[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Van het weekend weer wezen sleutelen, nu blijkt dat mijn tank bevestitings bouten dol zijn (die boven het lucht filter), dus ik krijg de tank er met geen mogelijkheid meer af. Heeft iemand misschien een tip hiervoor?
 
Van het weekend weer wezen sleutelen, nu blijkt dat mijn tank bevestitings bouten dol zijn (die boven het lucht filter), dus ik krijg de tank er met geen mogelijkheid meer af. Heeft iemand misschien een tip hiervoor?
Zijn dat die aan de zijkant? Met de buitenzeskant?

Je kunt er proberen een sleufje in te zagen, dan kun je een normale schroevendraaier gebruiken.
 
Zijn dat die aan de zijkant? Met de buitenzeskant?

Je kunt er proberen een sleufje in te zagen, dan kun je een normale schroevendraaier gebruiken.

Nee, het zijn die 2 bouten aan de onder - achterkant van de tank, als je zeg maar de buddy eraf haalt en dan boven de accu. Kan draaien wat ik wil maar het schroefdraad lijkt kapot te zijn (van het frame?)
 
Nee, het zijn die 2 bouten aan de onder - achterkant van de tank, als je zeg maar de buddy eraf haalt en dan boven de accu. Kan draaien wat ik wil maar het schroefdraad lijkt kapot te zijn (van het frame?)

Die zitten niet in het frame, die zitten in je tank! Schuin duwen helpt vaak nog wel en anders is het uitboren maar dan moet je goed voorzichtig zijn want als je je schroefdraad raakt kan je die opnieuw erin gaan zetten. (Haat werk). Niets is te dol. Repareer je eigen schroefdraad Ger Dijkshoorn Utrecht ProstreetHolland
 
suzuki-gs500e-1991-m-e01-e02-e04-e15-e16-e17-e21-e22-e24-e25-e34-e39-fuel-tank-model-t_bigsue0048fig-33d_07b3.gif

Nummertje 9 of nummertje 13?

Nummer 9 kun je een sleufje in zagen/slijpen, nummer 13 is niet nodig om de tank eraf te krijgen.
 
Nummer 9 is nog prima, die heb ik dan gemist...
Nummer 13 Kan ik met de hand draaien en draait niet vast.. Zit die met een moer vast?? (dat zou goed nieuws zijn) Maar nu de vraag, zit die moer in de tank en zal hij dus benzine daar uit lekken als het niet goed vast zit? Daar kan ik natuurlijk nooit meer bij als er benzine in zit -O-
 
Nummer 9 is nog prima, die heb ik dan gemist...
Nummer 13 Kan ik met de hand draaien en draait niet vast.. Zit die met een moer vast?? (dat zou goed nieuws zijn) Maar nu de vraag, zit die moer in de tank en zal hij dus benzine daar uit lekken als het niet goed vast zit? Daar kan ik natuurlijk nooit meer bij als er benzine in zit -O-
Dan weet ik niet welke je dol hebt gedraaid. Heb je een foto?

Het is in principe altijd zo dat je alles van de tank kan afdraaien (behalve de dop natuurlijk) en dan blijft alles erin zitten. Je hoeft ook nooit in de tank te zijn om dingen aan te draaien. Daar kun je ook niet bij.
 
Schroef nummer 13 op het bovenstaande plaatje zit vrijwel los, heb er een stuk rubber tussen geduwd om lostrillen tijdens het rijden te voorkomen
 
13 is een buitenzeskant. Ik zou de tank eraf halen, sleufje in maken en eruit draaien (Je kunt ook een griptang gebruiken). Nieuwe kosten de kop niet en dan is het wel helemaal netjes. Elk ander boutje is prima. Hier komt niet veel kracht op te staan.
 
Kom je bij de motorzaak voor nieuwe benzineslangetjes omdat ze zoveel benzine eruit gooiden dat ik niet hoger dan 7000 toeren kwam. Nieuwe gemonteerd gekregen, rij ik weg en na 200 a 300 meter stopt ie er helemaal mee. Had de monteur per ongeluk de benzinekraan op de tank naar de andere dichtstand gedraaid en niet open 8)7 ach, heb ik ook weer m'n sportmoment gehad met het terugduwen.
Ik moet helaas ook mededelen dat ik m'n gs'je ga verkopen. Het is een heerlijke motor maar het is tijd voor iets meer vermogen en eentje waar je wat rechterop zit:] ik heb al een bod van 1000 euro gekregen, zal ik deze aannemen?
Uiteraard ga ik ooit wel weer een nieuwe gs500 halen O-)
 
Guys, m'n huidige Metzeler bandjes zijn bijna op. Ik rij praktisch elke dag dus ik ga waarschijnlijk weer voor touring banden. Ook nog een redelijke waardebon van de Motoport liggen dus zit te denken daar nieuwe te halen + erop te laten zetten. Hebben jullie nog aanbevelingen?
 
Heb er nu lasertec op zitten, wat is effectief het verschil met roadtec? In prijs maakt het volgens mij vrijwel niks uit als ik een beetje google.

Ninja edit: deze zouden dus goed (en compatible) moeten zijn?
 
Laatst bewerkt:

Dat zijn de bandjes die ik onder mijn gs had. Voordeel schijnt te zijn dat het in het nat in ieder geval veel langer grip houden!

Verder zou je er ook weer langer mee kunnen doen volgens metzeler :t

Heb er zelfs nog een bochtencursus mee gedaan en zelfs toen gaven de banden geen krimp:Y Ze waren niet aan het smeren en kon ze ook niet kapot rijden.

1381000


Gewoon lichtjes opgeruld:}
 
De motoport geeft aan dat ze voor Roadtecs 01 incl. montage en ride on 312 euro rekenen. Is dat niet aan de hoge kant? Ik kan zelf die banden voor 165 eur bij bandenleader bestellen.. Heb er weinig verstand van.
 
Afhankelijk. Als het voor een setje voor en achter is valt het redelijk mee. Meende dat ik ook rond de 300 zat bij motorport voor een set. Alleen dan exclusief ride on.
 
Ik heb gisteren even met Niels meegekeken, hij loopt nu in iedergeval.Alleen onder de 3000 toeren is t nog niks, en er kwam hier en daar nog een terugslag door de carburateur. Ik denk dat kleppen controleren en mogelijk stellen hier nog wat verbetering in kan brengen.
 
Vandaag weer lekker pakking lopen krabben en nog een keer gekeken naar kleppen stellen.

Maar bij het kleppen stellen wil hij bij mij niet blijven staan zoals het moet (R.T. op de linker pickup / inkepingen naar elkaar), hij springt steeds een stukje terug. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Nog 1 poging in de hoop dat iemand iets weet, anders neem ik hem volgende week maar mee naar een garage. Of maakt het uberhaupt niet uit dat de nokken- en kruk- as niet precies in lijn staan zoals in het haynes handboek en is die R.T. stand meer een indicatie?
 
Nog 1 poging in de hoop dat iemand iets weet, anders neem ik hem volgende week maar mee naar een garage. Of maakt het uberhaupt niet uit dat de nokken- en kruk- as niet precies in lijn staan zoals in het haynes handboek en is die R.T. stand meer een indicatie?
Geen ratel gebruiken. Het gaat er in elk geval om dat de nokkenas op het punt staat waar die op zn dunst is. Dus niet op het hobbeltje, maar minimaal 90 graden daar vandaan.
 
Hey hey heren en dame, zoals al door Carburateur vermeld:

Ik heb gisteren even met Niels meegekeken, hij loopt nu in iedergeval.Alleen onder de 3000 toeren is t nog niks, en er kwam hier en daar nog een terugslag door de carburateur. Ik denk dat kleppen controleren en mogelijk stellen hier nog wat verbetering in kan brengen.

Kan iemand mij bevestigen dat dit een goede eerste zet kan zijn, voordat ik mezelf weer op kosten jaag? Symptomen: Blijft lastig stationair draaien, geen vermogen in lage toeren, af en toe een terugslag. Problemen al opgelost: Draaiende, Gesynct, Lekken gecheckt tussen carb en blok.


Bijvoorbaat dank!
 
Geen idee of je het al gezegd hebt hoor. Maar heb je de carburateur al schoongemaakt?

Zoja, heb je de sproeiers en de zittingen verder ook netjes schoongemaakt zonder ze te beschadigen.

Kleppen stellen is altijd goed om te doen, zo niet. Maar verwacht dat het ergens in je carburateur zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan