[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Ik heb 3,5l op 100km al eens gehaald, 70 cruisen in de hoogste versnelling. Maar normaal zit ik rond de 5 a 5,5 l /100km
 
Nu de winter er aan komt wil ik nieuwe banden om mijn motor zetten. Welke banden raden jullie aan?

Momenteel zitten er namelijk vierkante banden onder.
Voor 110/70/17
Achter 130/70/17

Ik zat zelf te denken aan:
Michelin pilot activ ( beide banden rond de 200 euro)

Gebruik wordt gewoon touren in de zomer
 
Banden is een fantastisch onderwerp. Evenals banden druk.

- De Michelin (road active) band die je noemt is een echte zomerband. Dat betekend dat hij keihard is met deze temperaturen. Om daarmee lekker te kunnen rijden moet je flink lage bandenspanning draaien. Ook de p
Pilot Road 4 band kan ik je niet aanraden voor dezelfde reden. Deze band 'valt' op koude temperaturen. (Je schrikt je wezenloos :+ ).
- Bridgestone Battle-axe BT45 is een allemans vriend. De 4 season band. Geen super sport band, geen super winterband. Gewoon goed voor en in alle omstandigheden. Mijn vriendin rijdt op deze band. Rij je echter heel erg balls-to-the-wall slijt je met deze band eerder de zijkanten op dan het middenprofiel.
- Pirelli Sport Demon goede verhalen over gehoord. Naam zegt het al. Helaas zelf geen ervaring mee.
- Metzler Roadtec 01 is een idioot sportieve regenband. Duur, maar ooooh wat krijg je waar voor je geld. Je kunt raggen als een mongool in iedere weersomstandigheid en de band is met 0,2 bar minder ook nog eens idioot goed in de winter temperatuur. Zoals je misschien zou verwachten draai ik momenteel deze band. YouTuber Fortnine heeft hier ook een review van gedaan.
- Michelin Pilot Road 5. Deze verdient buiten de eerder genoemde Michelin band een eigen text. In tegenstelling tot de Road 4 en zijn voorgangers is deze band net zo fantastisch (en duur) als de Metzler Roadtec 01. Raggen in alle weersomstandigheden. Bakken met grip. Je snapt het wel. Enige nadeel; het profiel cupt bij agressief gebruik. Merk je overigens niet in het rijden. Ook deze band heb ik onder (mijn andere) motor liggen.

Ik weet het, ik moet meer banden uitproberen. O-) Doe ermee wat je wil! :t

Edit: "Gewoon toeren", dan zou ik de bt45 adviezeren. All-round band voor een schappelijke prijs.
 
Laatst bewerkt:
Heb er laatst Michelin Pilot Street RADIAL versie onder laten zetten. Die bevallen mij een stuk beter dan die stugge bt45 of de dunlops die erop zaten. Let wel er bestaat ook een diagonaal band van de pilot street.
 
Mensen, ik vroeg me af of iemand tips heeft om de stuur knoppen en -schakelaars wat soepeler te krijgen. Alles beweegt een beetje stug bij mij. Alles is te bedienen maar ik was benieuwd of er een manier is op het allemaal wat soepeler te laten bewegen.
 
Banden is een fantastisch onderwerp. Evenals banden druk.

- De Michelin (road active) band die je noemt is een echte zomerband. Dat betekend dat hij keihard is met deze temperaturen. Om daarmee lekker te kunnen rijden moet je flink lage bandenspanning draaien. Ook de p
Pilot Road 4 band kan ik je niet aanraden voor dezelfde reden. Deze band 'valt' op koude temperaturen. (Je schrikt je wezenloos :+ ).
- Bridgestone Battle-axe BT45 is een allemans vriend. De 4 season band. Geen super sport band, geen super winterband. Gewoon goed voor en in alle omstandigheden. Mijn vriendin rijdt op deze band. Rij je echter heel erg balls-to-the-wall slijt je met deze band eerder de zijkanten op dan het middenprofiel.
- Pirelli Sport Demon goede verhalen over gehoord. Naam zegt het al. Helaas zelf geen ervaring mee.
- Metzler Roadtec 01 is een idioot sportieve regenband. Duur, maar ooooh wat krijg je waar voor je geld. Je kunt raggen als een mongool in iedere weersomstandigheid en de band is met 0,2 bar minder ook nog eens idioot goed in de winter temperatuur. Zoals je misschien zou verwachten draai ik momenteel deze band. YouTuber Fortnine heeft hier ook een review van gedaan.
- Michelin Pilot Road 5. Deze verdient buiten de eerder genoemde Michelin band een eigen text. In tegenstelling tot de Road 4 en zijn voorgangers is deze band net zo fantastisch (en duur) als de Metzler Roadtec 01. Raggen in alle weersomstandigheden. Bakken met grip. Je snapt het wel. Enige nadeel; het profiel cupt bij agressief gebruik. Merk je overigens niet in het rijden. Ook deze band heb ik onder (mijn andere) motor liggen.

Ik weet het, ik moet meer banden uitproberen. O-) Doe ermee wat je wil! :t

Edit: "Gewoon toeren", dan zou ik de bt45 adviezeren. All-round band voor een schappelijke prijs.
Goede uiteenzetting :t

Ik heb zelf gereden met de Sport Demon op de GS500 en de Road 5 op mijn thundercat. Als de Road 5 beschikbaar is voor de GS500 zou ik die pakken. Anders sport demon.
 
Mensen, ik vroeg me af of iemand tips heeft om de stuur knoppen en -schakelaars wat soepeler te krijgen. Alles beweegt een beetje stug bij mij. Alles is te bedienen maar ik was benieuwd of er een manier is op het allemaal wat soepeler te laten bewegen.
Open maken, schoon maken en smeren met iets van slotenspray.
 
Open maken, schoon maken en smeren met iets van slotenspray.

Goed plan.

Als je grondig te werk gaat en alles helemaal uit elkaar haalt, let dan op de vele kleine veertjes en contactjes. Ik leg een stuk doek (oud laken) op de tafel en haal het daar op uit elkaar. De onderdeeltjes zijn goed zichtbaar op het witte doek en ik voorkom dat onderdelen in het schuurtje ergens onder de werkbank in het stof verdwijnen.

En kijk eerst hoe je het weer in elkaar moet zetten. Al die veertjes, contactjes en schroefjes lijken erg veel op elkaar.
 
Net even weer eens wat geprobeerd om 2 led-strips in de leidng van het remlicht op te nemen, lukte helaas weer niet. Ik snap af en toe echt niet hoe een en ander loopt qua stroompjes... :?
 
Net even weer eens wat geprobeerd om 2 led-strips in de leidng van het remlicht op te nemen, lukte helaas weer niet. Ik snap af en toe echt niet hoe een en ander loopt qua stroompjes... :?
Hou rekening met de volgende 2 dingen:
Led heeft een specifieke richting.
Led heeft bijna geen weerstand.

Teken eens schematisch wat je hebt gedaan.
 
Hou rekening met de volgende 2 dingen:
Led heeft een specifieke richting.
Led heeft bijna geen weerstand.

Teken eens schematisch wat je hebt gedaan.
Ik heb het draadje van het remlicht tussen de connector en de lamphouders onderbroken en daar de ledstrips in serie in opgenomen.
Als de lichtschakelaar op "Off"staat werken de ledstrips wel als ik de remhendel inknijp, maar als de lichtschakelaar op "On" staat gebeurt er niets als ik de remhendel inkknijp, ook de gewone remlichten niet....
In het plaatje heb ik dus de white/black onderbroken en daarin in serie dus de ledstrips opgenomen.
1574279819794.png
 
En wel de juiste manier verbonden? plus aan plus, min aan min? heb je dat gecheckt door het gewoon regelrecht op de accu aan te sluiten? weet je zeker dat er geen weerstand tussen moet (maw, heb je het niet gewoon al meteen doorgebrand)?
 
Mensen, ik vroeg me af of iemand tips heeft om de stuur knoppen en -schakelaars wat soepeler te krijgen. Alles beweegt een beetje stug bij mij. Alles is te bedienen maar ik was benieuwd of er een manier is op het allemaal wat soepeler te laten bewegen.

Contactspray van het type dat je contacten niet aanvreet en tegelijk smeert. Philips had vroeger 390ccs maar helaas ben ik door mijn busjes heen. Volgens mij is Kontact 60 het moderne equivalent. Ik spoot dat erin met zo'n rietje.
 
Led's zijn diodes die licht uitstralen. De diode zelf heeft een stroombron nodig die vaak in de strip is opgenomen. De spanning over de diode is afhankelijk van de uitgestraalde kleur en is meestal tussen 0.7 en 3.5 volt.

Kortom: het is een diode, dus plus en min niet omdraaien.
Een stroombron (voorschakelweerstand) is nodig, ik gebruik meestal iets tussen 330 en 1000 ohm.
De stroombron KAN al ingebouwd zijn in de behuizing.

Eerst even de leds op de correcte manier op 12 volt aansluiten voordat je gaat knippen en solderen is aan te raden.
 
Dan nog een vraag: heeft er iemand een alarmlicht schakelaar op zijn GS geïnstalleerd, en zo ja: hoe heb je dit gedaan. Hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden zeg maar ;D. Anders ga ik zelf wat proberen.
 
Dan nog een vraag: heeft er iemand een alarmlicht schakelaar op zijn GS geïnstalleerd, en zo ja: hoe heb je dit gedaan. Hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden zeg maar ;D. Anders ga ik zelf wat proberen.

Ik moet het nog steeds monteren.

Ik heb een extra schakelaar gekocht bij ome Ali en ga deze met twee zware diodes over de links-rechts schakelaar monteren. Dan nog een belasting-onafhankelijk knipperrelais er tussen en ik heb een alarmlichtje voor de file.

HTB1hMkrcEuF3KVjSZK9q6zVtXXa7.jpg



P.s. de diodes moeten met de originele bouw-knipperlampen een stroomsterkte van meer dan 4A kunnen verdragen...
 
Bij welke toko bestellen jullie het liefst onderdelen. pakkingen etc? cmsnl heeft wel alles maar is duur, en andere shops hebben meestal lang niet alles wat
je zoekt...
 
Bij welke toko bestellen jullie het liefst onderdelen. pakkingen etc? cmsnl heeft wel alles maar is duur, en andere shops hebben meestal lang niet alles wat
je zoekt...
Dan hou je nog je lokale shop open. Loop naar binnen roep wat je nodig hebt en ze regelen het.
 
Hallo gs500e rijders,

Ik heb hier nog een uitlaat liggen welke voor maandag 2 december weg moet ivm verhuizing. Hij is roestig, maar nog wel hard.:+

Voor een klein bedragje af te halen in het westen van Brabant.
Bij interesse, stuur maar een pb.
 
Hey allen!

Sinds het weer nogal koud is geworden heeft het beestje (bj 1991) moeite met starten. Startmotor doet het zoals gewoonlijk maar hij wil niet aanslaan. Als ik hem push-start met choke vol open dan start hij gelijk en blijft ie echter prima lopen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ligt het aan de accu? (Toevallig heeft de vorige eigenaar de datum op de accu geschreven dat die in gebruik is genomen en dat is juni 2017). Na een nachtje druppellader bij de schoonouders in de garage start hij opzich wel prima.

Sinds 1 maand heb ik er handvatverwarming van oxford gemonteerd die ik af en toe maximaal gebruik. Hierdoor denk ik wellicht dat als ik rij met de verwaming op standje max de accu niet persee meer voldoende bijlaad doordaat die teveel verbruikt?

Hebben anderen toevallig hetzelfde of ideeen waar ik mee zou kunnen beginnen? Helaas heb ik geen multimeter (staat op het lijstje om binnenkort aan te schaffen) om de accu met motor uit&aan door te meten.

Thnks
 
Hey allen!

Sinds het weer nogal koud is geworden heeft het beestje (bj 1991) moeite met starten. Startmotor doet het zoals gewoonlijk maar hij wil niet aanslaan. Als ik hem push-start met choke vol open dan start hij gelijk en blijft ie echter prima lopen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ligt het aan de accu? (Toevallig heeft de vorige eigenaar de datum op de accu geschreven dat die in gebruik is genomen en dat is juni 2017). Na een nachtje druppellader bij de schoonouders in de garage start hij opzich wel prima.

Sinds 1 maand heb ik er handvatverwarming van oxford gemonteerd die ik af en toe maximaal gebruik. Hierdoor denk ik wellicht dat als ik rij met de verwaming op standje max de accu niet persee meer voldoende bijlaad doordaat die teveel verbruikt?

Hebben anderen toevallig hetzelfde of ideeen waar ik mee zou kunnen beginnen? Helaas heb ik geen multimeter (staat op het lijstje om binnenkort aan te schaffen) om de accu met motor uit&aan door te meten.

Thnks

Niks mis mee om de choke te gebruiken als het koud is toch?
Die van mij liep vaak op 1 cilinder stationair als het koud was.
Nieuwe bougies en de carburateur reinigen verholpen dit probleem.
 
Niks mis mee om de choke te gebruiken als het koud is toch?
Die van mij liep vaak op 1 cilinder stationair als het koud was.
Nieuwe bougies en de carburateur reinigen verholpen dit probleem.

Nee choke gebruiken niet nee maar als ik hem nu koud wil starten in stilstand met choke vol open dan slaat ie niet aan. (Startmotor doet gewoon zijn ding als ik de startknop indruk)

Als ik hem met contact aan, choke open, koppeling ingetrokken in versnelling 2 ga duwen tot dat hij rolt en dan opspring met tevens koppeling loslaten en startknop indruk loopt hij wel gelijk

Excuus als dit niet helemaal duidelijk was
 
Terug
Bovenaan Onderaan