[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Vandaar dat mijn vorige accu steeds zo snel leeg liep... moest hem regelmatig aanlopen. Ik dacht toen zelf aan lekstroom. Ook kan dat dan de oorzaak zijn dat mijn handvatverwarming elke keer in energie besparingsmodus ging.

had bas al een mailtje gestuurd. 75 euro heb ik er 1 in perfecte conditie, maar hij wist niks over een update versie waar @grrtjuhh t over had.

Je hebt bijvoorbeeld voor de gpz500 een update vliegwiel, die uit één geheel bestaat. Dit aangezien de eerste versie gpz500 gegarandeerd de losse magneten verloor van het vliegwiel. Na even kort googlen kan ik voor de GS500 ook niks vinden. Ik had het mis! 8)7

Moet ook eerlijk zeggen dat ik nog niet eerder een kapot GS500 vliegwiel heb meegemaakt.
 
Iemand tips bij het terug plaatsen van het luchtfilter?

Heb de ringen van metaal als bevestiging al los.

Hoe doen jullie dit normaal?
 
Vandaag gelukt om een digitaal rpm te krijgen van de GS500😁. De rpm draad van de teller aansluiten op de zwart gele draad van de rechter bobine 👍
 
Het is een beetje een gefriemel maar gewoon proberen te zorgen dat het huis eerst over de carburateurs klikt/glijd. Daarna voorzichtig zo positioneren dat je hem met de boutjes vast kan zetten. En dan die ringen weer vastdraaien... althans, zo deed ik het..
Ja zo deed ik het ook echter glijdt hij er niet mooi over heen en sluit de onderkant niet mooi af. Morgen maar weer verder prutsen.
 
HALLO.

Ben ik hier ook welkom met kuip :$ ?

Omdat ik de files kotsbeu ben, omdat ik met m'n circuitracer niet de weg op mag en omdat ik m'n KTM supermotard niet in Amsterdam op straat durf te parkeren heb ik vandaag onderstaand apparaat op de kop getikt:

IMG_20191113_160704.jpg


Uit '97, maar hij ziet er werkelijk nog bijna als nieuw uit. 24.000 gelopen of zo. Ik dacht voordat ik 'm gezien had dat hij wss het klokje rond was geweest, maar ik geloof het gewoon echt _O-.

Ga me er bijna schuldig over voelen om er in de winter mee te rijden. En 'm in Amsterdam op straat te parkeren.
 
Ja zo deed ik het ook echter glijdt hij er niet mooi over heen en sluit de onderkant niet mooi af. Morgen maar weer verder prutsen.

Luchtfilterhuis kun je op 2 manieren monteren. 1. Met de Carbs eruit en 2. Met de Carbs erin.

In beide gevallen haal je het luchtfilter eruit en steek je je hand in het luchtfilterhuis om van binnenuit de rubbers om de Carbs heen te begeleiden.

Volgorde van vastzetten is in de motor is luchtfilterhuis eerst vastzetten aan de carbs. Dan carbs aan het blok (als dat nog niet gedaan is) en als laatst luchtfilter met de 2 boutjes aan het frame.

Op deze manier moet het zelfs lukken met knijters harde rubbers. Een beetje warmte van een föhn maakt het rubber werk wat soepeler. Dit heb ik met deze techniek echter nooit nodig gehad.
 
HALLO.

Ben ik hier ook welkom met kuip :$ ?

Ga me er bijna schuldig over voelen om er in de winter mee te rijden. En 'm in Amsterdam op straat te parkeren.

Nee! Geen kuip en windbescherming toegestaan. :+

Maareh anders koop je een bus S100 Corrosion Schutz bij MotoPort. Spray je de motor uitbundig in en geniet je deze winter van een fantastisch (stinkende) beschermlaag tegen de pekel. (In jouw geval insprayen zonder kuip en kuip in de was zetten). Gebruiken ik en @Electrric94 al jaren om onze motoren door de pekel te trekken. :Y
 
Nee! Geen kuip en windbescherming toegestaan. :+

Maareh anders koop je een bus S100 Corrosion Schutz bij MotoPort. Spray je de motor uitbundig in en geniet je deze winter van een fantastisch (stinkende) beschermlaag tegen de pekel. (In jouw geval insprayen zonder kuip en kuip in de was zetten). Gebruiken ik en @Electrric94 al jaren om onze motoren door de pekel te trekken. :Y
En hoe krijg je dat spul er weer af als het pekelseizoen klaar is?
 
HALLO.

Ben ik hier ook welkom met kuip :$ ?

Omdat ik de files kotsbeu ben, omdat ik met m'n circuitracer niet de weg op mag en omdat ik m'n KTM supermotard niet in Amsterdam op straat durf te parkeren heb ik vandaag onderstaand apparaat op de kop getikt:

IMG_20191113_160704.jpg


Uit '97, maar hij ziet er werkelijk nog bijna als nieuw uit. 24.000 gelopen of zo. Ik dacht voordat ik 'm gezien had dat hij wss het klokje rond was geweest, maar ik geloof het gewoon echt _O-.

Ga me er bijna schuldig over voelen om er in de winter mee te rijden. En 'm in Amsterdam op straat te parkeren.
Zoals voor mij al is vermeld; breng goede roestbescherming aan. GS500tjes die altijd buiten staan willen nog wel regelmatig roesten op de lasnaden.
 
En hoe krijg je dat spul er weer af als het pekelseizoen klaar is?

Door te poetsen alsof je leven er vanaf hangt! _O-O-)

Ik gebruik vaak dasty om de eerste bende er vanaf te halen, vervolgens met autowas shampoo de boel nogmaals goed schoon maken.

Daarna komt het leuke gedeelte.... Alle delen die je schoon en vetvrij gemaakt hebt volledig in de was zetten. Als je aan het begin van de middag begint ben je wel rond de avond klaar hoor :+

Edit: Dan ga je van ransfiets:
IMG_20191108_151626.jpg


Naar shinefiets:
WhatsApp Image 2019-11-14 at 11.23.35.jpeg


Ssst, ik weet het... het is geen GS500, maar het schoonmaak idee is hetzelfde O-)
 
Laatst bewerkt:
Door te poetsen alsof je leven er vanaf hangt! _O-O-)

Ik gebruik vaak dasty om de eerste bende er vanaf te halen, vervolgens met autowas shampoo de boel nogmaals goed schoon maken.

Daarna komt het leuke gedeelte.... Alle delen die je schoon en vetvrij gemaakt hebt volledig in de was zetten. Als je aan het begin van de middag begint ben je wel rond de avond klaar hoor :+
Das inderdaad een aardig karwei, al heb ik gezien dat dasty nou niet echt tof is voor gelakte deln... maar als je die daarna goed in de was zet weer komt het wel goed vermoed ik. Al moet ik zeggen dat mijn GS-je gewoon buiten staat en er eigenlijk nergens roest is, eerst had ik er een cover over maar toen merkte ik dat ie dan juist vochtig blijft en zodoende wel kan gaan roesten. Intussen is een deel van het frame met een licht olielaagje voorzien door een zwetende kleppendeksel pakkin (gaat aan gewerrkt worden) maar kan daar niet zo makkelijk roesten iig
 
Das inderdaad een aardig karwei, al heb ik gezien dat dasty nou niet echt tof is voor gelakte deln... maar als je die daarna goed in de was zet weer komt het wel goed vermoed ik. Al moet ik zeggen dat mijn GS-je gewoon buiten staat en er eigenlijk nergens roest is, eerst had ik er een cover over maar toen merkte ik dat ie dan juist vochtig blijft en zodoende wel kan gaan roesten.

Klopt, dasty is echt heel slecht voor je lak. Haalt namelijk het vet van de lak af en dan heb je helemaal niks geen beschermlaag meer. De oplossing is dus inderdaad weer volledig in de was zetten :t
 
Das inderdaad een aardig karwei, al heb ik gezien dat dasty nou niet echt tof is voor gelakte deln... maar als je die daarna goed in de was zet weer komt het wel goed vermoed ik. Al moet ik zeggen dat mijn GS-je gewoon buiten staat en er eigenlijk nergens roest is, eerst had ik er een cover over maar toen merkte ik dat ie dan juist vochtig blijft en zodoende wel kan gaan roesten. Intussen is een deel van het frame met een licht olielaagje voorzien door een zwetende kleppendeksel pakkin (gaat aan gewerrkt worden) maar kan daar niet zo makkelijk roesten iig
Dat is de beste manier ja. Gewoon het blok olie laten lekken. blijft ie mooi schoon. Ik had het toen tijdens de noordkaap trip. Een kant was zo schoon te maken, de andere kant was een halve dag poetsen.
 
Nee! Geen kuip en windbescherming toegestaan. :+

Maareh anders koop je een bus S100 Corrosion Schutz bij MotoPort. Spray je de motor uitbundig in en geniet je deze winter van een fantastisch (stinkende) beschermlaag tegen de pekel. (In jouw geval insprayen zonder kuip en kuip in de was zetten). Gebruiken ik en @Electrric94 al jaren om onze motoren door de pekel te trekken. :Y

Ja, dat heb ik gister gedaan (en nog een fatsoenlijke hoes op de kop getikt). Daarvoor nog een beetje aan de carbs gesleuteld maar niet meer aan rijden toegekomen, dacht ik vanavond nog ff een testritje te maken... ik was de straat een paar honderd meter uit en dat ding bokken en stoten, was totaal niet meer aan de praat te houden. Ik vloekend en tierend de boel naar huis geduwd voordat ik me bedacht eens wat meer benzine in de tank te werpen.

Je raadt 't al _O- . Hoever komen jullie ongeveer op een tank?

Overigens maar 11.5L erin gegooid tot het randje, ik dacht dat ze een grotere tank hadden. Of is de reserve zo gigantisch :? .
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat heb ik gister gedaan (en nog een fatsoenlijke hoes op de kop getikt). Daarvoor nog een beetje aan de carbs gesleuteld maar niet meer aan rijden toegekomen, dacht ik vanavond nog ff een testritje te maken... ik was de straat een paar honderd meter uit en dat ding bokken en stoten, was totaal niet meer aan de praat te houden. Ik vloekend en tierend de boel naar huis geduwd voordat ik me bedacht eens wat meer benzine in de tank te werpen.

Je raadt 't al _O- . Hoever komen jullie ongeveer op een tank?

Overigens maar 11.5L erin gegooid tot het randje, ik dacht dat ze een grotere tank hadden. Of is de reserve zo gigantisch :? .
Ik haal met rustig rijden en een mix van snelweg en binnenwegen zo'n 1 op 20. Ongeveer 200 km tot de reserve en dan lukt daar nog zeker zo'n 70 km op.
Ik heb er wel een DynoJet kitje in zitten. Alleen heb ik die met trial/error afgesteld, dus das niet zo heel strak vermoed ik.
Verder ga ik zeer binnen kort beginnen om het andere blok wat ik een 2 maandjes geleden op de kop getikt had eronder zetten. Eens kijken wat ie dan loopt.
Ook wat dat blok dan aan olie verbruikt.
 
Ik haal tot reserve zo'n 375 km. Als je wilt zijn ze aardig zuinig. Ik haal dus 1 op 25. Het is wel 2002 model met 20 liter tank. Als ie op reserve moet gaat er 15 liter in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan