[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Ik moet zeggen. Stel dat je ooit eens de mogelijkheid krijgt om op een GPX600R te rijden... Dan weet je pas wat pisbakkenstaal is :Y

Rij nu driekwart jaar op de GS rond en gevoelsmatig is dat zoveel beter :9 Uiteraard wel nadat ik alle modificaties uitgevoerd heb :+ Daarvoor viel het nog enigzins tegen.
 
Nou ja ik ben er dusdanig blij mee dat 'ie nu al meer dan drie jaar voor de deur staat en ik me niet kan voorstellen dat 'ie ooit nog weg gaat. :P

Al zou ik wel heel graag het zadel iets willen verlagen, maar mijn zadel is nog zo gaaf dat ik dat een beetje zonde vind... Mocht er iemand van een nieuw model zadel af willen, houd ik me aanbevolen. Bekleding mag helemaal naar z'n grootje zijn, als de bevestiging onderop maar goed is. :)
 
@Dutchmann, Ik zou deze niet kopen ivm het 25kw kitje. Bij verwijdering hiervan zul je ook de carburateurs opnieuw moeten afstellen (testbank :) )

Ik durf mijn zwaar gemodificeerde GS ('89) met 58996 kilometer nog niet eens voor 1500 aan te bieden. Dat terwijl er voor ruim 1000 euro aan mods op zit.

Maarja helaas worden GS'jes doorgaans afgeracht en niet onderhouden om de A2 tijd te overbruggen :( Daar zul je wel voor moeten oppassen. Neem bijvb. een maat mee die weet van hoe/wat. Daarmee kun je natuurlijk ook afdingen op de prijs.

@Dutchmann onder mij: Die GS ziet er een stuk betrouwbaarder uit. Geruststellend dat deze jongen zijn onderhoudshistorie heeft bijgehouden. Ik vind alleen de prijs aan de hoge kant voor een standaard GS.

Het is maar net wat de liefhebber er voor wil geven hoor. Ik heb 2 jaar geleden nog €2000,- gebeurd voor een GS van 1990 8-)
 
Laatst bewerkt:
Nou ja ik ben er dusdanig blij mee dat 'ie nu al meer dan drie jaar voor de deur staat en ik me niet kan voorstellen dat 'ie ooit nog weg gaat. :P

Al zou ik wel heel graag het zadel iets willen verlagen, maar mijn zadel is nog zo gaaf dat ik dat een beetje zonde vind... Mocht er iemand van een nieuw model zadel af willen, houd ik me aanbevolen. Bekleding mag helemaal naar z'n grootje zijn, als de bevestiging onderop maar goed is. :)

Je kan ook kortere pootjes/dogbones bij de achterschokbreker monteren. Een nieuw setje kost €90 maar een willekeurige metaalbewerker doet dat ook wel voor een kratje bier.
 
Je kan ook kortere pootjes/dogbones bij de achterschokbreker monteren. Een nieuw setje kost €90 maar een willekeurige metaalbewerker doet dat ook wel voor een kratje bier.

Enige nadeel hiervan is dat je de geometrie van de motor aanpast. Dan zou je ook je voorvorken een gelijke hoeveelheid (of iets meer, als je nog scherper wilt sturen) lengte (verder) moeten doorsteken. Al merk je er niet veel van tenzij je altijd op de olifantjes van je banden rijdt. Oohh ik kijk nu al uit naar de ciruitdag volgend weekend.

@Cookie: Benzinekraan vervangen? Fix hem gewoon! Zie OP van KapiteinKoek voor een link naar de How-to.

@Db-tje: Ik heb het filmpje gezien van jouw fiets bij No-Limits. Geinig man! Dat is nog eens een verkoopbedrag om na te streven. Al ga ik mijn veredelde crossmotor de eerste tijd nog niet verkopen :)
 
Laatst bewerkt:
Enige nadeel hiervan is dat je de geometrie van de motor aanpast. Dan zou je ook je voorvorken een gelijke hoeveelheid (of iets meer, als je nog scherper wilt sturen)

Welnee, de standaard vering is zo slap dat als je er een 10kg zwaarder persoon op zet de boel net zover doorhangt als met kortere dogbones in het geval van Craving Cookie :P Vrouw, maatje kleiner dus waarschijnlijk ook wat lichter.
 
Enige nadeel hiervan is dat je de geometrie van de motor aanpast. Dan zou je ook je voorvorken een gelijke hoeveelheid (of iets meer, als je nog scherper wilt sturen) lengte (verder) moeten doorsteken. Al merk je er niet veel van tenzij je altijd op de olifantjes van je banden rijdt. Oohh ik kijk nu al uit naar de ciruitdag volgend weekend.

@Cookie: Benzinekraan vervangen? Fix hem gewoon! Zie OP van KapiteinKoek voor een link naar de How-to.

@Db-tje: Ik heb het filmpje gezien van jouw fiets bij No-Limits. Geinig man! Dat is nog eens een verkoopbedrag om na te streven. Al ga ik mijn veredelde crossmotor de eerste tijd nog niet verkopen :)

Dat dus. Motor is verder prima zoals 'ie nu rijdt, en van 't nieuwe model kun je de vleugels aan de zijkanten vrij makkelijk dunner snijden zonder aan zitcomfort in te boeten. Maar zonder die extra breedte kan ik wél met twee voeten aan de grond.

Ik hoef mijn benzinekraan niet te vervangen want ik heb een nieuw model GS500. ;)
 
...

Mocht er trouwens iemand hier zijn waarvan zijn/haar GS500 een nieuw onderkomen nodig heeft; ik hou me aanbevolen! :)

Die van mij is ook te koop. Ze heeft zo'n 65000 km gelopen, maar heeft wel even wat liefde nodig. Door een roestende vorkpoot lekt er een keerring, zowel de poot als de ring zullen dus vervangen moeten worden. Ze heeft ook een nieuwe achterband nodig. Helaas kom ik er niet meer aan toe om dit zelf te doen, aangezien een nieuwe motor mijn aandacht heeft gekregen. Mijn GS mag dus voor een schappelijke prijs weg.

Hier een foto, samen met de motor van mijn vriendin, toen we op vakantie gingen.

Voor meer details, stuur me een PB!

LKP8G-gOE6Ic1lIfIomb5v886szPaXbsTzXcKBQfWWjGhaDuKuzIiw6e1j9-VQEXa2538CzXp1Owwuj917GqzyIu-9H_7MGQuY376jhaXUlC9PcluJN6DI-oJXQAgVjj9zwjKm0e96YW8o37RSsjfrQ-ASMztShdwOD-q72LvQcFrNMS9g_Mkni5ER9I8kbr3kLLuBJys57NFHETodnIMM3o8X0osDzQ5_klssZQDF8WGDi--lvLDIGvsvMCbXew6T3em4uNmVd8uqVUz12h37lJc3duYrVwEZ0NsA_fdrdXN6SVIzkZw7RFwFhour99tnjEk29gKKQQf5p75WZphrBkn3_YQPSuZ3Z-mf_7DnvTYzeMnJ_2pQCzgceDlVhMk8pBn9spRa5UD6KL7NhUntsAfwNsvzlxUlOVVoxRTcLgODMXZKKOam5s9ulFAGUZpC9XQeD796fkTUy6B05iV96vgASQoLE6Fz5VHhYoYuO_FR9mzzaxYJkBlKafFqoOSBEP18m0hzB9RlFzJKYFn6_hotCJoA7tjOCOGZXJAnmLZIx5HFHmNJSf6GNQvy1De5r1KAiCdMY1nM_6LYSa-9ad3lISZe6CiC7HMoMB=w1263-h947-no
 
Hartelijk dank voor de reacties allen! Erg informatief en leuk om te lezen. De wil tot rijden begint wel steeds groter te worden... Heb mijn rijbewijs ook al even binnen, dus ik denk niet dat ik nog een paar maanden kan wachten @electrric haha.

@Ice age, ik heb in eerste instantie ook geen interesse aan een fiets waar ik aan moet sleutelen; heb hier simpelweg te weinig kaas gegeten. Toch bedankt voor het aanbod :).

Ik twijfel nog even door over de duurdere 2004 versie, maar mocht jullie nog een suggestie hebben blijf ik mezelf aanbevelen haha
 
Aangezien ik laatst erachter kwam dat mijn koplamp unit kapot was, (reflector binnenin gebroken) werd het tijd voor een nieuwe. Met een tripje naar de jongens van EPS in kiel windeweer en een hele fancy koplamp, is dit het resultaat!

[afbeelding]

[afbeelding]


Gaaf ding! Hoe ziet het lichtbeeld er uit? Gaat dat een beetje goed? En is dit zo'n Ali-express lamp of komt deze uit de US of A?
En wat kost deze?
 
Gaaf ding! Hoe ziet het lichtbeeld er uit? Gaat dat een beetje goed? En is dit zo'n Ali-express lamp of komt deze uit de US of A?
En wat kost deze?

Dat is zeker geen goedkope lamp. Het is zo'n Amerikaanse, die bedoeld is voor harleydavidsons. Hij koste me dan ook 200 euro aanschaf en 110 euro voor de fabricage van een custom bracket.

De lamp geeft 4k lumen en borden worden in de avonduren wit. In het donker rijden is een beetje moeilijk deze tijd van het jaar ;)
 
In het donker rijden is een beetje moeilijk deze tijd van het jaar ;)

Lukt mij anders prima hoor. Heerlijk juist, rond een uur of drie nog even een rondje maken. Als je dan thuis komt zijn de vogeltjes alweer aan het fluiten, maar terwijl je rijdt is het doodstil. :}

Ook een uitstekende mogelijkheid om wat extra hertjes, hazen en egeltjes te spotten. :Y
 
Vanavond de motor maar weer klaar gemaakt voor morgen! Of beter gezegd... Helemaal opgepoetst. *D Moet natuurlijk wel weer wat lijken voor de TT Nightride!

Zijn er nog meer mensen die mee gaan rijden morgen avond? Ik ben er samen met Grrtjuhh op zijn gsje en mijn vriendin op een GPZ 500. Dus dan zijn we hopelijk te herkennen tussen alle motoren! :+

gTVRFAa.jpg
 
Vanavond de motor maar weer klaar gemaakt voor morgen! Of beter gezegd... Helemaal opgepoetst. *D Moet natuurlijk wel weer wat lijken voor de TT Nightride!

Zijn er nog meer mensen die mee gaan rijden morgen avond? Ik ben er samen met Grrtjuhh op zijn gsje en mijn vriendin op een GPZ 500. Dus dan zijn we hopelijk te herkennen tussen alle motoren! :+

[afbeelding]

Ik rij mee op mijn gele SV650s met de vrouw achterop *O*
Ik zal eens kijken of ik jullie kan spotten.
 
Zo, een dikke vette update.
Ik ben nu drie jaar in het bezit van mijn Suzuki GS500E en ik kon telkens niet genieten van de motorfiets.
Nu heb ik de balhoofdlager vervangen, voorvering vervangen voor progressieve en er van alles aan gedaan.
Nu rijdt hij als een zonnetje. Wauw.
Ik ben blij dat ik de motor ge-upgrade heb ;)!
Maar hij gaat wel binnenkort toch de deur uit... ik ben namelijk rijlessen aan het volgen voor het A-rijbewijs. En ik ga daarna hoogstwaarschijnlijk een viercilinder aanschaffen :-)
Ik kan nu tenminste zeggen dat de motor goed rijdt en betrouwbaar is!
 
Laatst bewerkt:
Kan me goed voorstellen dat dat een hele hoop verschil maakt! Standaard is de vering natuurlijk niet alles, maar zo kun je jezelf weer heerlijk laten gaan! :]

Zelf heb ik afgelopen weekend meegedaan aan de VRO Bochten van de knmv in Lelystad! Enorm gaaf om daar te zien en mee te maken wat er allemaal nog meer mogelijk is met het gsje!

Voornamelijk het hele idee van bochtensnelheid, de techniek die je gebruikt en remmingen worden behoorlijk verfijnd. Heerlijk om dan te merken hoeveel meer er nog in de GS zit. :}

Om even een voorbeeld te geven. Een noodstop maken doe je zonder achterrem. De instructeur vertelde dat als je het optimaal doet je achterband los is van de grond en deze toch niets doet. Moet ik hem achteraf toch gelijk mee geven! :P

Enne... Een noodstop maken in een bocht terwijl je "gewoon" met de bocht mee blijft sturen.... Dat kan gewoon... :o

Mocht iemand twijfelen of het wat is, bij deze. Mocht je de kans hebben, doen!!! :Y

Verder nog een paar plaatjes die daar geschoten zijn!

F7j0OXH.jpg


anROsk8.jpg


Disclaimer: Foto's gemaakt door www.wegraceinfo.nl. Niet dat jullie denken dat ik het was :+

En als afsluiter, mijn achterband na een dagje rondsturen op het circuit. Wat een dag!! *O* :t
mgk59UT.jpg


Gevalletje voor de hele band betalen, dus dan ook de hele band gebruiken! :+
 
Laatst bewerkt:
Het was een prachtige dag voor een KNMV VRO met Electic en de GS'jes

-- Gereserveerd tot de foto's binnen zijn <3 --

Na een dag met de GS over het circuit te hebben gereden kan ik stellen dat het echt bochtenmonsters zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort een H4 Led lamp uitproberen voor meer licht. Ongeveer dezelfde als Paul hierboven, ik ben benieuwd.

Het verwisselen van de lamp was even blijven liggen (het is amper donker deze dagen :) ), maar gisteren toch even gedaan. Ik had de lamp eerst verkeerd om, maar na omdraaien was het beeld uitstekend. Heerlijk om de wegmarkeringen en borden veel beter te zien in het donker, door de hogere lichttemperatuur geven die een beter contrast uiteraard.
 
Gister mijn eerste motor gekocht, een GS500 uit '93.
Wat een geweldige motor. Net een maand mijn rijbewijs, en was wat huiferig voor een wat "oudere" motor. Maar dit was echt starten en wegrijden. :]

Ik kan niet wachten om te zien wat hij nog meer kan!
 
Gister mijn eerste motor gekocht, een GS500 uit '93.
Wat een geweldige motor. Net een maand mijn rijbewijs, en was wat huiferig voor een wat "oudere" motor. Maar dit was echt starten en wegrijden. :]

Ik kan niet wachten om te zien wat hij nog meer kan!
Klinkt goed!
Heel veel plezier ermee :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan