[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

2 as steunen onder de stepjes? En anders een paar blokken hout onder je spruitstuk nadat je de motor opgekrikt hebt bij het blok :Y Blijft het allemaal net even wat netter en het blijft verder meer dan prima staan :t

Kijk maar de voorvork swap build:} Dat staat dusdanig stevig dat ik prima een voorvork er onder weg durf te schuiven :9
Mijn stepjes zitten achter de middenbok, dan kantelt ie dus als nog naar voren. En ik ben bang dat als ik de motor ondersteun bij de uitlaatbochten dat ik daar dan wat krom trek.
Als de voorvork eronder weg moet vind ik de spanband oplossing toch iets relaxter.
 
Hallo mensen,
Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat ik dit op de goede plek post.
Ik heb een Suzuki GS500f kunnen bemachtigen. Nu liep ik tegen het volgende aan:
De motor start netjes (koud) en na een tijdje loopt deze rond de 1200 rpm. Als ik heel rustig gas geef lijkt de motor bij 1800 rpm even te haperen. Daarboven doet hij dit niet en eronder ook niet.. De hapering zorgt ook voor een lichte trilling

Wat zou dit kunnen zijn?

Groet,

Maurits
 
Te hoog stationair kan komen door te rijk lopen of te veel lucht. Te veel lucht kun je stellen met je stationairregelschroef. Echte haperingen enzo zou ik zelf zoeken in vacuumslangetjes, vieze carburateurs of inlaatrubbers die op hun einde lopen.
 
Dat wordt kouwe klauwe klussen....
20181216_095946.jpg
 
Hebben jullie nog aanbevelingen voor spul om de ketting te smeren?

Dezelfde motorolie die in het blok gaat. Ik heb al jaren een http://www.motorshopper.nl/recensie/10/Kettingsmeersysteem/Loobman/kapiteinkoek.html (loobman), vorige ketting is 90.000km meegegaan.
 
Hallo iedereen :)
Vorige week mijn eerste motor gekocht, deze prachtige Suzuki GS500 uit 1994 met maar 30k op de teller!
Rijdt echt heerlijk en heb er nu al 250 km op zitten. Ik wil er komend jaar een stuk mee gaan touren, alleen zoek ik hiervoor nog een windscherm en zadeltassen waarbij er nog steeds iemand achterop kan zitten, iemand met aanbevelingen? :)

Groeten, Chris :)
47572096_10218034324559255_7262869184495747072_n.jpg
 
Dat wordt kouwe klauwe klussen....
Bekijk bijlage 1342714

Hopelijk heb je de boel er onder zitten! Heb vandaag zelf even men remblokken gecheckt op dikte en op hoe het oppervlak eruit ziet. Dan ben je een keer 10 minuutjes bezig. Maar prettig is toch anders:9

Hallo iedereen :)
Vorige week mijn eerste motor gekocht, deze prachtige Suzuki GS500 uit 1994 met maar 30k op de teller!
Rijdt echt heerlijk en heb er nu al 250 km op zitten. Ik wil er komend jaar een stuk mee gaan touren, alleen zoek ik hiervoor nog een windscherm en zadeltassen waarbij er nog steeds iemand achterop kan zitten, iemand met aanbevelingen? :)

Groeten, Chris :)
Bekijk bijlage 1342787

Heb mijn zadeltassen bij loius weg gehaald. Zijn niet enorm groot, maar kan net genoeg extra meenemen. Eventueel kan er zelf nog een passagier mee! Al heeft die wel wat moeite met zijn benen goed kwijtraken...

Moto-Detail zadeltassen kopen | Louis motor & vrije tijd

Deze uit mijn hoofd gezegd!

20180223_151953.jpg


Ruitje had ik weg bij motea, maar eventueel kun je ook een keer op AliExpress kijken. Heb daar ook het kuipruitje weg van mijn nieuwe motor. En dat scheelt bijna 80 euro:t

Lijkt verder een mooie motor! Veel plezier ermee!
 
Hopelijk heb je de boel er onder zitten! Heb vandaag zelf even men remblokken gecheckt op dikte en op hoe het oppervlak eruit ziet. Dan ben je een keer 10 minuutjes bezig. Maar prettig is toch anders:9



Heb mijn zadeltassen bij loius weg gehaald. Zijn niet enorm groot, maar kan net genoeg extra meenemen. Eventueel kan er zelf nog een passagier mee! Al heeft die wel wat moeite met zijn benen goed kwijtraken...

Moto-Detail zadeltassen kopen | Louis motor & vrije tijd

Deze uit mijn hoofd gezegd!

Bekijk bijlage 1342788

Ruitje had ik weg bij motea, maar eventueel kun je ook een keer op AliExpress kijken. Heb daar ook het kuipruitje weg van mijn nieuwe motor. En dat scheelt bijna 80 euro:t

Lijkt verder een mooie motor! Veel plezier ermee!

Ze zitten er alweer onder 😁, viel eigenlijk weer mee gelukkig.
 
Hopelijk heb je de boel er onder zitten! Heb vandaag zelf even men remblokken gecheckt op dikte en op hoe het oppervlak eruit ziet. Dan ben je een keer 10 minuutjes bezig. Maar prettig is toch anders:9



Heb mijn zadeltassen bij loius weg gehaald. Zijn niet enorm groot, maar kan net genoeg extra meenemen. Eventueel kan er zelf nog een passagier mee! Al heeft die wel wat moeite met zijn benen goed kwijtraken...

Moto-Detail zadeltassen kopen | Louis motor & vrije tijd

Deze uit mijn hoofd gezegd!

Bekijk bijlage 1342788

Ruitje had ik weg bij motea, maar eventueel kun je ook een keer op AliExpress kijken. Heb daar ook het kuipruitje weg van mijn nieuwe motor. En dat scheelt bijna 80 euro:t

Lijkt verder een mooie motor! Veel plezier ermee!

Ik heb diezelfde motortassen en het lukt inderdaad net met een passagier, zo ver mogelijk naar achteren trekken/vastmaken.
En ik heb dit ruitje:
Puig-minitoerruit Plus met houderset en ABE kopen | Louis motor & vrije tijd
Bevalt prima. En betaalbaar, ik had m zelf van marktplaats toevallig maar had m anders bij louis.nl besteld
 
Ik heb diezelfde motortassen en het lukt inderdaad net met een passagier, zo ver mogelijk naar achteren trekken/vastmaken.
En ik heb dit ruitje:
Puig-minitoerruit Plus met houderset en ABE kopen | Louis motor & vrije tijd
Bevalt prima. En betaalbaar, ik had m zelf van marktplaats toevallig maar had m anders bij louis.nl besteld

Ik heb dat ruitje net maar eens besteld, komt wel pas waarschijnlijk na de kerst binnen, maar 45 euro vond ik nog wel een redelijke prijs. Ik ga maar eens zeuren bij mijn ouders voor motortassen dan O-)
 
Ik zit even met een probleempje op het moment. Nadat ik de gs gekocht heb heeft ie een maandje of anderhalf/2 stil gestaan ivm het behalen van mijn rijbewijs. Gister besloot ik er op te gaan rijden en liep hij mooi op de choke. Maar als ik de choke eraf haalde schoot het toerental omhoog, naar boven de 5000 toeren. Het was erg irritant rijden en bleef ook zo. Wat ik heb kunnen vinden zou dit aan de luchtschroef kunnen liggen. Kan dit kloppen? En heeft iemand iets dergelijks meegemaakt? Heb flink lopen zoeken maar heb weinig erover kunnen vinden, alvast bedankt!
 
Ik zit even met een probleempje op het moment. Nadat ik de gs gekocht heb heeft ie een maandje of anderhalf/2 stil gestaan ivm het behalen van mijn rijbewijs. Gister besloot ik er op te gaan rijden en liep hij mooi op de choke. Maar als ik de choke eraf haalde schoot het toerental omhoog, naar boven de 5000 toeren. Het was erg irritant rijden en bleef ook zo. Wat ik heb kunnen vinden zou dit aan de luchtschroef kunnen liggen. Kan dit kloppen? En heeft iemand iets dergelijks meegemaakt? Heb flink lopen zoeken maar heb weinig erover kunnen vinden, alvast bedankt!

Weet je zeker dat je de choke er af haalt? Niet dat je hem er vol op zet. :+

Choke erop. Hendel naar je toe trekken, dan nemen de toeren toe. *O*

Choke eraf. Duw je de hendel van je af, dan nemen de toeren af. -O-
 
_O-_O-_O- Heerlijke deze problemen!

Hopelijk blijven ze altijd zo makkelijk, dan heb je wel een hele makkelijke GS gevonden namelijk _O-:9

Trouwens.... Pas op voor je killswitch :+ #beentheredonethat _O-
 
M'n mooie gs weer nice & shiny :) en paul, dankje wel voor de tip van de Puig windscherm, hij was toevallig in de aanbieding nu :p echt een verbetering en 140 op de snelweg is nu een makkie :)
IMG_20181225_151847.jpg
 
M'n mooie gs weer nice & shiny :) en paul, dankje wel voor de tip van de Puig windscherm, hij was toevallig in de aanbieding nu :p echt een verbetering en 140 op de snelweg is nu een makkie :)
Bekijk bijlage 1344066

Die is ook wel slick, heb je een foto iets meer schuin van de voorkant? Ben benieuwd hoe t scherm er dan uit ziet. Evt ook bestellen dan om m'n vage aliexpress ding mee te vervangen.
 
Nu zp'n 170 km verder op m'n mieuwe BT45's, een heerlijk gevoel na die uitgedroogde dunlop street smart's :-)
En gister even nog handkappen gemonteerd van AliExpress, niet mooi maar ze werken prima, m'n handen lekker uit de wind, ik moet wel nog de ingebouwde led-strips aansluiten... (knipper en DLR)
20181230_163917.jpg
 
Hallo allemaal, ik hoop me binnenkort te kunnen melden met een motor hier.
Vanochtend heb ik een GS 500 bekeken. Toch voor het testritje even de olie peilen, helaas was het daar binnen droger dan in de Sahara.
Die heb ik maar lekker laten staan.
 
Hallo allemaal, ik hoop me binnenkort te kunnen melden met een motor hier.
Vanochtend heb ik een GS 500 bekeken. Toch voor het testritje even de olie peilen, helaas was het daar binnen droger dan in de Sahara.
Die heb ik maar lekker laten staan.
Verstandig. Er staat genoeg leuks te koop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan