[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Verder eigenlijk nog de vraag, gezien de E10 nu in de pomp zit... Ik heb gelezen dat de leidingen hier niet goed tegen kunnen. Zou dit meteen een optie zijn om dit te vervangen voor nieuwe leidingen?

Wat voor leidingen zou ik daarvoor moeten gebruiken/heeft iemand dit al gedaan op dit forum?
Leidingen zijn het probleem niet. Wel je tank, benzinekraan, kleppen, carburateurs (niet alleen gasschuiven, maar je hele carburateurs) cilinders, uitlaat enzovoort. Begin er niet aan, neem je verlies en tank wat duurder.
 
Nog een vraag aan het collectief😇.
De naaldlagers in mijn linksysteem zijn kats vastgerot en met heel veel beleid (lees hamer en drijver) kreeg ik het linksysteem los.

Iemand die mij kan helpen aan een adres voor nieuwe naaldlagers? Of heeft iemand nog een "link-blok" liggen.

Tevens nog op zoek naar een gsx600f of soortgelijk schokbreker achter. Deze origineel is echt aan vervanging toe😅
 
Nog een vraag aan het collectief😇.
De naaldlagers in mijn linksysteem zijn kats vastgerot en met heel veel beleid (lees hamer en drijver) kreeg ik het linksysteem los.

Iemand die mij kan helpen aan een adres voor nieuwe naaldlagers? Of heeft iemand nog een "link-blok" liggen.

Tevens nog op zoek naar een gsx600f of soortgelijk schokbreker achter. Deze origineel is echt aan vervanging toe😅

Ga ik je toch weer naar bas verwijzen. Schokbreker heeft hij sowieso. De rest hoogst waarschijnlijk ook wel.
 
Nog een vraag aan het collectief😇.
De naaldlagers in mijn linksysteem zijn kats vastgerot en met heel veel beleid (lees hamer en drijver) kreeg ik het linksysteem los.

Iemand die mij kan helpen aan een adres voor nieuwe naaldlagers? Of heeft iemand nog een "link-blok" liggen.

Tevens nog op zoek naar een gsx600f of soortgelijk schokbreker achter. Deze origineel is echt aan vervanging toe😅
Geef even op cmsnl aan wat je nodig hebt in PB, volgens mij heb ik het nog liggen. Kan bij de NAKS er bij.
 
Goedemiddag,

Ik heb een probleempje met mijn GS.
Als ik van de 80km/h naar 20 wil om een afslag te nemen valt hij uit als ik de koppeling intrek en terug schakel.

Nu lijkt het een brandstof probleem te zijn.

Heb de cabrateur bekeken en hij lekt benzine (zie foto)
1. Op het T stukje zie foto 1
En uit de cabrateur inlaatstukken zie foto 2.


Wat kan dit zijn en wat zijn de vervolgstappen?

Groeten
 

Bijlagen

  • IMG_20200327_162742.jpg
    IMG_20200327_162742.jpg
    2 MB · Weergaven: 11
  • IMG_20200327_162612.jpg
    IMG_20200327_162612.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 12
Goedemiddag,

Ik heb een probleempje met mijn GS.
Als ik van de 80km/h naar 20 wil om een afslag te nemen valt hij uit als ik de koppeling intrek en terug schakel.

Nu lijkt het een brandstof probleem te zijn.

Heb de cabrateur bekeken en hij lekt benzine (zie foto)
1. Op het T stukje zie foto 1
En uit de cabrateur inlaatstukken zie foto 2.


Wat kan dit zijn en wat zijn de vervolgstappen?

Groeten
Overlopende vlotterbakken. Oplossing is de vlotternaald vervangen.
En als je het toch uit elkaar hebt, volledig rivisiekitje in zetten en ultrasoon laten reinigen.
 
Goedenavond leden,

Na een middagje gesleuteld te hebben. Heb ik de carburateurs los gehaald van het blok. De vlotter bak los gehaald van beide en geen gekke dingen gevonden. De andere kant ook los gehaald(vacuum) met die zwarte deksels. Ook geen gekke dingen. Nu weer gestart en pakte meteen aan. Maar loopt niet mooi. Zodra de choke er iets op komt valt die uit. Zonder choke klinkt die pas lekker bij 3-4 duizend toeren. Daaronder klinkt die heel onregelmatig. Zelf denk ik dat er 1 cilinder verzuipt. Bij de ene carburateur werd de inlaat ook natter als de andere. Ik heb geen idee wat dit zou kunnen zijn? Ik hoor graag jullie ideeën!
 
Zoooo Vandaag het blok uit het frame gehaald, nu is alles van elkaar gescheiden. Morgen frame kaal maken, zal nog wel een klus worden... de vorige eigenaar heeft het frame met de kwast in de hammerite gezet.

Verder nog de vraag, heeft iemand ervaring met de K&N lunchbox en het afstellen van de carb bij een gs500 uit 89?
 
Goedenavond leden,

Na een middagje gesleuteld te hebben. Heb ik de carburateurs los gehaald van het blok. De vlotter bak los gehaald van beide en geen gekke dingen gevonden. De andere kant ook los gehaald(vacuum) met die zwarte deksels. Ook geen gekke dingen. Nu weer gestart en pakte meteen aan. Maar loopt niet mooi. Zodra de choke er iets op komt valt die uit. Zonder choke klinkt die pas lekker bij 3-4 duizend toeren. Daaronder klinkt die heel onregelmatig. Zelf denk ik dat er 1 cilinder verzuipt. Bij de ene carburateur werd de inlaat ook natter als de andere. Ik heb geen idee wat dit zou kunnen zijn? Ik hoor graag jullie ideeën!
Lekkende vlotternaalden zie je ook niet. Een kleine lekkage merk je al heel snel.

Dit moet je doen met google:
LMGTFY

Kom je op een pagina waar je hier naar door kan klikken:

2 hiervan kopen, carburateurs uit elkaar halen, ultrasoon reinigen en deze erop zetten.
 
Zo goedenavond!
De laatste tijd ervaar ik tijdens het rijden dat de motor in de 4 en de 5 een beetje inhoud als ik flink door wil trekken vanaf 80 km/h en af en toe trekt de motor wat minder lekker door over een breder snelheidsbereik, wat zou hier de meest logische oorzaak voor kunnen zijn?

Daarnaast zou ik graag de schakelpedaal van zijn asje afhalen, vanochtend de bout er volledig uit gedraaid en wat gewrikt maar ondanks dat de pedaal keurig naar het uiteinde van de as schuift krijg ik deze er alsnog niet volledig af. Heeft iemand tips/tricks daarvoor?

mvg Xavier
 
Zo goedenavond!
De laatste tijd ervaar ik tijdens het rijden dat de motor in de 4 en de 5 een beetje inhoud als ik flink door wil trekken vanaf 80 km/h en af en toe trekt de motor wat minder lekker door over een breder snelheidsbereik, wat zou hier de meest logische oorzaak voor kunnen zijn?

Hier denk ik dat het je benzinekraan is. Probeer eens je kraan in prime te zetten en kijken of hij het dan nog steeds doet.

Daarnaast zou ik graag de schakelpedaal van zijn asje afhalen, vanochtend de bout er volledig uit gedraaid en wat gewrikt maar ondanks dat de pedaal keurig naar het uiteinde van de as schuift krijg ik deze er alsnog niet volledig af. Heeft iemand tips/tricks daarvoor? .

mvg Xavier
Volgens mij kan je er een schroevendraaier tussen zetten en dan hem iets uit elkaar drukken, maar dat weet ik niet 100% zeker. Bij mij ging hij er met wrikken gewoon vanaf. Eventueel inspuiten met een beetje wd-40 oid
 
Merci Stefan, ik ga er morgen met de gereedschapskist gelijk weer tegenaan!

Nog een laatste vraag, ik ga ook de kettingset vervangen.

Wil nu bij MLM bestellen, zover ik weet een van de voordeligste mogelijkheden met prima kwaliteit.
Hebben jullie nog andere aanraders? Ik denk nu aan de volgende optie bij MLM:
Artikelnr: DID0145
Uitvoering : 520 VX2
Maar de precieze productdetails kan ik niet vinden, en heb dus geen idee hoe het tandwiel en ketting eruit gaan zien.
Enig idee hoe ik dit kan ophelderen?
 
Op een andere website krijg je deze foto erbij met voor 16 en achter 39.
E01CA442-0BAF-4481-B01B-2869BCE5FE4E.jpeg

maar als je andere maten neemt krijg je misschien andere tandwielen die er net even anders uitzien. Verder staat er bij mlm aardig beschreven wat voor ketting het is etc.

is dat wat je bedoeld?
 
Merci Stefan, ik ga er morgen met de gereedschapskist gelijk weer tegenaan!

Nog een laatste vraag, ik ga ook de kettingset vervangen.

Wil nu bij MLM bestellen, zover ik weet een van de voordeligste mogelijkheden met prima kwaliteit.
Hebben jullie nog andere aanraders? Ik denk nu aan de volgende optie bij MLM:
Artikelnr: DID0145
Uitvoering : 520 VX2
Maar de precieze productdetails kan ik niet vinden, en heb dus geen idee hoe het tandwiel en ketting eruit gaan zien.
Enig idee hoe ik dit kan ophelderen?
Ik had mijn laatste set hier besteld, deze:
 
Lekkende vlotternaalden zie je ook niet. Een kleine lekkage merk je al heel snel.

Dit moet je doen met google:
LMGTFY

Kom je op een pagina waar je hier naar door kan klikken:

2 hiervan kopen, carburateurs uit elkaar halen, ultrasoon reinigen en deze erop zetten.


Past dit reparatieset ook op mijn gs 500 uit 1992?

Omdat er specifiek de jaren 2004 tot 2006 bij staat
 
Niet kunnen vinden in andere forums... maar weet iemand de diameter van de uitlaat van de gs500 1989?😅 wil graag een andere demper erop, maar wil toch nog even de diameter weten voordat ik bestel een de slijper erin zet😂
 
Merci voor alle tips en advies!
Een vriend van me werkt bij een motorzaak en die blijken dezelfde kettingset ook scherp aan de prijs te kunnen leveren dus dat wordt het.

Betreffende het probleem van het inhouden en het voorgestelde plan om het kraantje op PRI te zetten; daar stond deze al op. Dus dat is helaas niet de oplossing.
 
Als iemand nog op zoek is naar een vervangings blok dan heb ik er nog één liggen die voor een prima prijsje weg mag. Staat 70.000 op de klok, koppelingsplaten zijn vrij nieuw, kleppen zijn gesteld en alle keerringen zijn vervangen. Ik zou het blok graag in mijn gs willen zetten maar die heeft sinds vorige week een nieuw baasje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan