Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goede uiteenzettingBanden is een fantastisch onderwerp. Evenals banden druk.
- De Michelin (road active) band die je noemt is een echte zomerband. Dat betekend dat hij keihard is met deze temperaturen. Om daarmee lekker te kunnen rijden moet je flink lage bandenspanning draaien. Ook de p
Pilot Road 4 band kan ik je niet aanraden voor dezelfde reden. Deze band 'valt' op koude temperaturen. (Je schrikt je wezenloos ).
- Bridgestone Battle-axe BT45 is een allemans vriend. De 4 season band. Geen super sport band, geen super winterband. Gewoon goed voor en in alle omstandigheden. Mijn vriendin rijdt op deze band. Rij je echter heel erg balls-to-the-wall slijt je met deze band eerder de zijkanten op dan het middenprofiel.
- Pirelli Sport Demon goede verhalen over gehoord. Naam zegt het al. Helaas zelf geen ervaring mee.
- Metzler Roadtec 01 is een idioot sportieve regenband. Duur, maar ooooh wat krijg je waar voor je geld. Je kunt raggen als een mongool in iedere weersomstandigheid en de band is met 0,2 bar minder ook nog eens idioot goed in de winter temperatuur. Zoals je misschien zou verwachten draai ik momenteel deze band. YouTuber Fortnine heeft hier ook een review van gedaan.
- Michelin Pilot Road 5. Deze verdient buiten de eerder genoemde Michelin band een eigen text. In tegenstelling tot de Road 4 en zijn voorgangers is deze band net zo fantastisch (en duur) als de Metzler Roadtec 01. Raggen in alle weersomstandigheden. Bakken met grip. Je snapt het wel. Enige nadeel; het profiel cupt bij agressief gebruik. Merk je overigens niet in het rijden. Ook deze band heb ik onder (mijn andere) motor liggen.
Ik weet het, ik moet meer banden uitproberen. Doe ermee wat je wil!
Edit: "Gewoon toeren", dan zou ik de bt45 adviezeren. All-round band voor een schappelijke prijs.
Open maken, schoon maken en smeren met iets van slotenspray.Mensen, ik vroeg me af of iemand tips heeft om de stuur knoppen en -schakelaars wat soepeler te krijgen. Alles beweegt een beetje stug bij mij. Alles is te bedienen maar ik was benieuwd of er een manier is op het allemaal wat soepeler te laten bewegen.
Open maken, schoon maken en smeren met iets van slotenspray.
Hou rekening met de volgende 2 dingen:Net even weer eens wat geprobeerd om 2 led-strips in de leidng van het remlicht op te nemen, lukte helaas weer niet. Ik snap af en toe echt niet hoe een en ander loopt qua stroompjes...
Ik heb het draadje van het remlicht tussen de connector en de lamphouders onderbroken en daar de ledstrips in serie in opgenomen.Hou rekening met de volgende 2 dingen:
Led heeft een specifieke richting.
Led heeft bijna geen weerstand.
Teken eens schematisch wat je hebt gedaan.
Mensen, ik vroeg me af of iemand tips heeft om de stuur knoppen en -schakelaars wat soepeler te krijgen. Alles beweegt een beetje stug bij mij. Alles is te bedienen maar ik was benieuwd of er een manier is op het allemaal wat soepeler te laten bewegen.
Dan nog een vraag: heeft er iemand een alarmlicht schakelaar op zijn GS geïnstalleerd, en zo ja: hoe heb je dit gedaan. Hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden zeg maar ;D. Anders ga ik zelf wat proberen.
Dan hou je nog je lokale shop open. Loop naar binnen roep wat je nodig hebt en ze regelen het.Bij welke toko bestellen jullie het liefst onderdelen. pakkingen etc? cmsnl heeft wel alles maar is duur, en andere shops hebben meestal lang niet alles wat
je zoekt...
Hey allen!
Sinds het weer nogal koud is geworden heeft het beestje (bj 1991) moeite met starten. Startmotor doet het zoals gewoonlijk maar hij wil niet aanslaan. Als ik hem push-start met choke vol open dan start hij gelijk en blijft ie echter prima lopen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ligt het aan de accu? (Toevallig heeft de vorige eigenaar de datum op de accu geschreven dat die in gebruik is genomen en dat is juni 2017). Na een nachtje druppellader bij de schoonouders in de garage start hij opzich wel prima.
Sinds 1 maand heb ik er handvatverwarming van oxford gemonteerd die ik af en toe maximaal gebruik. Hierdoor denk ik wellicht dat als ik rij met de verwaming op standje max de accu niet persee meer voldoende bijlaad doordaat die teveel verbruikt?
Hebben anderen toevallig hetzelfde of ideeen waar ik mee zou kunnen beginnen? Helaas heb ik geen multimeter (staat op het lijstje om binnenkort aan te schaffen) om de accu met motor uit&aan door te meten.
Thnks
Niks mis mee om de choke te gebruiken als het koud is toch?
Die van mij liep vaak op 1 cilinder stationair als het koud was.
Nieuwe bougies en de carburateur reinigen verholpen dit probleem.