[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Bij de oude klauw zit een van de blokken los en kan door de constructie er omheen geen kant op. Het andere blok hangt op 2 dikke pennen en je krijgt hem daar alleen overheen als je de bevestigingsbeugel helemaal naar binnen duwt.
 
Hoi allemaal, ik lees al een tijdje hier mee, maar hier nooit iets gepost.
Ik ben Rob en en kom uit de buurt van venlo, en lees altijd met
veel plezier de verhalen over de gs500 en over het algemeen hun jonge rijders.

Nu heb ik eigenlijk geen gs500 maar mijn vrouw heeft een gs450s van 1980.
nu zijn de technische verschillen niet zo groot tussen de gs500 en de gs450.
Dus stel ik mijn vraag hier maar.

Ik heb geen vonk meer op de beide bougies. electronische ontstekking
afgelopen weekend gingen wij een stukje rijden, 3 km van huis stopte de gs450 er mee.
Start motor draaide rond, maar motor sloeg niet meer aan.

Motor op de aanhanger gezet en naar huis toe.

Gisteren eens gekeken wat het kon zijn, tekening er bij gepakt en het steld
allemaal niet zo veel voor, gewoon eenvoudige techniek, lekker simpel.
Er komt spanning op de Ignitor (oranje/witte draad) als je het contact aan zet.
Een druk op de start knop, motor gaat rond er komt een signaal om een vonk tegeven,
de vonk die komt, motor slaat aan en rijden maar. nu dus even niet.

Nu is het zo, er komt spanning op de Ignitor. Een druk op de start knop,
de startmotor draaidt rond de eerste keer komt er een vonk, daar na niets meer.

Is nu de Ignotor overleden ???? heb er een tweede Ignitor opgezet maar het resultaat
is het zelfde. Weet de werking van de tweede Ignitor niet.
Verdes heb ik ook de bedrading naar de signal generator ohms door gemeten deze was ook goed.
Is er een mogelijkheid om met de hand de bougie te laten vonken.

Wie heeft er nog een tip voor de vrijdag middag, zodat we komend weekend lekker kunnen :] :]

al vast bedankt, en ik laat zeker nog wel wat horen.
 
Mijn GS is trouwens verkocht. Nu die gerepareerd was. Was de belangstelling enorm. De koper kwam na de proefrit met een grote grijns op zijn gezicht terug. Zijn enige woorden waren. 'ja ja ja' er is er dus weer een verknocht aan de GS.
Ik ga jullie dus verlaten. Zal best nog wel eens mee lezen. Het gaat jullie goed. En houd de GS500 rollend.
 
Bedankt voor het mee denken, probleem is gevonden. :Y
De pickups (signaal generator) of hoe je ze ook wil noemen, had een bedschadigde ader.
Deze was door gesleten, ook de buiten mantel en kwam dus af en toe tegen de massa aan.
Ach de motor is nu 38 jaar oud dus het mag een keer.

Nu is het starten en lopen, maar motor loopt niet mooi stationair, en is moeilijk af te stellen.
Maar dat lossen we wel op. Ik heb ook aan de carburatuers gewerkt, dus morgen nog eens ff kijken.

groetjes allemaal 8-)

Ik lees hier weer lekker mee. :} :} :}
 
Ik zou eens kijken naar de rekjes van hepco en becker. Als je er dan geen beautycase op hebt zitten heb je nog gewoon een rekje waar je met een spanbandje ook mee uit de voeten kunt.
 
Goedenavond allen,

Enkele jaren geleden heb ik mijn GS500 verkocht, waarna ik verschillende andere motoren heb gereden. Inmiddels alweer ruim een jaar zonder motor en het begint toch een beetje te kriebelen.

Ik ga dan ook op zoek naar een motor en ben specifiek op zoek naar een GS500 of iets vergelijkbaars. De GS is mij goed bevallen vanwege zijn rijeigenschappen (redelijk sportief), lekkere zit en de hoogte (met mijn 1,70m kan ik mooi bij de grond). De motor is licht en daardoor makkelijk in de schuur te plaatsen. Nu heb ik wel gekeken naar lichte 1 Pitters. Alleen kan het rijgedrag mij niet echt bekoren. Veel te bokkerig.

Aan jullie experts dus de vraag; zijn er motoren vergelijkbaar met de GS500? Of wie weet kennen jullie iemand die zijn fiets wil verkopen? Het liefst een jong bouwjaar met weinig kilometers :)

Vriendelijke groet, Roy
 
Aan jullie experts dus de vraag; zijn er motoren vergelijkbaar met de GS500? Of wie weet kennen jullie iemand die zijn fiets wil verkopen? Het liefst een jong bouwjaar met weinig kilometers :)

Er is maar één motor vergelijkbaar met een GS500 en dat is DE GS500! Lekker kopen die fiets. In de openingspost staan wat zaken waar je goed op moet letten bij aanschaf, succes!
 
Misschien een stomme vraag hoor, maar zijn GS'en standaard 25kW (vol vermogen). Of betekent 25kW dat deze 'geknepen' is? Zo ja, waar zit deze begrenzing op (elektrisch?)
 
Misschien een stomme vraag hoor, maar zijn GS'en standaard 25kW (vol vermogen). Of betekent 25kW dat deze 'geknepen' is? Zo ja, waar zit deze begrenzing op (elektrisch?)

Standaard hebben ze 34/35 kW. Dus die 25 kW modellen zijn geknepen. Dit is gedaan door middel van een ring in het inlaattraject die ervoor zorgt dat er niet meer benzine doorheen kan. Dus niet elektrisch. ;)
 
Standaard hebben ze 34/35 kW. Dus die 25 kW modellen zijn geknepen. Dit is gedaan door middel van een ring in het inlaattraject die ervoor zorgt dat er niet meer benzine doorheen kan. Dus niet elektrisch. ;)

Kan ook gedaan zijn met andere gasschuiven of andere carburateur deksels.
 
weet iemand wat te doen tegen het ratelen van de tank
heb hem al een paar keer los gehad, na monteren is het ratelen even weg en daarna begint het weer.
alle rubbers zijn aanwezig en op hun plek
het is echt een soort van resoneren vooral bij hoge toeren
thanx
 
noop wordt het idd wel minder van
maar hij resoneert ergens en ik kan er niet achterkomen
er is nergens metaal op metaal, behalve de bevestiging dan
als ik tijdens het rijden de tank omhoog trek is het weg
 
Laatst bewerkt:
Yes ik wist het begin van de nacht al, inderdaad veels te jong.
Toen ik hoorde dat hij niet meer thuis is gekomen vreesde ik al voor het ergste en dat bleek de waarheid te zijn.

Inderdaad nog veels te jong en hij had nog plannen die ik nader niet ga omschrijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan