[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Okay, dan ga ik maar eens een inlaat rubber bestellen bij Japparts. We gaan 't zien haha.
Ik heb dat toen ook gehad. Een robuuste GS500 kopen, in 2 jaar tijd vanalles versleutelen en de nieuwe eigenaar rijdt nu al meer dan een jaar probleemloos rond :/
 
Ik heb dat toen ook gehad. Een robuuste GS500 kopen, in 2 jaar tijd vanalles versleutelen en de nieuwe eigenaar rijdt nu al meer dan een jaar probleemloos rond :/
Dat zie je zo vaak gebeuren.

Mensen kopen een auto/motor met flink achterstallig onderhoud en gaan dit achterstallige onderhoud stapje voor stapje inhalen. Als je dat niet volhoudt totdat alles in orde is, ben je aan het klussen voor de volgende eigenaar.

Dus, een opknapper, ok. Zolang je jezelf maar wel beseft dat jij voorlopig degene zal zijn die al het opknappen zal moeten betalen. Waar jij halverwege (of op 90%) stopt gaat de volgende eigenaar verder en de fiets is op 90% nog steeds een fiets met weinig waarde.

Wil je een opknapper kopen? Ok. Maar besteed slechts een deel van je budget aan de aanschaf en hou wat muntjes achter de hand voor opknappen - mits dat mogelijk is.
 
Net even op louise een hoop besteld.
-kleppenstel tooltje
-flink abus slot (deze was in de aanbieding)
-1l Castrol remvloeistof + onluchtingsnippel
- loctite vlakken afdichting
- rood velg lintje
- momentsleuteltje

Ergens volgende week even bij de dealer aantal onderdelen bestellen en nog ergens een carbtune bestellen. Toch duur allemaal.

Bij louise kostte alles bij mekaar 160 piek, bij de dealer reken ik op zo'n 150 euro (zoveel kostte t bij cmsnl). En dan nog die carbtune, kost ook rond de 80 euro.

Zit te twijfelen om eentje voor 2 of 4 cilinder te halen. Die 3 a 4 tientjes maken niet een gigantisch verschil maar ik wil na m'n gs500 een motor met injectie hebben. Weet dus niet of ik t ooit ga gebruiken voor een 3 of 4 cilinder, wat is wijsheid?

Overigens had ik ff met de dealer gebeld, en deze zei dat alle shims t zelfde waren. Dit in de context voor motoren natuurlijk. Hij zei dat OEM shims niet anders waren dan "gewone" shims. Iemand hier een mening over? Ik dacht te lezen in een tut van kapitein koek dat aftermarket shims niet top zijn
 
Wijsheid is een transparant slangetje te gebruiken van €0,50 en daarmee een even goed of beter resultaat te halen dan met de carbtune.

Carbtune is ook "een slangetje", alleen gebruikt de carbtune kwik wat bijna 14 keer zo zwaar is als water.
1 mm verschil op de carbtune geeft daarmee 14 mm met het slangetje.

Ik heb zelf indertijd "slangetje" gebruikt van 1.5 m. Vier slangetjes, onderin aan elkaar gekoppeld en met een kraantje in ieder slangetje voor demping. Een stevige druppel inkt aan het water toegevoegd (je kan ook olie gebruiken) en het werkt heel goed.
Inmiddels heb ik nu ook de klassieke variant met vacuummeters waarbij verschillen in de meters onderling toch er voor zorgen dat de motor net wat minder mooi rond loopt.
Een geheel andere methode is met een infrarood thermometer de temperatuur van de uitlaatbochten vlak bij de kop (op dezelfde afstand van de kop/uitlaatklep) te meten en die gelijk te zetten. Daarmee meet je ook onderlinge verschillen in stationair mengsel - en dat laatste kan ook met een colortune bougie (die gloeiend heet wordt bij gebruik).
 
Carbtune is ook "een slangetje", alleen gebruikt de carbtune kwik wat bijna 14 keer zo zwaar is als water.
1 mm verschil op de carbtune geeft daarmee 14 mm met het slangetje.

Er zit geen kwik in de carbtune maar rvs :P Verder kan je preciezer meten met een lichtere vloeistof al zal je dat op een gegeven moment moeten gaan dempen omdat het niveau anders te snel beweegt. Voor de gs is een slangetje met motorolie genoeg om de carbtune te verslaan.
 
Dat zie je zo vaak gebeuren.

Mensen kopen een auto/motor met flink achterstallig onderhoud en gaan dit achterstallige onderhoud stapje voor stapje inhalen. Als je dat niet volhoudt totdat alles in orde is, ben je aan het klussen voor de volgende eigenaar.

Dus, een opknapper, ok. Zolang je jezelf maar wel beseft dat jij voorlopig degene zal zijn die al het opknappen zal moeten betalen. Waar jij halverwege (of op 90%) stopt gaat de volgende eigenaar verder en de fiets is op 90% nog steeds een fiets met weinig waarde.

Wil je een opknapper kopen? Ok. Maar besteed slechts een deel van je budget aan de aanschaf en hou wat muntjes achter de hand voor opknappen - mits dat mogelijk is.
Het was in dit geval geen opknapper. Gewoon pech dat al het onderhoud ineens komt. Overigens zelf ook voor 30.000km plezier er van gehad hoor.
 
Ik meld me na een tijdje ook maar weer eens hier. Heb nu een aantal maanden een gs500(f) en het blijft een leuk fietsje. Stond vandaag alleen aan de pomp, en toen ik klaar was wilde ik mijn dagteller op nul zetten. Blijkt het pinnetje eruit te zijn gevallen.
Iemand een goed idee hoe ik dit kan oplossen? Zou wel graag mijn dagteller blijven gebruiken namelijk :)
 
Hoe monteren jullie trouwens de telefoon aan de GS? Ik heb zelf het stuur wat in de kroonplaat zit, niet er overheen loopt

Heb 1 tentstok opgeofferd en daarmee een as boven de kroonplaat geklemd. Daarop past mijn telefoonhouder. Tape was nodig om as een fractie dikker te maken waardoor de telefoonhouder goed geklemd kan worden.

1406230
20190630_124229[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
Past de telefoon in zijn geheel in de houder, of bestaat de houder uit 4 verende pootjes. Mijn collega heeft laatst genoemde houder op zijn fiets gemonteerd echter wel zijn telefoon verloren.
 
Past de telefoon in zijn geheel in de houder, of bestaat de houder uit 4 verende pootjes. Mijn collega heeft laatst genoemde houder op zijn fiets gemonteerd echter wel zijn telefoon verloren.
Dat zag ik dus aan de immens populaire x grip. Ik heb een zware telefoon s9+ met een zware case. Die wordt door stevige veren al lastig vastgehouden met hobbels, laat staan door die nogal licht uitziende veren.

Ik ben gegaan voor een mirror mount, volledig alu case, met usb hub.
€ 15,35 46%OFF | ARVIN Aluminium Motorfiets Opladen Stuur Mobiele Telefoon Houder Voor iPhone X Universele Achteruitkijkspiegel USB Charger Stand Mount
 
Ik gebruik een "tasje" om de smartphone in te doen. Geen last van regen, geen last van verliezen (het houdertje zit met een touwtje vast aan stuur). Mijn houdertje heeft een rits met twee lopers waardoor het oplaadsnoertje er tussendoor kan.
Het grote minpunt is wel dat bij het navigeren met de smartphone deze wel erg warm wordt en er met mooi weer mee stopt.
 
Dat zag ik dus aan de immens populaire x grip. Ik heb een zware telefoon s9+ met een zware case. Die wordt door stevige veren al lastig vastgehouden met hobbels, laat staan door die nogal licht uitziende veren.

Ik ben gegaan voor een mirror mount, volledig alu case, met usb hub.
€ 15,35 46%OFF | ARVIN Aluminium Motorfiets Opladen Stuur Mobiele Telefoon Houder Voor iPhone X Universele Achteruitkijkspiegel USB Charger Stand Mount
X grip gaat nog iets om je telefoon heen om te zorgen dat ie blijft zitten. Ik ben er niet bang voor dat ie eruit valt. Ook niet met de modderbrommer of op de trapfiets.

En als je echt een mega telefoon hebt; er is ook een tablet versie van.
 
X grip gaat nog iets om je telefoon heen om te zorgen dat ie blijft zitten. Ik ben er niet bang voor dat ie eruit valt. Ook niet met de modderbrommer of op de trapfiets.

En als je echt een mega telefoon hebt; er is ook een tablet versie van.
Dat stomme netje om je telefoon heen?

Die moet je dan erbij kopen, en blokkeerd een deel van het scherm. Ik hoop dat deze houder gewoon werkt want het lijkt een betere optie
 
Dat stomme netje om je telefoon heen?

Die moet je dan erbij kopen, en blokkeerd een deel van het scherm. Ik hoop dat deze houder gewoon werkt want het lijkt een betere optie
Is een stuk eleastiek ja. Die zit er meteen gratis bij en pakt hem alleen aan de randjes vast. Bij mij blokkeert ie niks in elk geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan