :9

Hoi Electrric94,

Goed om te weten iig! Dan ga ik daar niet voor. Maar welke teller heb jij en waar gekocht?

Gr, Tim
 
Hoi Electrric94,

Goed om te weten iig! Dan ga ik daar niet voor. Maar welke teller heb jij en waar gekocht?

Gr, Tim

Ik heb mijn teller hij motolab gekocht. Het ging om deze teller.

Acewell Serie MA085 Toeren-Teller Zwarte wijzerplaat

Waar ik de speed sensor vandaan heb gehaald... Geen idee.. ergens uit Amerika, maar kan me zomaar indenken dat je hem ook bij motolab kunt krijgen. Was namelijk ook van acewell :t

20180517_162449.jpg
 
Is er iemand hier die zijn gs500 heeft gerejet? Dingen lopen vanuit de fabriek best arm. Aangezien ik altijd met brommertjes heb lopen klooien weet ik hoeveel de afstelling van carburateur kan uitmaken. Ik merk met mijn gs500 ook dat hij vanaf 8000rpm opeens vooruit schiet, daaronder doet ie niet echt veel boeiends. Heeft iemand zijn gs gerejet en zo ja, welke maten sproeiers heb je gebruikt? Ik heb een gs uit '92. Weet ook iemand waar ik sproeiers vandaan kan halen?
 
Is er iemand hier die zijn gs500 heeft gerejet? Dingen lopen vanuit de fabriek best arm. Aangezien ik altijd met brommertjes heb lopen klooien weet ik hoeveel de afstelling van carburateur kan uitmaken. Ik merk met mijn gs500 ook dat hij vanaf 8000rpm opeens vooruit schiet, daaronder doet ie niet echt veel boeiends. Heeft iemand zijn gs gerejet en zo ja, welke maten sproeiers heb je gebruikt? Ik heb een gs uit '92. Weet ook iemand waar ik sproeiers vandaan kan halen?

Staat hier misschien wat nuttigs tussen

 
Hij stond toendertijd zo in de showroom inclusief kuip. Geen idee welk merk het was. Het is ondertussen 26 jaar geleden. In ieder geval niet orgineel van Suzuki hoewel het er wel op leek.
Ik was hem ten tijde van de foto nog aan het inrijden.

1993 algemeen 018.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gezien de italiaanse 2cilinder iets meer aandacht nodig heeft dan geplant gaat mijne gs als 2e motor eruit. Het gaat om het facelift model van 2002. Heeft, zoals hier ook eerder vermeld een deuk in de tank ivm omvallen. Ik heb er deze zomer bijna 4000 km mee gereden en nog geen meetbare olie verbruik opgemerkt. Hierdoor staat de ervaring inmiddels op net iets meer als 65. Nieuwe spiegels en knipperlichten. Banden en ketting kunnen nog prima mee net als schijven en blokken.

Mocht iemand interesse hebben. Hoor ik het graag. Ik hoef niet de hoofdprijs gezien de schade maar rond de 1200 euro is de richtprijs.
 

Bijlagen

  • 20190924_135059.jpg
    20190924_135059.jpg
    147,3 KB · Weergaven: 13
  • 20190924_135123.jpg
    20190924_135123.jpg
    133,8 KB · Weergaven: 10
  • 20190825_205400.jpg
    20190825_205400.jpg
    139,6 KB · Weergaven: 11
  • 20190817_205725.jpg
    20190817_205725.jpg
    199,4 KB · Weergaven: 10
Zelf geprogrammeerd?

Jazeker :)

Hij stond toendertijd zo in de showroom inclusief kuip. Geen idee welk merk het was. Het is ondertussen 26 jaar geleden. In ieder geval niet orgineel van Suzuki hoewel het er wel op leek.
Ik was hem ten tijde van de foto nog aan het inrijden.

Bekijk bijlage 1430250

Jij hebt hem toen nieuw gekocht bij de dealer? Heb je nog of weet je nog of er een brochure was met opties? En wat daar in stond natuurlijk :P
 
Gezien de italiaanse 2cilinder iets meer aandacht nodig heeft dan geplant gaat mijne gs als 2e motor eruit. Het gaat om het facelift model van 2002. Heeft, zoals hier ook eerder vermeld een deuk in de tank ivm omvallen. Ik heb er deze zomer bijna 4000 km mee gereden en nog geen meetbare olie verbruik opgemerkt. Hierdoor staat de ervaring inmiddels op net iets meer als 65. Nieuwe spiegels en knipperlichten. Banden en ketting kunnen nog prima mee net als schijven en blokken.

Mocht iemand interesse hebben. Hoor ik het graag. Ik hoef niet de hoofdprijs gezien de schade maar rond de 1200 euro is de richtprijs.
Leuke uitlaat, hoe klinkt dat? En heb je andere sproeiers in de carburateurs moeten zetten?
 
@kapiteinkoek
Keurig die teller met een arduino! Zit er zelf ook mee te spelen (met de arduino dan hea😜)

@Patwik
Is de bovenste kroonplaat standaard voor het model van dat jaar? Ik zit te kijken om ook een ander stuur erop te zetten..

@all
Heeft iemand wel eens de stuurschakelaars vervangen voor universelen? Lijkt mij dat het wel kan, als de knoppen maar overeen komen. De stuurschakelaars van mijn motor (1989) zijn echt helemaal grijs geworden en de knoppen doen het niet soepel meer...
 
Leuke uitlaat, hoe klinkt dat? En heb je andere sproeiers in de carburateurs moeten zetten?
Klinkt vrij zwaar maar geen t*ring herrie. Komt van een triumph speedtriple. Is geen geheel open demper maar dit had ik liggen gezien de originele doorgerot was net onder het begin van de originele demper moest ik wel.
Ik heb verder geen sproeier aangepast. Slechts de "luchtschroef" bijgesteld. Op het geluid na geen merkbaar verschil of pk'tjes erbij😇
 
@kapiteinkoek
Keurig die teller met een arduino! Zit er zelf ook mee te spelen (met de arduino dan hea😜)

@Patwik
Is de bovenste kroonplaat standaard voor het model van dat jaar? Ik zit te kijken om ook een ander stuur erop te zetten..

@all
Heeft iemand wel eens de stuurschakelaars vervangen voor universelen? Lijkt mij dat het wel kan, als de knoppen maar overeen komen. De stuurschakelaars van mijn motor (1989) zijn echt helemaal grijs geworden en de knoppen doen het niet soepel meer...

Vanaf de facelift 2001 is deze kroonplaat met risers standaard.
 
Heeft iemand wel eens de stuurschakelaars vervangen voor universelen? Lijkt mij dat het wel kan, als de knoppen maar overeen komen. De stuurschakelaars van mijn motor (1989) zijn echt helemaal grijs geworden en de knoppen doen het niet soepel meer...
Keertje uit elkaar halen en smeren is zo gebeurd en doet wonderen. Tegen het grijze heb je van turtle wax black plastic restorer. Werkt ideaal.
 
Jij hebt hem toen nieuw gekocht bij de dealer? Heb je nog of weet je nog of er een brochure was met opties? En wat daar in stond natuurlijk :P

Ik zou je graag verder helpen maar de brochure heb ik niet meer. Zou echt niet meer weten wat toentertijd de opties waren, da's te lang geleden.
 
De enige bedrading naar een 89 teller is die van de verlichting :P Je kan op een GS500 zetten wat je wil maar je zal ergens anders een snelheid signaal vandaan moeten toveren. Ik doe dat zelf met neodymium magneetje (ook van ali) die ik op mijn achterremschijf heb geplakt. De hall sensor zit op een beugeltje bij de achterremklauw.
Over digitale tellers:
Was hier zelf ook naar aan het kijken. Waar kan je voor een digitale teller een signaal voor de toerenteller vandaan halen? Kon hier niet zo snel een concreet antwoord op vinden dus misschien dat een van jullie hier een antwoord op heeft?
 
Terug
Bovenaan Onderaan