[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Vraagje, mijn beschermkap van de uitlaat ziet er niet mooi en opgeschuurd uit. Dit komt mede door een schuiver en toch wat roest. Is er ook een mogelijkheid om deze metalen kap los te bestellen, i.p.v. een gehele uitlaat? Het bouwjaar is 2002.
BVD

Als je naar een metaalbewerkingsbedrijf gaat, kun je vast een plaatje laten maken. Vervolgens met nieuwe gasdichte pompnagels vast laten zetten en je hebt er weer een mooi plaatje opzitten:t

Of natuurlijk de zaag in je linkpijp zetten en er een nieuwe slipon opzetten!*O*
 
Vraagje, mijn beschermkap van de uitlaat ziet er niet mooi en opgeschuurd uit. Dit komt mede door een schuiver en toch wat roest. Is er ook een mogelijkheid om deze metalen kap los te bestellen, i.p.v. een gehele uitlaat? Het bouwjaar is 2002.
BVD
Ff bas een mailtje sturen. Heeft volgens mij nog wel een standaard uitlaat liggen voor een leuk prijsje.
 
Als je naar een metaalbewerkingsbedrijf gaat, kun je vast een plaatje laten maken. Vervolgens met nieuwe gasdichte pompnagels vast laten zetten en je hebt er weer een mooi plaatje opzitten:t

Of natuurlijk de zaag in je linkpijp zetten en er een nieuwe slipon opzetten!*O*

Heb nog een nieuwe slip op liggen, alleen kwaliteit ali. En dat lijkt me niet heel ideaal. Het lastige is dat ik de motor over 2-3 mnd wil verkopen ivm ruimte gebrek en dat ik een nieuwe motor heb aangeschaft. Nu blijf ik gek op mijn gs'je maar om nou een flink bedrag uit tegeven voor een nieuwe uitlaat.. lastig!
 
Wij partypoopers, veteranen, zijn ook weer terug in het GS forum. Vanavond heeft mijn vriendin een vers afgeraffelde GS500 gekocht.

IMG-20191011-WA0010.jpg


Deze gaat natuurlijk autistisch gerestaureerd en testbank getuned worden. *O* (Zeker dat laatste schijnt genegeerd te worden. :+:YY)

Eerste klusje zit er alweer op. Er zit alweer een nieuw oliefilter op en 3,5 liter aan verse 10-50 motul 5100.

Nu de grote vraag. Heeft iemand nog een setje inlaatrubbers en/of het dingetje waarmee je de km-teller reset. (Nieuwe teller mag ook... Tellernaald schommeld, zwaar irritant). Laat maar weten via PB. :t:W
 
Wij partypoopers, veteranen, zijn ook weer terug in het GS forum. Vanavond heeft mijn vriendin een vers afgeraffelde GS500 gekocht.

Bekijk bijlage 1435274

Deze gaat natuurlijk autistisch gerestaureerd en testbank getuned worden. *O* (Zeker dat laatste schijnt genegeerd te worden. :+:YY)

Eerste klusje zit er alweer op. Er zit alweer een nieuw oliefilter op en 3,5 liter aan verse 10-50 motul 5100.

Nu de grote vraag. Heeft iemand nog een setje inlaatrubbers en/of het dingetje waarmee je de km-teller reset. (Nieuwe teller mag ook... Tellernaald schommeld, zwaar irritant). Laat maar weten via PB. :t:W

Bas van BPH motoroonderdelen heeft altijd al je spul liggen als je dingen zoekt. Ook voor een niet te grote prijs.

Tellernaalden die schommelen zou ook kunnen komen door een brake tellerkabel.
 
Vraagje, mijn beschermkap van de uitlaat ziet er niet mooi en opgeschuurd uit. Dit komt mede door een schuiver en toch wat roest. Is er ook een mogelijkheid om deze metalen kap los te bestellen, i.p.v. een gehele uitlaat? Het bouwjaar is 2002.
BVD

Mijn andere motor heeft een beschermkapje wat berucht is vanwege het enthousiaste roesten en rammelen door gebrek aan ijzer rond de boutgaten.

Ik heb het beschermkapje er bij die motor af gehaald. De uitlaat vervangen is "niet gratis" en het kapje zit zo dicht bij de uitlaat dat die ook gloeiend heet wordt.
 
50w blijft dikker bij hogere temperaturen, die een oliegekoeld/luchtgekoeld blok wel kan bereiken. Daardoor drinkt de motor ook geen olie onder zware/warme belasting en blijft de smering heerlijk voor het oude GS blokje. Dat is eigenlijk het korte antwoord.
 
Het kopen van een GS. Stap 1; vervang de olie. Stap 2; vervang het balhoofdlager. Yep, het balhoofdlager. Niemand verwacht het, maar ze zijn altijd poep en verwaarloosd bij GS'jes. Heeft je GS nog geen vers of vers gesmeerd lager? In dit geval zie onderstaande foto's. Note: rijden met onderstaande lager is levensgevaarlijk. Geen grap. :X

IMG_20191012_162210202.jpg
IMG_20191012_162218252.jpg
IMG_20191012_162222520.jpg
IMG_20191012_162456454.jpg

:W
 
Hey allemaal! It is that time again! Vorige week ter onderhoud een flesje motor forte 1 met tanken in de tank gegooid en gelijk een ritje van 80km gemaakt, niks aan het handje. Vandaag (7 dagen later ongeveer) weer gaan rijden en in het begin moest ie echt de rotzooi eruit rijden. In het begin veel stotteren maar na een kwartiertje liep ie als een zonnetje. Echter, het toerenaantal blijft hoe dan ook op de 5k. Bij hogere toeren valt ie terug naar 5k en als ik afrem en stil ga staan met koppeling in schiet hij op van 1.5 naar 5k.

Ik heb gelijk met remmenreiniger gekeken voor een vacuumlek gezien ik dat al eerder heb gehad maar tevergeefs. Verder heb ik de choke gecheckd en die lijkt niet vast te hangen en ook de gaskabel lijkt in orde te zijn😕

Iemand hier ervaringen mee of een idee wat het kan zijn?
 
Ik begrijp vrij weinig van je verhaal. 1. Als je gas geeft stopt de motor bij 5k toeren? 2. Met koppeling in gaat de motor 5k toeren draaien?

1. Is de massa van je motor goed? Zijn de bobines goed werkend? Als een motor niet verder wil dan 5k zou de secundaire spoel kapot kunnen zijn. Maarja 2 bobines tegelijk is vrijwel onmogelijk. :+

2. Je choke blijft hangen, je gaskabel blijft hangen of zoals ons vers gekochte GS; het luchtfilterhuis zit niet aangesloten. Zie onderstaande foto.

IMG-20191013-WA0016.jpeg


Als je er niet uit komt, lekker langs de motorzaak gaan. :Y:t
 
Ik begrijp vrij weinig van je verhaal. 1. Als je gas geeft stopt de motor bij 5k toeren? 2. Met koppeling in gaat de motor 5k toeren draaien?

1. Is de massa van je motor goed? Zijn de bobines goed werkend? Als een motor niet verder wil dan 5k zou de secundaire spoel kapot kunnen zijn. Maarja 2 bobines tegelijk is vrijwel onmogelijk. :+

2. Je choke blijft hangen, je gaskabel blijft hangen of zoals ons vers gekochte GS; het luchtfilterhuis zit niet aangesloten. Zie onderstaande foto.

Bekijk bijlage 1435719

Als je er niet uit komt, lekker langs de motorzaak gaan. :Y:t

Sorry voor de onduidelijkheid. Hij gaat zeker boven de 5k. Met rijden is er niks aan de hand, zodra ik de koppeling in trek of stationair laat draaien gaat hij telkens terug naar die 5k.

Oftewel hij zakt niet onder 5k maar loopt ook direct weer terig naar die 5k als ik hem met opkomende koppeling terug forceer naar 1.5k.

Vacuumlek heb ik al getest met remmenreiniger maar dat is het dus niet...
 
Met een nieuw balhoofdlager in de motor. Stap 3 bij aankoop van iedere GS; rem reviseren. Naast dat de remblokken geen remblokken meer waren.... Zie daar:

IMG-20191013-WA0006.jpeg


Is de remklauw van een GS500 vaak verwaarloosd. In mijn geval heb ik een gereviseerde remklauw met nieuwe blokken liggen, dus heb ik deze eronder geschroefd. Scheelt me weer een klauw reviseren. :+ Natuurlijk, als je een banjobout los hebt gehaald. Altijd een nieuwe crushring gebruiken. :Y

IMG-20191013-WA0008.jpeg


Als iemand interesse heeft kan ik de oude klauw reviseren. Kosten voor de koper natuurlijk. :t
 
...telkens terug naar die 5k.
Oftewel hij zakt niet onder 5k.

Vacuumlek heb ik al getest met remmenreiniger maar dat is het dus niet...

Ah ik snap het. Check dan mijn opmerking onder 2. Gaskabel, choke, luchtfilterhuis. Links- of rechtsom lekker de tank omhoog, zodat je alles goed kunt zien.

Maar.... Voor dat je dat doet!! Draai de stationair schroef terug, zodat de motor weer 1,5k toeren loopt. :+:+

Is het zo simpel? Waarschijnlijk wel. _O-
 
Maar.... Voor dat je dat doet!! Draai de stationair schroef terug, zodat de motor weer 1,5k toeren loopt. :+:+

Is het zo simpel? Waarschijnlijk wel. _O-

Maar dat is toch gek? Dat hij "ineens" zoveel verdraait is? Hiervoor reed hij neties 1.5 namelijk..

Heb choke en gaskabel al gecheckt maar niet heel uitbundig. Van de week maar even gewoon goed doen!
 
Maar.... Voor dat je dat doet!! Draai de stationair schroef terug, zodat de motor weer 1,5k toeren loopt. :+:+

Is het zo simpel? Waarschijnlijk wel. _O-

Maar dat is toch gek? Dat hij "ineens" zoveel verdraait is? Hiervoor reed hij neties 1.5 namelijk..


Wel asjemenou, vandaag naar me werk gereden en eens een goeie zwengel aan de stationair schroef gegeven toen die warm was. Nu loopt ie weer lekker 1.5K! En g*dverd*mme lekker dat ie rijd nu :)
 
Maar dat is toch gek? Dat hij "ineens" zoveel verdraait is? Hiervoor reed hij neties 1.5 namelijk..

Heb choke en gaskabel al gecheckt maar niet heel uitbundig. Van de week maar even gewoon goed doen!

Het is inderdaad heel veel; wat schoonmaakmiddel en hij loopt 5000 rpm stationair. Dan moeten de carburateurs echt heel smerig zijn geweest.
Ik zou toch nog een keer controleren op valse lucht. Bijvoorbeeld bij de benzinekraan, even de slang naar de kraan afdoppen.
 
Bij @Electrric94 was een acewell teller de oplossing. Hij heeft er 2 ali tellers doorheen gejaagd tot hij het wel goed vond. Blanke lak... Ik zou het niet weten. Moet gewoon goed zijn in mijn mening. :Y
 
Toch maar een nieuwe meter besteld op Ali! Vandaag binnengekomen, hopelijk van het weekend erop!Bekijk bijlage 1435969

Is echt een troepding. Bespaar je de moeite en de kosten om dat op maat te maken voor je motor. Zoals @grrtjuhh al zegt heb ik 2 van dezelfde Ali tellers als dat jij nu hebt gekocht erdoorheen gejaagd. Dat alles binnen een maand en binnen 2 regenbuien.

Zoals we in Groningen zeggen. Sneu geld:N
 
Zou een laagje blanke lak helpen?

Water komt niet alleen aan de voorkant naar binnen. Ding is aan alle kanten niet geseald en aan de onderkant zelfs helemaal open. Je ziet de printplaat gewoon zitten:+

Misschien dat dicht purren nog wel het beste werkt _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan