Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heeft er iemand nog een voorvork boutje liggen die onderin de poot gaat? Het liefst in noord holland
Heb nog wel een complete voorvork liggen die krom is! Daar zit dat boutje ook in!
Meestal is dat inlaatrubbers eruit halen.Iemand hier een idee hoe je een 25kw suzuki gs500e naar 35kw krijgt?
Meestal is dat inlaatrubbers eruit halen.
En daarna even langs het RDW.
Danku voor het aanvullen. Dat was ik vergeten.Absoluut niet. Vaak zijn de 25 kw motoren afgeleverd met een veel grotere sproeiermaat.
Danku voor het aanvullen. Dat was ik vergeten.
Is het dan niet goedkoper om een 2e hands setje carburateurs erop te zetten?
Ik heb het niet over optimaal laten lopen. Die van mij liep met een volledig standaard opstelling netjes 1 op 25 als ik rustig aan doe. Verder nooit geklooi gehad.Helaas niet, gezien je de staat van onderhoud van de 2e hands carburator niet weet. Daarnaast is de kans dat die carb afgesteld is op jouw motor vrij nihil.
Je kunt het beter gewoon goed doen, alles er vers inzetten en goed (professioneel) afstellen.
...
Nog veel specifieker, afhankelijk van het bouwjaar van je carburateur kun je ook beginnen met sproeier DJ (dynojet) 114 (zomer) en DJ 116 (winter) voor een 1989 carburateur. Of; DJ 124 (zomer & winter) voor een 1992-2002 carburateur. De gasnaald blijft in alle gevallen op de standaard fabrieksafstelling. Met een beetje succes hoef je dan op de testbank naast CO (zegge lucht/benzine afstelling voor stationair tot kwart gas) weinig verder aan te passen.
Note: bovenstaande is getest op stock luchtfilter en open slip-on (Alipovic) demper.
Ik heb het niet over optimaal laten lopen. Die van mij liep met een volledig standaard opstelling netjes 1 op 25 als ik rustig aan doe. Verder nooit geklooi gehad.
Als je het maximale eruit wil halen geloof ik wel dat er wat te optimaliseren is, maar als je gewoon wilt rijden lijkt me een andere stock carburateur toch niet veel anders als hetgeen wat erin zat?
Meestal is dat inlaatrubbers eruit halen.
En daarna even langs het RDW.
Ik ben ook een voorstander van professioneel afstellen. Als dat goed gebeurt krijg je een motor terug die duidelijk beter rijdt dan af-fabriek.
Ik zou echter minder bang zijn een setje tweedehands carburateurs te kopen, dat is vooral handig als je ooit weer terug wil naar de begrensde variant (voor de verkoop). En je zal de revisiedingen toch moeten kopen, zowel voor het huidige setje als het tweedehands setje. Kijk echter wel goed wat je koopt, er zijn genoeg sjaggeraars die hun verprutste rommel graag via MP slijten. Ik zou eens bij Bassie buurten....
Die 1 op 25 is netjes voor een GS500. De oudere versies konden tot 1 op 30 lopen, met een nieuwere versie zal hij af-fabriek ongeveer 1 op 20 lopen. Een nieuwere GS500 zal na de rollenbank sneller en zuiniger rijden, milieu-eisen vragen een mengsel wat eigenlijk te arm is.
Een ander ding is de set rubbers tussen carburateur en cilinderkop. Reken er maar op dat deze zo hard geworden zijn dat ze lucht gaan lekken als je de carburateurs losgemaakt hebt. En deze zijn niet goedkoop.
Andere gasschuiven en sproeiers kan ook en die zijn nog best aan de prijs.
Overigens hoef je niet naar het RDW om een nieuw 35kw kenteken te krijgen. Gewoon even bellen en doorvragen, misschien dat je meer dan 1x moet bellen omdat de klantenservice in de eerste instantie waarschijnlijk geen idee heeft hoe het moet. Een telefoontje en het opsturen van je kentekenbewijs volstaat, er zijn mensen die het eerder zo hebben gedaan.
Ik heb het ook geprobeerd maar mijn GS is een 25kw importfiets en daar gaat dat verhaal helaas niet op
Ik heb ook altijd gebruik gemaakt van de middenbok. Maar ik adviseer mensen altijd om gewoon het boekje te volgen. Die lui bij Suzuki weten echt wel waar ze het over hebben.
Op het minimum streepje is niet erg, eronder wel. Snel bijvullen dus.
Ik doelde op het stuk middenbok of niet.Die discussie is er vaker geweest Ze weten ongetwijfeld wat ze doen, maar meer olie zorgt niet voor mee slijtage. Te weinig olie wel. Daarbij komt dat het blokje merkbaar minder tot zich neemt als ie "overvol" is.
Klopt. Dat is ook weer theoretisch geneuzel. Wil je het beste doen volg de theorie en het boekje, dan is het onderbouwd, maar als je hem op de bok gooit en meer ik kiepert dan het F streepje is het ook prima.Uiteraard zou dat kunnen. Ga maar eens rijden met minder olie, kijken wat er eerder mee stopt De olie word niet opgeklopt bij olieniveau tot de F namelijk
Wat betreft de middenbok ben ik het inderdaad helemaal met je eens! Verder geloof ik het wel.
Gezien jouw post ( #1.871 ) kun je een heel eind komen met een zwarte lakstift. Iedere autospeciaalzaak heeft goede kwaliteit lakstiften (bijvb. motip) liggen voor voor een schappelijke prijs. Mocht je echt specifiek jouw kleur willen, volgens mij is dit hem...
Suzuki 33J Pearl Novelty Black
- SKU # : 4067
- Vendor : ColorRite
- Manufacturer : Suzuki
- Manufacturer Code : 33J
Ik heb ook altijd gebruik gemaakt van de middenbok. Maar ik adviseer mensen altijd om gewoon het boekje te volgen. Die lui bij Suzuki weten echt wel waar ze het over hebben.
Op het minimum streepje is niet erg, eronder wel. Snel bijvullen dus.