[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Die tik klinkt te hard voor een te krappe klepspeling lijkt me, ook begint t tikken bij te krappe klepspeling meestal pas als het blok op temperatuur is.

En die tik in die oude blokjes heb je enkel als het blok koud is. Dus als het blok warm is zou je tik weg moeten zijn.
En gaat die tik bij gasgeven weg? Ik vind m als ik het met mijn blok vergelijk nog behoorlijk netjes klinken...
Die van mij klinkt alsof de distributieketting rammelt, en nog andere tikjes voral als ie warm is.
Eeen ding bij mijn blok is dat die nokkenassen zijdelings kunnen bewegen en dan een tik kunnen veroorzaken.
Verder heb ik zelf nu zoń 20.000 km erbij gezet en tikken deed ie altijd al....
 
En gaat die tik bij gasgeven weg? Ik vind m als ik het met mijn blok vergelijk nog behoorlijk netjes klinken...
Die van mij klinkt alsof de distributieketting rammelt, en nog andere tikjes voral als ie warm is.
Eeen ding bij mijn blok is dat die nokkenassen zijdelings kunnen bewegen en dan een tik kunnen veroorzaken.
Verder heb ik zelf nu zoń 20.000 km erbij gezet en tikken deed ie altijd al....
Tikken blijft bij rijden. Uit welk jaar komt jouw blok? Heb ook gehoord dat die zijdelingse speling op de nokkenas wel eens voorkomt dus daar zat ik ook al aan te denken. Zit even af te wegen hoe groot het risico is dat het iets ernstigs is...
 
Tikken blijft bij rijden. Uit welk jaar komt jouw blok? Heb ook gehoord dat die zijdelingse speling op de nokkenas wel eens voorkomt dus daar zat ik ook al aan te denken. Zit even af te wegen hoe groot het risico is dat het iets ernstigs is...
Mijn blok is uit 1992, origineel blok... ik heb wel vanwege het olieverbruik (wat misschien toch wel meevalt gezien andere meldingen) reeds een ander blok klaarstaan, ook uit 1992 maar dan met maar rond de 25.000 op de teller....
 
Mijn blok is uit 1992, origineel blok... ik heb wel vanwege het olieverbruik (wat misschien toch wel meevalt gezien andere meldingen) reeds een ander blok klaarstaan, ook uit 1992 maar dan met maar rond de 25.000 op de teller....
Ah, oké. Wat zou jij aanraden? Uit gaan van niks ernstigs of beter verder kijken? Weet ook niet hoe ernstig het zou kunnen zijn.
 
Eigenaar was bereid om naar het getik te laten kijken door een motorzaak in de buurt. Hebben het op kunnen lossen. Dus heb zojuist een GS500F aangeschaft :D
Leuk, ben benieuwd hoe die klinkt eigenlijk, zeker gezien het geluid uit mijn blok....
Veel plezier en veilige kilometers met je aanwinst :), fototje?
 
Hallo mede GS500-liefhebbers/eigenaren,

Afgelopen zondag heb ik helaas een kleine schuiver met mijn motor gemaakt. Hierbij zijn gelukkig maar kleine plekjes beschadigd en hebben we de meeste al vervangen. Nu ben ik op zoek naar het kapje waar "suzuki" op staat, wat op het motorblok zit. Deze is er schijnbaar afgegaan en heb ik helaas niet weer kunnen vinden. Ik heb internet al afgezocht maar kan deze niet vinden. Heeft iemand misschien een tip hoe ik aan dit kapje kom? Onderstaande foto staat welke ik bedoel. Ik heb een GS500 uit 2002. (Als iemand ook een linker knipperlicht over heeft, hoor ik het graag '()

Inkedleukopdefoto_1171064_LI.jpg
 
Hallo mede GS500-liefhebbers/eigenaren,

Afgelopen zondag heb ik helaas een kleine schuiver met mijn motor gemaakt. Hierbij zijn gelukkig maar kleine plekjes beschadigd en hebben we de meeste al vervangen. Nu ben ik op zoek naar het kapje waar "suzuki" op staat, wat op het motorblok zit. Deze is er schijnbaar afgegaan en heb ik helaas niet weer kunnen vinden. Ik heb internet al afgezocht maar kan deze niet vinden. Heeft iemand misschien een tip hoe ik aan dit kapje kom? Onderstaande foto staat welke ik bedoel. Ik heb een GS500 uit 2002. (Als iemand ook een linker knipperlicht over heeft, hoor ik het graag '()

Bekijk bijlage 1426860
https://www.cmsnl.com/suzuki-gs500e...ontact-breaker-cover_6823301d00/#.XXpmligzaUk
alstublieft.
 
Als je die plaatjes bij de dealer besteld betaal je geen verzendkosten en komt t sneller, gewoon artikel nummer van cmsnl overnemen
 
Even dringend hulp nodig: vandaag wilde m'n gs niet starten. Startmotor draaide niet, uiteindelijk aangeduwd en werkte. Dan maar angstig door gereden (50km) naar huis.

Zekering startmotor gecheckt, deze was niet doorgebrand. Zijstandaart goed in geklapt en uiteraard de engine stop knop gecheckt.

Iemand enig idee wat het is? Heb em morgen ochtend terug nodig. Vanmorgen startte ie prima...
 
Zekering startmotor gecheckt, deze was niet doorgebrand.
Dat is ook de enige zekering die erop zit zover ik weet? Loopt de complete kabelboom over die ene zekering? Mocht je ergens sluiting hebben word het dus complete kabelboom controleren? Vind het een aparte bezuiniging eigenlijk.
 
Dat is ook de enige zekering die erop zit zover ik weet? Loopt de complete kabelboom over die ene zekering? Mocht je ergens sluiting hebben word het dus complete kabelboom controleren? Vind het een aparte bezuiniging eigenlijk.

Er is niemand die jou tegenhoudt er een woud van zekeringen op te monteren. Rdea.nl

zekeringkast-10-v-waterdicht.jpg
 
Goedemiddag!

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een GS500E (1989).
Nou ben ik nog niet helemaal thuis in het sleutelen, maar zit mij alleen af te vragen welke onderdelen van de nieuwere modellen ook op de oude passen. Weet iemand hier welke modellen op elkaar aansluiten? (als ik dit in het verkeerde topic gooi Excuusss)

Groeten,
Tim
 
Goedemiddag!

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een GS500E (1989).
Nou ben ik nog niet helemaal thuis in het sleutelen, maar zit mij alleen af te vragen welke onderdelen van de nieuwere modellen ook op de oude passen. Weet iemand hier welke modellen op elkaar aansluiten? (als ik dit in het verkeerde topic gooi Excuusss)

Groeten,
Tim
2001 is er een facelift geweest. Toen is er relatief veel veranderd. Alles daarvoor of alles daarna past meestal wel op elkaar. Jij hebt er een uit 1989 wat een van de eerste is geweest. Dus alles tot 2000 zal wel goed gaan.

Zet ook even je regio waar je woont in je profiel. Dan kunnen mensen die in de buurt wonen ook een keer komen helpen.
 
Hoi allemaal!

Het dashboard (de snelheidsmeter en de toerenteller) is best gehavend. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld een teller set van Ali expres? Zitten best leuke tellers tussen, maar weet niet of het helemaal lekker aansluit op de bedrading die er nu op zit.

Gr, Tim
 
Terug
Bovenaan Onderaan