[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Hoi,

Ik was laatst aan het tanken, en omdat de GS geen benzine meter heeft gebruik ik de trip meter als een vervanging daarvoor. Nu kwam ik er achter tijdens het tanken dat de trip meter knop verdwenen is tijdens het rijden...
Heb al gekeken voor vervanging op verschillende onderdelen sites, ebay, en zo duur zijn ze niet, maar de verzending is werelds voor een knopje en een schroefje...

Is er hier iemand die zo'n ding heeft liggen? (2006 GS 500 F)

Bij CMSNL hebben ze ze voor 4 euro voor de knop en 1.50 voor de schroef, wat ik er best voor over heb. Maar dan rekenen ze nog eens 8.50 aan verzending er boven op wat wel voor een heel duur knopje maakt (en heb verder niks nodig), wat gewoon in een envelop zou kunnen...

In het bijgevoegde bestand heb ik omcirkeld waar het om gaat Bekijk bijlage 1355628

de plaatselijke dealer kan hem ook voor je bestellen en hem mee laten komen met ander spul. Duurt misschien wel iets langer.
 
Als je GS500 lampjes vreet, check even de laadspanning. Er zit een goede kans in dat je spanningsregelaar stuk is en een te hoge spanning doorlaat. Dat kost je op den duur ook je accu.

Nah het was gewoon goedkope chinese troep, lampje was dit keer ook niet stuk, een van de draadjes was gewoon weer afgebroken zag ik net.
 
Met het warmere weer eindelijk weer eens begonnen met het in elkaar zetten van de GS. Hopelijk drupt hij geen olie meer als hij klaar is, want dat was eigenlijk het enige mankement..
 
Heren,

Met het opruimen van de garage nog volgende gevonden:
-2x set remblokken voor (model tot 2004) gebruikt, maar nog zat profiel GRATIS
-1x pot verf suzuki paars metalic (was van mijn GS van 1992), zit nog 1/4 vol en is nog vollop vloeibaar. GRATIS

En nog een splinter nieuwe DID kettingset. Deze mag weg voor 75 euro.
IMG_20190224_170525.jpg
IMG_20190224_170601.jpg
IMG_20190224_170702.jpg
 
in het WPH staat dat hij het terugzetten van de cams "Suzuki Moly paste"/ molybdenum paste moet worden gebruikt, is dit echt nodig of werkt normaal vet ook?
 
in het WPH staat dat hij het terugzetten van de cams "Suzuki Moly paste"/ molybdenum paste moet worden gebruikt, is dit echt nodig of werkt normaal vet ook?

Vet met molybdeen erin is wel wat anders dan willekeurig berenlullenvet. Ik gok dat het niet nodig is met nokkenassen die al tig jaar in de olie rondjes draaien maar misschien kan iemand anders daar nog iets nuttigs over zeggen.
 
Ik bedoelde de nokkenassen ja, maar dan doe ik het ook gewoon met motorolie.

Nog 1 puntje, met je krukas in de goede positie (RT in lijn met de linker helft) en de nokkenassen in de juiste afstelling, ligt de linker kant van de uitlaat nokkenas niet plat in zijn geleider. Klopt dit? Voelt raar om dit gewoon aan te draaien
 
Werkplaats handboek is je vriend. :Y

Ook weer een nuttige zondag gehad. Maar even de remmerij gereviseerd van het GS'je van @josefski. Zag er niet uit van binnen... :X

IMG-20190224-WA0002.jpeg


IMG-20190224-WA0006.jpeg


Weer heerlijk schone ankers met brembo blokken (remmen overigens prima). Morgen maar weer monteren. :t
 
Ik heb gisteren ook een gs500 opgehaald , hij heeft nog wel wat liefde nodig :]
 

Bijlagen

  • IMG-20190224-WA0021.jpeg
    IMG-20190224-WA0021.jpeg
    177,7 KB · Weergaven: 22
net bericht van CMSnl, konden geen alternatieve verzend methoden doen, jammer maargoed, dan niet...:/
de plaatselijke dealer kan hem ook voor je bestellen en hem mee laten komen met ander spul. Duurt misschien wel iets langer.
Dan deze week maar even langs de dealer, kijken of die me kunnen helpen voor een zacht prijsje... ach en anders maar zelf even aan het prutsen gaan met een bout, de boor en vijl :+ en dan wachten tot ik een keer wat nodig heb van CMSnl en dan maar mee bestellen.
 
net bericht van CMSnl, konden geen alternatieve verzend methoden doen, jammer maargoed, dan niet...:/

Dan deze week maar even langs de dealer, kijken of die me kunnen helpen voor een zacht prijsje... ach en anders maar zelf even aan het prutsen gaan met een bout, de boor en vijl :+ en dan wachten tot ik een keer wat nodig heb van CMSnl en dan maar mee bestellen.

Eventueel kun je natuurlijk ook nog even op marktplaats oid kijken. Worden vaak genoeg tellers aangeboden. Kan een stuk goedkoper zijn. Bijkomend voordeel is dat je dan een tellersetje op voorraad hebt.

De wijzers willen nog wel eens gaan dansen als ze slechter worden-O-
 
Eventueel kun je natuurlijk ook nog even op marktplaats oid kijken. Worden vaak genoeg tellers aangeboden. Kan een stuk goedkoper zijn. Bijkomend voordeel is dat je dan een tellersetje op voorraad hebt.

De wijzers willen nog wel eens gaan dansen als ze slechter worden-O-
Ik heb ook al 2x dansende gehad. Bas van BPH motoronderdelen heeft er meestal wel een liggen voor niet te veel geld. Mail hem anders even. Misschien heeft ie nog een knopje liggen.
 
Ik heb ook al 2x dansende gehad. Bas van BPH motoronderdelen heeft er meestal wel een liggen voor niet te veel geld. Mail hem anders even. Misschien heeft ie nog een knopje liggen.

Zit dat dansen bij de GS500 in de teller?

Ik heb bij een bromfiets wel eens een dansende tellernaald gehad. Dat was toen slijtage aan de tellerkabel en dat kon ik tijdelijk oplossen door olie van boven af (bij de teller losmaken) in de kabel te gieten. Op den duur brak de kabel toch maar ik heb de teller nooit hoeven vervangen.
 
Zit er nou veel verschil in met die "snelgas clip"?

Snelgas is op een GS500 comfortabeler. Ik heb zelfs weer geïnstalleerd op mijn SV650. Je hoeft niet meer je pols te verplaatsen om volgas te geven, je komt dus vlotter weg bij stoplichten of op de snelweg. Met een constante snelheid rijden merk je het verder ook niet. Zoals je kunt lezen, ik ben verkocht. :Y
 
Snelgas is op een GS500 comfortabeler. Ik heb zelfs weer geïnstalleerd op mijn SV650. Je hoeft niet meer je pols te verplaatsen om volgas te geven, je komt dus vlotter weg bij stoplichten of op de snelweg. Met een constante snelheid rijden merk je het verder ook niet. Zoals je kunt lezen, ik ben verkocht. :Y
Dit klinkt inderdaad helemaal niet verkeerd. Als ik het zo lees dus ook veel beter voor sportief rijden?
 
Gs500 is net een brommertje, overwegend volgas tot een toer of 6 a 7k. Overschakelen en repeat, tot de gewenste 50/80/100/130 is bereikt. In dat opzichte ideaal voor iemand die met lompe pols optrekt. _O-
 
Zit dat dansen bij de GS500 in de teller?

Ik heb bij een bromfiets wel eens een dansende tellernaald gehad. Dat was toen slijtage aan de tellerkabel en dat kon ik tijdelijk oplossen door olie van boven af (bij de teller losmaken) in de kabel te gieten. Op den duur brak de kabel toch maar ik heb de teller nooit hoeven vervangen.
Jep. Ik had toen een nieuwe tellerkabel erin zitten. Die was eerder al gebroken namelijk.
 
Dit klinkt inderdaad helemaal niet verkeerd. Als ik het zo lees dus ook veel beter voor sportief rijden?

Je gashendel gaat er wel zwaarder van, ik vond dat geen succes op de snelweg want daar krijg je veel sneller een lamme hand van. Ik heb hem er zelf dan ook niet meer in zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan