[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Dan issie dus alleen schoon gemaakt, niet gereviseerd.

Setje van roukema lijkt de vlotternaald in te zitten. Check alleen even je bouwjaar en of je een of twee setjes nodig hebt voor twee carbs.
De kraan zou ik gewoon vergelijken met hetgeen wat er nu op zit.
 
Is je tank schoon aan de binnenkant?
Als er roest of vuiligheid weer in je schone carburateurs komt heb je kans dat het weer gaat lekken.
 
Dan is je Carb ook toe aan een opfrisbeurt. Iig aan nieuwe vlotter naalden... Met een goede Carb is een doorstromende kraan geen enkel probleem.
Hij is trouwens net helemaal gereviseerd door iemand waarvan het zijn werk is. Hij heeft hem ook op lekken getest met lucht en toen was hij gewoon goed

Er zijn aftermarket vlotternaalden in de handel die minder goed werken. Ik vervang bij lekkende vlotternaalden altijd de naald plus de naaldzitting door origineel spul waarbij ook de vlotterhoogte opnieuw afgesteld moet worden.

In de originele naaldzittingen zit rond de punt van de vlotternaald een minuscuul klein rubbertje wat afdicht. De punt van de naald is ook van een speciaal materiaal en het geheel dicht gewoon goed af.Maar, een originele vlotternaald plus zitting plus rubbertje kost dik 40 euro terwijl er aftermarket spul te koop is voor nog geen 5 euro per naald.


P.s. De set van het linkje is van een willekeurig model GS500. Koop wel de combi voor het juiste model GS500.

valve-assemblyneedle_medium1337044B00-02_ef5a.jpg
 
Probs voor dit bedrijf! Gezien mijn voorvork wat olie lekte eens gaan kijken of er een makkelijkere/goedkopere optie is dan heel de vork uit elkaar (laten) halen om de ring te vervangen. Zo op de sealmate gekomen. Volgens meerdere forums kan dit goed helpen en voor de 10 euro toch het proberen waard.

Even gegoogled en volgens internet op weinig legit plekken verkrijgbaar in NL. Behalve bij bartang, zo gezegd zo gedaan dus even 1 besteld.

Eenmaal ontvangen zaten er naast stickers ook een handgeschreven briefje bij! Erg netjes hoor💪

Dit weekend maar eens kijken of dit dingetje ook doet wat ie zegt!

thumbnail_20200204_180431_HDR.jpg
 
Heeft iemand hier ervaring met de uitlaat opknappen? Uitlaat is lek en niet zo mooi meer dus ik dacht eraan om hem eens goed kaal te schuren en de gaten dicht te lassen. Hierna met hittebestendige lak eroverheen. Hiervoor moet wel het hitteschild eraf (moet sowieso want er zit een gat in de demper).
Met die nagels heb ik nooit gewerkt, zijn er dingen die ik moet weten? En heeft iemand ervaring met uitlaat zwart spuiten? Ik lees er erg verschillende meningen over.
 
Heeft iemand hier ervaring met de uitlaat opknappen? Uitlaat is lek en niet zo mooi meer dus ik dacht eraan om hem eens goed kaal te schuren en de gaten dicht te lassen. Hierna met hittebestendige lak eroverheen. Hiervoor moet wel het hitteschild eraf (moet sowieso want er zit een gat in de demper).
Met die nagels heb ik nooit gewerkt, zijn er dingen die ik moet weten? En heeft iemand ervaring met uitlaat zwart spuiten? Ik lees er erg verschillende meningen over.

Ik heb geen ervaring met het lassen aan een uitlaat van een GS500, mijn uitlaat is nog puntgaaf.

Dat hitteschild zit met gasdichte popnageltjes vast. Je kan het schild los boren maar er blijft een stukje achter in de uitlaat. Als jij goed kan lassen, zou ik er een draadeindje in lassen waar je een dopmoertje op schroeft (en die rot gegarandeerd vast) maar opnieuw gasdichte popnagels monteren kan ook - wel de juiste maat, uiteraard.

Ik gebruik voor het verven altijd hittebestendige hammerite. Dat verkleurt wel iets bij de cilinderkop maar het blijft goed zitten.

De grote uitdaging bij het losmaken van de uitlaat zijn de vier bouten bij de uitlaatpoort. Als je geluk hebt, heeft iemand ze recent losgemaakt en de schroefdraad in kopervet (oid) gezet, als je pech hebt zitten al twintig jaar vastgerot en is het zelfs voor een goede vakman een uitdaging om ze er uit te krijgen.
 
Ik heb geen ervaring met het lassen aan een uitlaat van een GS500, mijn uitlaat is nog puntgaaf.

Dat hitteschild zit met gasdichte popnageltjes vast. Je kan het schild los boren maar er blijft een stukje achter in de uitlaat. Als jij goed kan lassen, zou ik er een draadeindje in lassen waar je een dopmoertje op schroeft (en die rot gegarandeerd vast) maar opnieuw gasdichte popnagels monteren kan ook - wel de juiste maat, uiteraard.

Ik gebruik voor het verven altijd hittebestendige hammerite. Dat verkleurt wel iets bij de cilinderkop maar het blijft goed zitten.

De grote uitdaging bij het losmaken van de uitlaat zijn de vier bouten bij de uitlaatpoort. Als je geluk hebt, heeft iemand ze recent losgemaakt en de schroefdraad in kopervet (oid) gezet, als je pech hebt zitten al twintig jaar vastgerot en is het zelfs voor een goede vakman een uitdaging om ze er uit te krijgen.
Uitlaat heb ik er zelf al een aantal keer af gehaald. Alleen het zit nooit echt lekker met die dingen. Bout stak uit, ik draai er nog even aan (bout zat er eerst helemaal in dus dat kon sowieso) en dan gaat ie weer makkelijker. Zucht... Nu zit ik dus met kapotte schroefdraad. Misschien helicoils erin gaan zetten? Had ergens op dit forum gelezen dat dat beter zou zijn dan de originele schroefdraad, iets met dat helicoil staal is ipv alu net zoals de bouten volgens mij.
 
Beste mede GS500 rijders,
Ik rij nu ongeveer een half jaar op mijn GS500F uit 2007, op kenteken 35kw. Naar mijn wetenschap is alles à fabriek, behalve de remus grandprix uitlaat.
Nu viel de topsnelheid mij alleen wat tegen: 160km/u met het windje mee. Met flinke tegenwind mag ik blij zijn als ik 120km/u mee kan op de rechterbaan.
Na wat research zie ik lui de veel hogere snelheden beweren te halen.

Nu is mij de vraag: hoe hard gaan jullie?
 
Staat waarschijnlijk te arm afgesteld. 160 haalde ik met windkracht 7 vol tegen plat op de tank. :P
 
20200210_220629.jpg

Weet iemand de volgorde van deze ringetjes (niet het o-ringetje) op de gasnaald?
Ik was gisteren bezig met de carburateurs maar lette niet op de volgorde.... 🤔
 
Goeiedag GS500 rijders,

Heeft iemand ervaring met het afstellen van het remlicht? (Alleen bij achter rem)

Als ik mijn achterrem in trap begint mijn remlicht pas te branden wanneer ik hem voor 80% intrap. Zelf wil ik dat mijn remlicht al begint te branden als ik mijn voetrem maar voor 10% intrap.

Iemand idee waar je dit kan afstellen?
 
Er zit bij het voetpedaal een veertje die aan een schakelaar vastgehaakt zit en die schakelaar kan je in hoogte verstellen en dus daarme
het moment van aan/uit schakelen.
 
beste gs500 rijders,

ik zit met een probleem, ik heb laats mij carburateur schoongemaakt omdat. elke keer als ik hem uitzet liep er benzine uit. nou heb ik helemaal schoongemaakt en alle pakkingen en o-ringen vervangen probleem opgelost !, maar nu komt er weer een nieuw probleem bij. ik heb het idee dat de motor niet echt lekker loopt dit is omdat als ik 140 rij met tegenwind begint de motor te stotteren en valt hij uit op de snelweg! ( als ik hem om stand ON heb van de benzine kraan ) + als ik weer tot stilstand komt duurt het even dat hij weer terug schiet naar stationair hij blijft een beetje hangen bij de 3500 toeren en gaat dan heel langzaam terug. nou ben ik gisteravond een beetje wezen rijden of het nog 1 keer gebeurden en wat er nou precies aan de hand is. als ik hem om stand PRI zet trek ik met gemak naar de 160 km/h dus ik denk dat het hem in de instellingen zit van de carburateur. overigens heb ik me bougie eruit gehaald maar ik weet niet goed of het nou de goede kleur is of niet. en wat zou de reden zijn dat hij ineens uitvalt op de snelweg ik vind dit best gevaarlijk. ik merk wel dat op stand PRI hij aanzienlijk beter doet maar alsnog schiet hij niet echt lekker terug op stationeer, en soms stottert de motor ook als ik gas wil geven dan geef ik gas en valt hij weg en dan gaat hij ineens , ik denk zelf echt dat dit een benzine probleem is en dat het iets met de afstellingen te maken heb ( ik heb wel alles uit elkaar gehaald ) ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen

m.v.g. pascal
 

Bijlagen

  • motor .jpg
    motor .jpg
    48,1 KB · Weergaven: 7
Goeiedag GS500 rijders,

Heeft iemand ervaring met het afstellen van het remlicht? (Alleen bij achter rem)

Als ik mijn achterrem in trap begint mijn remlicht pas te branden wanneer ik hem voor 80% intrap. Zelf wil ik dat mijn remlicht al begint te branden als ik mijn voetrem maar voor 10% intrap.

Iemand idee waar je dit kan afstellen?

je hebt bij de achter rem een bout die je kan stellen eerst het bescherm kapje eraf halen en dan komt je bij de bout. die gaat in een remcilinder( als ik het goed zeg ) wat ik zou doen is je contact aanzetten en dan de bout aandraaien en als je hem zacht intrap zie je hem gelijk branden
 
beste gs500 rijders,

ik zit met een probleem, ik heb laats mij carburateur schoongemaakt omdat. elke keer als ik hem uitzet liep er benzine uit. nou heb ik helemaal schoongemaakt en alle pakkingen en o-ringen vervangen probleem opgelost !, maar nu komt er weer een nieuw probleem bij. ik heb het idee dat de motor niet echt lekker loopt dit is omdat als ik 140 rij met tegenwind begint de motor te stotteren en valt hij uit op de snelweg! ( als ik hem om stand ON heb van de benzine kraan ) + als ik weer tot stilstand komt duurt het even dat hij weer terug schiet naar stationair hij blijft een beetje hangen bij de 3500 toeren en gaat dan heel langzaam terug. nou ben ik gisteravond een beetje wezen rijden of het nog 1 keer gebeurden en wat er nou precies aan de hand is. als ik hem om stand PRI zet trek ik met gemak naar de 160 km/h dus ik denk dat het hem in de instellingen zit van de carburateur. overigens heb ik me bougie eruit gehaald maar ik weet niet goed of het nou de goede kleur is of niet. en wat zou de reden zijn dat hij ineens uitvalt op de snelweg ik vind dit best gevaarlijk. ik merk wel dat op stand PRI hij aanzienlijk beter doet maar alsnog schiet hij niet echt lekker terug op stationeer, en soms stottert de motor ook als ik gas wil geven dan geef ik gas en valt hij weg en dan gaat hij ineens , ik denk zelf echt dat dit een benzine probleem is en dat het iets met de afstellingen te maken heb ( ik heb wel alles uit elkaar gehaald ) ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen

m.v.g. pascal
Als het verschil tussen on en pri is, dan is het je benzinekraan. Gaan wel vaker stuk.

Andere probleem: weet je zeker dat je helemaal van je choke af bent?
 
Maar er zit toch wel verschil tussen om en pri? En wat bedoel je met of ik van de choke afben?
Je hebt 2 problemen:
  1. Hij houdt in bij hoge snelheden. Dat doet hij alleen als ie op on staat, niet als ie op pri staat. Daarom zeg ik; het vacuum van je kraan werkt niet of niet goed meer.
  2. Hij komt maar langzaam terug in toeren. Vaak is dat valse lucht of te rijk. Te kijk kan komen doordat de choke blijft hangen. Daarom even checken of het schuifje op je carburateurs ook echt helemaal terug is.
 
Hallo iedereen,
wie kan mij vertellen wat dit onderdeel is en waarvoor het dient?
Ik vind namelijk al tijden onder mn motor na het rijden enkele druppeltjes olie. Al alle oliekeerringen aan de linkerkant al vervangen maar volgensmij komt het gewoon uit dit onderdeeltje aan de achterkant van de cilinders.
20200215_171225.jpg

mvg, Rembrandt
 
Terug
Bovenaan Onderaan