[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Over digitale tellers:
Was hier zelf ook naar aan het kijken. Waar kan je voor een digitale teller een signaal voor de toerenteller vandaan halen? Kon hier niet zo snel een concreet antwoord op vinden dus misschien dat een van jullie hier een antwoord op heeft?

Ik heb wel eens een signaal gepikt door een reedrelais op de bobine te plakken.

Reedrelais schakelt op magnetisme en met een weerstand naar plus krijg je ern mooie blokspanning voor de toerenteller van 12 volt.

Een alternatief kan zijn de primaire spanning van zo'n 400 ~ 500 volt via een rc spanningsdeler de toerenteller in te gooien.
Met wat geluk heb je zelfs een toerenteller die direct door de cdi (primaire spoel) aangestuurd kan worden, maar begin maar met een spanningsdeler.
 
Over digitale tellers:
Was hier zelf ook naar aan het kijken. Waar kan je voor een digitale teller een signaal voor de toerenteller vandaan halen? Kon hier niet zo snel een concreet antwoord op vinden dus misschien dat een van jullie hier een antwoord op heeft?

Hoi Tim,

Waar ik tot nu toe achter ben is dat je dmv de draden aan te sluiten aan de (Ik dacht zo even uit mn hoofd de rechter) bobine, (coil in het engels). Ik ben het nog even aan het uitzoeken, maar ik zag wel meerdere YouTube video's voorbij komen dat het wel een kans van slagen heeft😜

Gtrz Tim
 
Tellers van Ali weet ik niet, maar ik heb er een teller van Koso op zitten en dat gaat prima. Ook de toerenteller doet het prima, met signaal vd bobine.
 
Laatst bewerkt:

Bijlagen

  • IMG-20190911-WA0002.jpg
    IMG-20190911-WA0002.jpg
    170,6 KB · Weergaven: 12
Ik zit nog even te kijken om stuurklemmen op de Suzuki te zetten (1989 model).
Kan ik daar de gaten in de kroonplaat voor gebruiken of is dat niet stevig genoeg?
kroonplaat.jpg
 
Beste dames en heren,

Ik heb weer eens wat gesloopt, heeft er iemand een voorste remklauw in werkende staat liggen?
Ik zou deze graag zo snel mogelijk ophalen, hoe dichter bij hellevoetsluis hoe beter.

Alvast bedankt!
 
Lieve mensen van spark hebben de verdraaiing van mn hel leidingen niet goed gedaan waardoor er teveel spanning op staat bij monteren. Combineer het met een kuthumeur en je kop er niet bij hebben en je draait hem er dwars in

Hadden ze bij mij ook gedaan, banjo's niet onder de goede hoek geplaatst. Volgens de klantenservice van Sparks moet je de persbus vasthouden en dan de banjo verdraaien. In de handleiding staat echter dat je dan kans hebt op lekken.

Blijkbaar intepreteerd u het begeleidend schrijven anders dan door ons bedoeld.
Er bestaat geen enkele kans op lekkage, mits het persbusje maar niet heel erg fors geklemd wordt in een bankschroef, dat is alles.

Wij maken al 13 jaar Hel remleidingen met gemiddeld zo'n 6000 leidingen per jaar en er is er nog nooit 1 gaan lekken a.g.v verdraaien van de geperste fitting

Hopelijk bent u met bovenstaande voldoende gerust gesteld.

Fijn weekend!

Louis verkocht vroeger leidingen met een persbusje met een soort van plastic moer erop. Die kon je dan x aantal graden draaien zonder kans op lekkage, dat stond ook in de handleiding. Dat was een stuk beter dan Sparks met hun 'hier heb je een remleiding op maat die niet op maat is, dat moet je zelf nog doen met kans op lekkage'.
 
Hadden ze bij mij ook gedaan, banjo's niet onder de goede hoek geplaatst. Volgens de klantenservice van Sparks moet je de persbus vasthouden en dan de banjo verdraaien. In de handleiding staat echter dat je dan kans hebt op lekken.



Louis verkocht vroeger leidingen met een persbusje met een soort van plastic moer erop. Die kon je dan x aantal graden draaien zonder kans op lekkage, dat stond ook in de handleiding. Dat was een stuk beter dan Sparks met hun 'hier heb je een remleiding op maat die niet op maat is, dat moet je zelf nog doen met kans op lekkage'.

Klopt volledig, ik koos voor HEL aangezien ik op mijn auto er zeer goeie ervaringen mee had (andere producent). Echter heb ik voor de optie gekozen om hem geleverd te krijgen met krimpkous om de persbussen. Dus in een bankschroef zetten zou sowieso het aanzicht verpesten, en als je zoiets besteld verwacht je ook dat het goed is.

Daarnaast is de achterleiding te kort om de oem bocht naar de voetrem te maken.
 
Ik zie 2 gsjes op het hoevedorp staan, een oude zwarte en een 2001 model. Wie zijn het? :P
 
Lieve mensen van spark hebben de verdraaiing van mn hel leidingen niet goed gedaan waardoor er teveel spanning op staat bij monteren. Combineer het met een kuthumeur en je kop er niet bij hebben en je draait hem er dwars in
Daarom heb ik ze van Venhill, Venhill | Control Cables and Braided Brake Lines for Motorcycles, Quad Bikes, Cars & Karts , die hebben de banjobout niet vast aan de leidng maar schroefbaar, zodat
je ze altijd zonder spanning kunt monteren.
 
Vanochtend zag ik een artikel in de krant over dat vanaf vandaag overal in Nederland alleen nog E10 te tanken is. Even gekeken op internet en Suzuki fietsen tussen 92 en 2001 zouden het misschien wel of misschien niet aan kunnen. Schiet ik dus niets mee op. Iemand ervaring hiermee? Ik heb zelf een gs uit 92. Staat nu binnen in de garage en komt er, als het weer zo blijft, voorlopig niet meer uit. Geen idee of er nu E10 in zit of niet. Is ook vaag soms bij de pomp, ken er één waar er op het apparaat zelf E5 staat maar op de pomp E10.
 
Ik ga er voor de zekerheid maar 98 in gooien. Met een verbruik van 1 op 25 valt dat nog wel mee.
Ook gooi ik er op aanraden van een ervaren iemand een slokje 2 takt olie bij.
In mijn geval 40ml op 15 liter benzine wat dan uit komt met mijn verbruikt op ongeveer 1 liter olie op 10000 km.
 
Op het vulpistool moet sowieso staan wat je erin gooit. Kan wel zijn dat ze die kaartjes niet wisselen komende week, dus voor nu even de premium benzine erin.
 
Pertinent NIET waar. Wil je de foto's?
Deze reactie komt bij mij een beetje geïrriteerd over. Misschien is een beetje toelichting gewenst. De foto's zou ik graag hier zien en het liefst met wat éxtra onderbouwing en uitleg zodat we er allemaal wat van opsteken . Gaat het bijv. om motorschade? Lekkage Of is het alleen extra verbruik.
 
Ik heb in Duitsland wel een keer E10 getankt. Geen idee of dat hetzelfde spul is als in Nederland maar toen reed mn motor na verloop van tijd niet zo lekker, maar waarschijnlijk kwam dat door het extreem hete weer. Had namelijk niet het gevoel dat E95 tanken hielp maar had dat er ook bij gegooid toen de tank nog half vol zat met E10.
 
Simpel, de gebruikte carburateurs van de GS hebben plastic gasschuiven en geleiders. Deze lossen langzaam op door ethanol en verworden tot een soort tandpasta waardoor de gasschuif niet meer schuift. Ik kan, uit ervaring, vertellen dat het erg ruk rijdt. De gasschuiven heeft meneer Suzuki niet los, wel (gelukkig) meneer BMW alwaar je ze voor flink geld kunt kopen (vraag Kapitein Koek anders even naar de BMW bestelnummers.)

Foto's onderstaand waar je de tandpasta duidelijk kunt zien zitten.

014_zpse1169e12.jpg


015_zpse083810d.jpg


En dit is bij ethanol van 5%. Moet je nagaan hoe snel het gaat met E10.

Weliswaar geen motorschade, maar wel een niet rijdende motor die je, niet 1-2-3, weer aan de praat hebt.
Dit hele verhaal geldt voor alle , op Mikumi BSR carburateurs, gebaseerde fietsen. Denk hierbij ook aan de oude GSXR.

De irritatie van mijn kant zit hem niet in de techniek, maar het feit dat de EU alleen getest heeft of E10 verdraagzaam is op auto's tot 5 jaar oud!
Dat is wel erg kortzichtig. Bovendien vind ik het nog steeds onzin om voedsel te vermaken tot ethanol om zodoende onze uitstoot te beperken.
Kort gezegd, het lost niets op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan