[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Een kleine vraag, wanneer de carburateur iets lekt ( beetje zweet als het ware ) kun je dan nog wel even doorrijden of is dit uit den boze? De 29e augustus heb ik namelijk pas een afspraak voor een grote beurt.

Mijn dank :]

Ik zou "gewoon" de boel gaan vervangen. Het zal allemaal wel meevallen hoor, maar een vonkje is snel gemaakt en dat wil je dan toch niet.

Verder brand er met deze droogte al genoeg af. :+

@CravingCookie, Zit de R6 shock er al in? Ben erg benieuwd of dat ook zo'n wereld van verschil is als de katana shock! :]
 
Een kleine vraag, wanneer de carburateur iets lekt ( beetje zweet als het ware ) kun je dan nog wel even doorrijden of is dit uit den boze? De 29e augustus heb ik namelijk pas een afspraak voor een grote beurt.

Mijn dank :]

Kan in principe wel, brandgevaar valt wel mee. Mijn ervaring is alleen dat wanneer je carbs beginnen te lekken je al snel een niet rijdende motor meer hebt. Ik zou even kijken of je de carbs er niet kan afhalen. Breng ze naar gixxer bassie, en die zorgt dat je weer een goed rijdende motor hebt.
 
Ik zou "gewoon" de boel gaan vervangen. Het zal allemaal wel meevallen hoor, maar een vonkje is snel gemaakt en dat wil je dan toch niet.

Verder brand er met deze droogte al genoeg af. :+

@CravingCookie, Zit de R6 shock er al in? Ben erg benieuwd of dat ook zo'n wereld van verschil is als de katana shock! :]

Nog niet, ik moest eerst nog even wachten op wat montagespul (ik heb aan de onderkant de collar en de bout van de Yamaha shock nodig) en ik ben vandaag (nog heel even!) jarig, dus ik rijd tot morgenochtend even rond op een BMW R1200R. :9

Maar morgen/overmorgen is 't hier weer rustig en saai, dus dan ga ik er eens aan beginnen. *O*
 
Ah iets meer gepuzzel dus om de R6 shock te monteren. Maargoed, als het effect positief is dan is het allang goed! :] Even rijden op een BMW 1200R is ook geen straf denk ik zo :9

Alsnog gefeliciteerd trouwens, ook al ben ik 2 dagen te laat. :+ *O*
 
Zo, vandaag de shock gemonteerd. Was nog best even een gedoe, maar uiteindelijk is 't me allemaal gelukt.

En wow, wat een verschil! Hij volgt nu haarscherp aan de achterkant, in de bochten. Geen gedweil meer; geen gezwabber. En de pogostick is ook weg - nu gaat de achterkant zelfs comfortabeler over hobbels dan de progressives voor.

Het voelt opeens alsof de achterkant ook echt in lijn staat en verbonden is met de voorkant. Heerlijk!
 
Heerlijk is dat om dat verschil dan te vernemen! Merk je ineens hoe veel zo'n schokbreker doet. :Y Blijft een fantastische stuurfiets dan :]

Ik heb vorige week mijn GS'je kunnen verkopen. Hij had net zijn rijbewijs en was helemaal weg van de GS! Geweldig om te zien hoe leuk iemand de motor kan vinden *O*

Ondertussen heb ik zelf ook een nieuw speeltje gevonden. Tis nog een beetje oefenen, maar... het rijd enorm lekker!! Aan vermogen ook geen tekort meer :+

s0Z9PPp.jpg

Best leuk zo'n CBR929RR :]

Ik blijf nog steeds af en toe even meelezen! Blijft toch een leuk fietsje die GS :Y
 
Ik vind een gs500 toch mooier, maar dat ding mag er ook zeker wel zijn! :)

Ik heb alleen één foutje gemaakt gisteren. De zijkappen los gehad en dus ook de seat lock cable. Nu zit het zadel er muurvast op en heb ik een losse seat lock cable in m'n handen.

Als ik langs 't spatbord ga met m'n hand kan ik 't bolletje nét voelen zitten, maar ik kan er niet goed genoeg bij dat ik 'm naar me toe kan trekken, helaas. Dus vandaag maar even proberen de achterkant van 't zadel een beetje op te tillen en dan met een dingetje hengelen ofzo. Ik kan ook nog proberen 't spatbord er onderuit te schroeven, maar ik weet 't anders ook niet. Desnoods morgen even mee naar de motorzaak, want donderdag moet ik bepakt en bezakt weg.
 
Haha gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak en moet zeggen, een gsje is ook echt een geweldig leuke fiets.

Alleen.... Als je de zijkappen loshaalt hoef je niet je seat lock cable los te halen? Kan me ook niet herinneren dat ik ze los heb moeten halen toen ik de katana schokbreker er onder ging zetten.

Heb je nu iets van een kabeltje langs de motor hangen dan? Of zit echt alles nu achter het kuipwerk?
 
Om eens even terug te komen op mijn Dyno-Jet avontuur, gisteren de originele maat 120
sproeiers weer gemonteerd en een stuk gereden. Reed weer als vanouds, nu zonder gestotter
bij volgas. volgens m'n calimoto app heb ik er net 2 km/u op top bijgewonnen :-)
Kort samengevat en wat anderen ook al zeiden, beetje weggegooid geld al pakt ie onderin
wel soepeler op vind ik wat misschien aan de dunnere gasnaalden ligt en/of het synchroniseren
van de carburateurs. Voorlopig vind ik het wel best zo. ALs ik nog eens zin krijg ga ik misschien
nog wel eens een afspraak maken bij Ruud Freriks.
 
Haha gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak en moet zeggen, een gsje is ook echt een geweldig leuke fiets.

Alleen.... Als je de zijkappen loshaalt hoef je niet je seat lock cable los te halen? Kan me ook niet herinneren dat ik ze los heb moeten halen toen ik de katana schokbreker er onder ging zetten.

Heb je nu iets van een kabeltje langs de motor hangen dan? Of zit echt alles nu achter het kuipwerk?

Ik moet de seat lock cable loshalen om de zijkappen (aan 't kontje) te verwijderen. En ik hoefde ze niet los te halen voor de shock, maar wel tijdens het proces omdat 'ie na de installatie van de shock niet startte en ik dacht dat ik met het rotten aan de battery box iets had losgemaakt. Bleek de killswitch te zijn. :+

Ik heb nu inderdaad de seat lock cable langs de motor hangen. Nog wel verbonden met het sleutelslot, niet meer met het mechanisme onder het zadel.
 
De killswitch is echt de klassieker... Is mij ook eens overkomen, gelukkig had ik toen niet weer half de motor uit elkaar gehaald en kwam ik er vlot achter.

Als ik even google zeggen ze nog iets over een kleerhanger die je misschien net tussen het kuiperk recht kunt wiggelen om dan alsnog het palletje over te halen. Iets met een hoek van 10 tot 15 graden zou moeten kunnen werken volgens het internet :+ Zit je hoogstens met dat het kuipwerk nog wel "gewoon" vastgebout zit aan de motor.

Denk dat mocht je dat los krijgen dat je er dan wel redelijk bij kunt, maarja.. dat zal allemaal wel verborgen zitten achter en onder het zadel :')
 
Ik kan zelfs met m'n hand wel tussen 't kuipwerk en 't spatbord komen (kan nét totaan het palletje komen met m'n vingertoppen). Ik denk dat ik zoiets als een kleerhanger even ga proberen inderdaad, en dan het zadel aan de achterkant iets optillen en 'm daaronder steken. :)
 
Laatst bewerkt:
Te koop: de GS van dB-tje (zie Projekt GS500RS)

Vraagprijs €1.800

Reactie via mail (Roy-de-graaf@outlook.com) of telefonisch op 06-22119009

Reden van verkoop is dat ik er in de praktijk gewoon te weinig aan toe kom om een stuk te rijden. Motor heeft een onderhoudsbeurt gehad aan het begin van het seizoen en daarna slechts enkele honderden km gereden. Motor in piekfijne staat en uniek in zijn soort. Check het oude draadje van dB gerust eens om te zien hoeveel liefde en arbeid in deze krachtpatser is gestoken
full
 
Na 3 jaar heb ik mijn GS ook vervangen, voor een SV650. De GS500 had ondertussen ook wel wat gebreken. Hij loopt nog wel, maar zeker niet netjes. Ook lekt hij (nogsteeds) olie uit de koppelingspin, en valt er optisch ook nog zeker wat te verbeteren. wil nu de motor zelf gaan reviseren als hobby project en wat meer sleutelervaring op te doen. Misschien zelfs een caferacer of scrambler van maken. Als iemand nog tips heeft die hij zelf ook graag van te voren had geweten, hoor ik ze graag!

Zoals heeft vloeibare pakking nog echt nadelen tov de standaard pakkingen? Vloeibaar leek mij wel handig omdat het wat meer 'universeel' is, hoef je niks specifieks op voorraad te hebben. En ik kon niet echt harde nadelen vinden.
 
Buiten het feit dat je gewoon aan het aanmodderen bent met vloeibare pakking, kunnen veel mensen ook niet doseren.
Vaak eindig je dan met slierten vloeibare pakking aan de binnenkant. Leuk als die een olie kanaal blokkeren.........

Gebruik liever de gewone pakking van de fabrikant. Kost wat meer, maar succes verzekert!
 
@motor94

Ik heb dat plan ook gehad met een van mijn gs'jes. nooit van gekomen. Heb nog een hele pakkingsset liggen van MLMparts, nieuw in verpakking. stuur ff een berichtje als je meer wilt weten.|

Heb echt n shit-ton aan parts liggen, van die cafe racer style handle bars voor aan je vorken, complete electronica pakket van motorgadget, keyless ignition etc etc. spiegels, kentekenplaathouder. nieuwe koplamp incl. beugels. n kast vol met die meuk. allemaal nog nieuw in de verpakking, maar geen tijd voor.

Ik hoor t wel.
 
Goeie middag allemaal!

KapiteinKoek had inderdaad gelijk, met het beschreven tooltje lagen de voorvorken zo uit elkaar. Alles geinspecteerd, en de schuifbuisje (zo heten ze toch?) onderin beide poten zijn nog helemaal mooi. De roest die de stofkappen naar boven duuwde en de voor de lekkende keering heeft gezorgd, kwam van de clip tussen de stofkap en de keering. De stofkappen en keeringen waren ook behoorlijk oud en vooral de stofkappen hadden al veel scheurtjes erin zitten, dus ik gok dat er zo vocht bij is gekomen.

Hierdoor zit er natuurlijk nu ook roest op die plek in de poot. Als ik dit er voorzichtig afhaal met een staal borstelje ofzo krijg ik die bende wel weer netjes denk ik. De clip is ook veroest, zou ik die nog kunnen redden met een staalborstel? Of zijn die ergens te bestellen?

Edit; heb de clipjes al gevonden bij Louis.

Nog wel een laatste vraag; beide poten hadden geen ringetje bij de bout onderin de poot. Weet iemand de afmetingen hiervan? Neem aan dat ik gewoon zelf die ringetjes kan vinden van RVS?
 
Laatst bewerkt:
Zoals heeft vloeibare pakking nog echt nadelen tov de standaard pakkingen? Vloeibaar leek mij wel handig omdat het wat meer 'universeel' is, hoef je niks specifieks op voorraad te hebben. En ik kon niet echt harde nadelen vinden.

Probeer maar ergens vloeibare pakking vanaf te halen.
 
Na 3 jaar heb ik mijn GS ook vervangen, voor een SV650. De GS500 had ondertussen ook wel wat gebreken. Hij loopt nog wel, maar zeker niet netjes. Ook lekt hij (nogsteeds) olie uit de koppelingspin, en valt er optisch ook nog zeker wat te verbeteren. wil nu de motor zelf gaan reviseren als hobby project en wat meer sleutelervaring op te doen. Misschien zelfs een caferacer of scrambler van maken. Als iemand nog tips heeft die hij zelf ook graag van te voren had geweten, hoor ik ze graag!

Zoals heeft vloeibare pakking nog echt nadelen tov de standaard pakkingen? Vloeibaar leek mij wel handig omdat het wat meer 'universeel' is, hoef je niks specifieks op voorraad te hebben. En ik kon niet echt harde nadelen vinden.

Harde nadelen niet nee, vloekende nadelen terwijl je druk bezig bent alle restjes vloeibare pakking te verwijderen wel. Ik heb één keer een klepdeksel in m'n klauwen gehad waar vloeibare pakking was gebruikt, en een beurtje kleppen stellen was nog nooit zo'n kutwerk. :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan