[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

WhatsApp Image 2019-02-03 at 15.57.13.jpeg


Zusje haar GSje stond paar weken bij mij in de schuur. Wou ik hem naar de andere kant rijden: Die remschijf loopt aan, die remschijf is echt wel helemaal op, de remklauw is aan revisie toe denk ik, zuster bestel maar een gereviseerde bij Bassie.. 8)7

WhatsApp Image 2019-02-04 at 18.49.27.jpeg


Dat is wel echt heeeel veel geld voor een 6302-2RS lagertje.. Heb nu echte koyo lagers erin gezet voor nog geen €7,- per stuk :9
 
Ik heb ook nog een gereviseerde remklauw inclusief Hell stalenremleiding en zgan TRW SV blokken liggen voor de GS500. Misschien is dat wat. :t (Stuur maar pm als je interesse hebt.)

Als we het toch over remklauwen hebben. Tja, je moet wat hé met de winterdag.

IMG-20181012-WA0014~2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog een gereviseerde remklauw inclusief Hell stalenremleiding en zgan TRW SV blokken liggen voor de GS500. Misschien is dat wat. :t (Stuur maar pm als je interesse hebt.)

Als we het toch over remklauwen hebben. Tja, je moet wat hé met de winterdag.

Bekijk bijlage 1352116
Dat is leuk werk.

Helemaal schoon maken, leuk fluo-rood kleurtje er over, setje verse rubbers er in en met remmenvet monteren en klaar is Clara.

Ik heb recent de remklauwen van de raceplee nog rood gemaakt, daar wordt ie sneller van.

Voor de GS500 geef ik de voorkeur aan zwart.... die is snel genoeg voor mij.
 
Een tijdje geleden is het uiteinde van een van mn clip-ons wat te dichtbij m'n tank gekomen :/ met een paar krasjes als resultaat en een schilvertje lak dat van de tank af is (1 cm²). Motor vervolgens gestald voor de winter en vanwege mn studie niet meer aan toegekomen, maar dat kleine plekje begint lichtbruin te worden dus ik wil het nu toch wel gauw verhelpen.

Met de dealer gebeld, die had het over aluminiumplamuur en een spuitbus laten mixen etcetera etcetera, maar ik wil toch ook even de experts hier raadplegen
want meneer de dealert was niet héél erg duidelijk en aangezien meneer aan het werk was wilde ik hem niet langer van z'n werk afhouden.
Er zijn lakstiften voor de GS500 maar die worden niet meer gemaakt voor mijn model, aldus de dealer.
Mochten jullie een wat duidelijkere uitleg hebben of een andere methode weten om mijn tank weer enigszins mooi en beter bestand tegen roest te krijgen, dan zou ik dat erg waarderen!
 
Blanke lak erover en een mooi verhaal aan overhouden? Zelf een kleurstift pakken die enigszins in de buurt komt?
 
Gezien jouw post ( #1.871 ) kun je een heel eind komen met een zwarte lakstift. Iedere autospeciaalzaak heeft goede kwaliteit lakstiften (bijvb. motip) liggen voor voor een schappelijke prijs. Mocht je echt specifiek jouw kleur willen, volgens mij is dit hem...

Suzuki 33J Pearl Novelty Black
  • SKU # : 4067
  • Vendor : ColorRite
  • Manufacturer : Suzuki
  • Manufacturer Code : 33J
 
Vandaag komen er progressieve veren m'n voorvork *O* Heb een oude Honda CB500 meegekregen voor vandaag, wat rijdt die beroerd zeg _O-
 
Motor terug met nieuwe vering en gratis een nieuwe voorvork omdat ze nog eentje hadden liggen die beter eruit zag en ze er niet vanaf konden komen. Zo grote verbetering zijn die progressieve veren *O*
 
Gratis een hele nieuwe voorvork?? Waarom heb ik nooit van die mazzeldingen... :-)
Ik was ook al behoorlijk verbaasd, maar klaag er echt niet over. Had 'm vanochtend om half 11 heen gebracht en kon 'm ook om 2 uur alweer ophalen. echt een super service daar :)
Ik weet niet of het achterlicht van een nieuwere erop past, maar ze lijken wel erg op elkaar en anders met een beetje aanpassen vast wel :P
Ik moet eens gaan zoeken hoe ik het makkelijkst led knippers aan kan sluiten, heb alweer een kapot lampje en heb die een maand geleden vervangen, ben daar een beetje zat van |(
 
Ik was ook al behoorlijk verbaasd, maar klaag er echt niet over. Had 'm vanochtend om half 11 heen gebracht en kon 'm ook om 2 uur alweer ophalen. echt een super service daar :)
Ik weet niet of het achterlicht van een nieuwere erop past, maar ze lijken wel erg op elkaar en anders met een beetje aanpassen vast wel :P
Ik moet eens gaan zoeken hoe ik het makkelijkst led knippers aan kan sluiten, heb alweer een kapot lampje en heb die een maand geleden vervangen, ben daar een beetje zat van |(

Check even je laadspanning. Spanningsregelaar die onderweg is kan ook lampjes laten klappen. ;)
 
Is niets mis mee hoor. Alleen diegene die deze richtingaanwijzers gemonteerd heeft dacht waarschijnlijk dat regenwater binnenin goed zou zijn voor het lampje |(
Dat is waarschijnlijk geen water, maar knipperlichtvloeistof. Moet je er niet zomaar uithalen.
 
Na de tochtjes Groningen - leeuwarden zat te zijn na 2 maanden, heb ik ook wat op de planning gezet. Komend weekend m'n eerste "lange" tocht. Vrijdagmiddag van Groningen naar Limburg met niet al te veel snelweg. Zaterdag een 200km tochtje richting de Eifel, en maandag weer lekker rustig terug. En in de zomer of een leuk tochtje naar Engeland of zuid-Duitsland, ligt eraan waar ik op dat moment zin in heb :]
Eventuele tips zijn trouwens welkom :Y
 
Na de tochtjes Groningen - leeuwarden zat te zijn na 2 maanden, heb ik ook wat op de planning gezet. Komend weekend m'n eerste "lange" tocht. Vrijdagmiddag van Groningen naar Limburg met niet al te veel snelweg. Zaterdag een 200km tochtje richting de Eifel, en maandag weer lekker rustig terug. En in de zomer of een leuk tochtje naar Engeland of zuid-Duitsland, ligt eraan waar ik op dat moment zin in heb :]
Eventuele tips zijn trouwens welkom :Y

Mocht je naar Zuid-Duitsland willen; rijdt langs de Rijn van Koblenz naar Worms. Mooie route waar je nog redelijk op schiet en wanneer het je ding is voldoende kasteeltjes om te bezoeken!
 
Oke, de kleine problemen zijn begonnen! Nadat ik de motor al een keer niet kon starten na (wat ik dacht) een kapotte zekering, gebeurde het van de week nog een keer. Nou bleek de zekering helemaal niet kapot te zijn, maar zat ie gewoon niet helemaal lekker. Na een beetje goed te kijken lijkt mijn zekeringhouder niet helemaal lekker te zijn! Heeft iemand er misschien nog een zekeringhouder voor een 93' gs500E liggen of weet iemand waar ik deze eventueel zou kunnen halen?
 
Bij mij was er ook een klein probleempje, er lag een hoop benzine onder, daar moest iets aan gedaan worden. Mooi moment om een aantal restpunten ook gelijk even weg te werken.
ACFF55C1-9CD5-4A8B-9372-2237EBC745A4.jpeg
 
Hoi,

Ik was laatst aan het tanken, en omdat de GS geen benzine meter heeft gebruik ik de trip meter als een vervanging daarvoor. Nu kwam ik er achter tijdens het tanken dat de trip meter knop verdwenen is tijdens het rijden...
Heb al gekeken voor vervanging op verschillende onderdelen sites, ebay, en zo duur zijn ze niet, maar de verzending is werelds voor een knopje en een schroefje...

Is er hier iemand die zo'n ding heeft liggen? (2006 GS 500 F)

Bij CMSNL hebben ze ze voor 4 euro voor de knop en 1.50 voor de schroef, wat ik er best voor over heb. Maar dan rekenen ze nog eens 8.50 aan verzending er boven op wat wel voor een heel duur knopje maakt (en heb verder niks nodig), wat gewoon in een envelop zou kunnen...

In het bijgevoegde bestand heb ik omcirkeld waar het om gaat
chrome_2019-02-22_16-16-54.png
 
Vaak als je ze een mailtje stuurt, kunnen ze wel iets voor je betekenen op het gebied van lagere verzendkosten, omdat het dan met brievenbuspost verstuurd kan worden.

Vandaag heb ik maar eens LED knippers op mijne geplaatst, linksvoor was random afgebroken en linksachter was het lampje van voor de 3e keer geknapt in 2 maanden tijd. Leuke nieuwe relais erin en cockpitlampje ontkoppeld en alles werkt weer zoals het hoort :) weet iemand nog andere leuke niet al te dure upgrades van m'n mooie 25 jarige gs'je? :)
 
Vaak als je ze een mailtje stuurt, kunnen ze wel iets voor je betekenen op het gebied van lagere verzendkosten, omdat het dan met brievenbuspost verstuurd kan worden.
Zal ze een mailtje sturen, hopelijk kunnen ze me helpen, dank voor de reactie!

Vandaag heb ik maar eens LED knippers op mijne geplaatst, linksvoor was random afgebroken en linksachter was het lampje van voor de 3e keer geknapt in 2 maanden tijd. Leuke nieuwe relais erin en cockpitlampje ontkoppeld en alles werkt weer zoals het hoort :) weet iemand nog andere leuke niet al te dure upgrades van m'n mooie 25 jarige gs'je? :)
Zelf spatboard wat ingekort en de montage bracket omgedraaid, zodat de plaat wat hoger zit, lijkt wat netter/strakker, en nogsteeds niet veel last van opspatting, en ach kan altijd het afgezaagde stuk er weer aan schroeven als het nodig zou zijn met regen :+ zelf een deze dagen ook nog even LED's monteren, maar ach geen haast bij :+
ApplicationFrameHost_2019-02-22_17-59-35.png
 
Vaak als je ze een mailtje stuurt, kunnen ze wel iets voor je betekenen op het gebied van lagere verzendkosten, omdat het dan met brievenbuspost verstuurd kan worden.

Vandaag heb ik maar eens LED knippers op mijne geplaatst, linksvoor was random afgebroken en linksachter was het lampje van voor de 3e keer geknapt in 2 maanden tijd. Leuke nieuwe relais erin en cockpitlampje ontkoppeld en alles werkt weer zoals het hoort :) weet iemand nog andere leuke niet al te dure upgrades van m'n mooie 25 jarige gs'je? :)
Als je GS500 lampjes vreet, check even de laadspanning. Er zit een goede kans in dat je spanningsregelaar stuk is en een te hoge spanning doorlaat. Dat kost je op den duur ook je accu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan