[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Ik ken zelfs mensen die m nog hebben ook al hebben ze ondertussen al 3 andere motoren omdat t zo’n leuk ding is.
Haha. Het is dat ik de ruimte niet heb en ondertussen al 2 andere bakbeesten heb staan..

Maar die ik vorig jaar had, zou ik best wel gewoon voor mezelf willen ja. Ding stond er echt super netjes bij en reed fantastisch. Dat was ooit de motor van iemand van hier die met iets te weinig olie heeft gereden. Blok gewisseld voor een verse, al het motorisch onderhoud gedaan, nieuw balhoofdlager, voorvork gedaan, allemaal van dat soort dingen.
Maar de nieuwe eigenaar krijg ik nog wel eens foto's van. Die heeft er zelf z'n eerst kilometers mee gedaan en nu staat hij klaar voor z'n vriendin. Dus volgens mij is de motor bij een goed nieuw baasje beland.
 
Ik ken zelfs mensen die m nog hebben ook al hebben ze ondertussen al 3 andere motoren omdat t zo’n leuk ding is.
Ik heb mijn andere motor (VTR1000) zelfs weg gedaan. Ik rijd eigenlijk alleen door de polder en daarvoor is het echt een leuk ding. Lekker ligt met breed stuur (2002 model) vs vrij zwaar met clipons... Het enige wat ik wel een beetje mis is het koppel en het V-twin gevoel/geluid. Als ik nog is wat anders neem word het denk ik een SV650. Het lage gewicht en sturen van de GS500 met een V-twin met daarbij leuker koppel.
 
De mijne rijdt ook nog steeds, net het kenteken gechecked bij RDW. Staat nog steeds op (dezelfde) naam......
Alleen niet meer bij mij.
die van mij na 24 jaar teruggevonden en teruggekocht. Helemaal als nieuw gemaakt. Dus die gaat nu niet meer weg. In 1989 gekocht, nieuw!
 
mijn 2de gs heb ik weggegeven en mijn eigen staat al een jaar stil. Geen tijd gehad voor onderhoud.

Iemand interesse in mijn trekhaak set? Gratis af te halen. Je hoeft de motor er niet voor aan te passen, er zit een langere achteras bij en een kabelboompje met originele Suzuki stekkers. Die prik je zo tussen het achterlicht in de originele kabelboom.

full
 
Ik heb nog een en ander aan spulletjes liggen, waaronder 1 compleet motorblok met zo'n 53.000 op de teller, stuurhelften, wat remblokken etc
Ik zal wel een lijstje maken, in elk geval wat de gek ervoor wilt geven :-)
 
zarerdag een ritje gemaakt met de GS van dochterlief, vandaag woon werk met de GS van mijn zoon. Zo blijft alles een beetje in beweging en wordt de garage weer eens opgeruimd !!
Eigenlijk zijn het wel fijne fietsjes, rijd zelf een Z900 wat natuurlijk niet vergelijkbaar is, maar ik kan zo'n GSje wel waarderen eignelijk. Brengt herinneringen terug denk ik :-)
 
Ha luitjes. Iemand toevallig nog zo'n tank in de aanbieding?
 

Bijlagen

  • 20220110_235501.jpg
    20220110_235501.jpg
    185,2 KB · Weergaven: 11
Ik zit op internet steeds meer te speuren naar een GS500 aangezien mijn AVD examen nadert. Even een vraag qua modellen hoor. Ik dacht dat zo zat:

Geproduceerd 1989-2004
GS 500E: Naked basismodel.
GS 500E Challenge: Met kuip.
GS 500E Slingshot: geen idee of hier iets speciaals aan is? Ik lees iets op internet over carburateurs, maar die schijnen hetzelfde te zijn als die van een normale GS500...:?

Geproduceerd 2004-2009
GS 500F: Model met kuip.

Nu kom ik echter op internet een GS 500 tegen van '96 zonder kuip, maar mèt challenge-stickers op de staart. Is dit dan weer een ander model of heeft diegene er Challenge stickers opgeplakt/kuip afgesloopt en koplamp verwisseld?.
 
Ik zit op internet steeds meer te speuren naar een GS500 aangezien mijn AVD examen nadert. Even een vraag qua modellen hoor. Ik dacht dat zo zat:

Geproduceerd 1989-2004
GS 500E: Naked basismodel.
GS 500E Challenge: Met kuip.
GS 500E Slingshot: geen idee of hier iets speciaals aan is? Ik lees iets op internet over carburateurs, maar die schijnen hetzelfde te zijn als die van een normale GS500...:?

Geproduceerd 2004-2009
GS 500F: Model met kuip.

Nu kom ik echter op internet een GS 500 tegen van '96 zonder kuip, maar mèt challenge-stickers op de staart. Is dit dan weer een ander model of heeft diegene er Challenge stickers opgeplakt/kuip afgesloopt en koplamp verwisseld?.
Ik denk dat de kuip eraf gehaald is. Gebeurt wel vaker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan