[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Daar zat ik zelf ook al aan te denken inderdaad.

Mij gok ook hiernaar uit. Reden: het geklik is waarschijnlijk is Starterrelais die niet voldoende vermogen krijgt. Kan zijn dat je accu weinig lading heeft waardoor deze spanning te laag is of onderweg van je accu naar de relais verliest hij ergens erg veel spanning. Mogelijk kun je proberen om de accu even een dagje aan de lader te leggen en dan nogmaals te proberen? Als het dan nogsteeds is zou ik gaan zoeken in je bekabeling..

Wellicht even een filmpje van het geluid? Soms helpt dat voor mensen op afstand om bepaald kwaaltjes te herkennen.
 
De Honda van het filmpje klinkt alsof hij een serieus probleem heeft. Voor jouw GS500 kan ik er hier vandaan natuurlijk erg weinig over zeggen maar ik zou bij zo'n geluid ook de garage bellen of zij hem "even komen ophalen".

Het klinkt duur, zeg maar.
Daar was ik al bang voor :/ De garage haalt m op, dat is de goedkoopste optie voor mij nu, maar nogsteeds niet goedkoop.

Ik heb me er al bij neergelegd dat het blok eventueel afgeschreven moet worden. Ik laat de garage er naar kijken, maar als het te duur uit valt... Eventueel een nieuw blok of een hele nieuwe fiets '(.
 
Adhv jou omschrijving kan er weleens iets erg mis zijn. Garage voor diagnostiek is idd raadzaam. Als je een klein beetje handig bent(gs500 is echt een gemak om aan te sleutelen) zou je in geval van overlijden het blok kunnen vervangen. Dat is niet lastig, en dan leer je vanalles over je motor.
Hoeft ook noet duur te zijn.
 
Adhv jou omschrijving kan er weleens iets erg mis zijn. Garage voor diagnostiek is idd raadzaam. Als je een klein beetje handig bent(gs500 is echt een gemak om aan te sleutelen) zou je in geval van overlijden het blok kunnen vervangen. Dat is niet lastig, en dan leer je vanalles over je motor.
Hoeft ook noet duur te zijn.
Dat klinkt inderdaad als een goed plan. Een beetje handig ben ik wel, maar heb helaas nog geen goede (overdekte) sleutelplek. Ik zou het wel interessant vinden om het hele blok een keer uit elkaar te halen als ie toch niet meer te redden valt.
 
Dat klinkt inderdaad als een goed plan. Een beetje handig ben ik wel, maar heb helaas nog geen goede (overdekte) sleutelplek. Ik zou het wel interessant vinden om het hele blok een keer uit elkaar te halen als ie toch niet meer te redden valt.
Dat is een goede instelling, waar woon je ergens? In de buurt van rotterdam toevallig? Mocht t dan nodig zijn help ik wel een handje(kan bij mij binnen)
 
Dank voor je aanbod, maar ik woon in het verre oosten (Enschede)
Ik zoek nog steeds één van de assen uit de versnellingsbak, dus als jouw blok kapot is, kan ik hem dan misschien van je kopen (liefst eigenlijk alleen die as aangezien ik ook niet in de buurt woon en een heel blok verzenden erg duur wordt)
 
Update: ze is weer in Nederland en staat bij de garage. Ze gaan nu een diagnose proberen te stellen...

Als het blok niet meer te redden valt, mag je van mij best het blok kopen, waarschijnlijk haal ik m zelf voor de lol een keer uit elkaar, dan zou ik de assen van de versnellingsbak appart houden
 
Je hebt 2 problemen:
  1. Hij houdt in bij hoge snelheden. Dat doet hij alleen als ie op on staat, niet als ie op pri staat. Daarom zeg ik; het vacuum van je kraan werkt niet of niet goed meer.
  2. Hij komt maar langzaam terug in toeren. Vaak is dat valse lucht of te rijk. Te kijk kan komen doordat de choke blijft hangen. Daarom even checken of het schuifje op je carburateurs ook echt helemaal terug is.
Welke moet ik eigelijk vervangen de ene in de tank zelf of het kraantje waar je hem mee op pri on en res zet? Of is het beste om beide te doen
 
Het kraantje met ON, Res en Pri moet je hebben, die heeft een vacuummembraan wat vastzit/niet meer goed is.
ik neem aan dat je niet aan die andere zit na het rijden? Dus je hebt geen reden om aan te nemen dat daar wat mis mee is.
 
Hee allemaal, even snel vraagje; hoeveel cm veren jullie voorvorken ongeveer in? (Wanneer je flink remt). Ik heb fabrieks voorvorken dus graag antwoord ook met deze voorvorken🙈
 
Bekijk bijlage 1465083
Weet iemand de volgorde van deze ringetjes (niet het o-ringetje) op de gasnaald?
Ik was gisteren bezig met de carburateurs maar lette niet op de volgorde.... 🤔

het moest dus zo :-) :
20200218_194516.jpg
 
Van het weekend de uitlaat lopen lassen, daarna gespoten met Hammerite hittebestendige lak. Vandaag even stationair laten lopen en de verf begint aardig te roken. Hopelijk blijft het er een beetje goed op zitten, ben blij met het resultaat.
IMG_20200219_143341.jpg
 
Update: ze is weer in Nederland en staat bij de garage. Ze gaan nu een diagnose proberen te stellen...

Als het blok niet meer te redden valt, mag je van mij best het blok kopen, waarschijnlijk haal ik m zelf voor de lol een keer uit elkaar, dan zou ik de assen van de versnellingsbak appart houden
En? al nieuws?
 
En? al nieuws?
Helaas heeft de garage ook beoordeeld dat het een probleem met de krukas is, dus waarschijnlijk zoals gezegd de bigend lager... '( Het blok is niet open geweest om mij kosten te besparen, maar ze wisten het vrijwel zeker. Aangezien ik zelf geen overdekte klus ruimte heb, zit ik er toch aan te denken om m'n gs'je te verkopen, in z'n geheel of onderdelen en een nieuwe motor te kopen (waarschijnlijk een f650).
 
Helaas heeft de garage ook beoordeeld dat het een probleem met de krukas is, dus waarschijnlijk zoals gezegd de bigend lager... '( Het blok is niet open geweest om mij kosten te besparen, maar ze wisten het vrijwel zeker. Aangezien ik zelf geen overdekte klus ruimte heb, zit ik er toch aan te denken om m'n gs'je te verkopen, in z'n geheel of onderdelen en een nieuwe motor te kopen (waarschijnlijk een f650).
In het geval van in z'n geheel, stuur maar PB. Mijn huidige projectje loopt op zn einde en ik ben alweer op zoek naar wat nieuws.
 
Van het weekend de uitlaat lopen lassen, daarna gespoten met Hammerite hittebestendige lak. Vandaag even stationair laten lopen en de verf begint aardig te roken. Hopelijk blijft het er een beetje goed op zitten, ben blij met het resultaat. Bekijk bijlage 1467339
De bochtjes net na de cilinderkop zullen het ergste verkleuren maar vanaf het horizontale deel onder de motor blijft de verf prima zitten. Ik zou wel volgend jaar er even opnieuw een paar euro tegenaan gooien om hem opnieuw te verven.

Ik doe dat tegenwoordig altijd in april, tegelijk met zijn jaarlijkse plons verse olie.
 
Ik zoek nog steeds één van de assen uit de versnellingsbak, dus als jouw blok kapot is, kan ik hem dan misschien van je kopen (liefst eigenlijk alleen die as aangezien ik ook niet in de buurt woon en een heel blok verzenden erg duur wordt)
Ik heb de motor van @GuyonPince overgenomen. Blok gaat vervangen worden. Nog interesse in de as van de versnellingsbak?

Ook voor de anderen: als er delen van het blok zijn die je nodig hebt (dingen van versnellingsbak, kappen, kleppendeksel etc.), laat maar weten.
 
Ik heb de motor van @GuyonPince overgenomen. Blok gaat vervangen worden. Nog interesse in de as van de versnellingsbak?

Ook voor de anderen: als er delen van het blok zijn die je nodig hebt (dingen van versnellingsbak, kappen, kleppendeksel etc.), laat maar weten.
Ja, zeker nog interesse. Stuur maar een berichtje als je de boel uit elkaar hebt.
 
Daar was ik al bang voor :/ De garage haalt m op, dat is de goedkoopste optie voor mij nu, maar nogsteeds niet goedkoop.

Ik heb me er al bij neergelegd dat het blok eventueel afgeschreven moet worden. Ik laat de garage er naar kijken, maar als het te duur uit valt... Eventueel een nieuw blok of een hele nieuwe fiets '(.
Ik haak hier weer even aan.
Ondertussen heb ik de motor overgekocht.
1582745989466.png


En inderdaad, het kabaal bij stationair is niet echt zo gezellig dat je denkt; kom, laten we nog een stukkie rijden. Nieuw blok gekocht die als het goed is vrijdag geleverd wordt. In de tussentijd maar vast beginnen met dingen demonteren:
1582746037949.png

En gisteravond nog even het motorblok eruit geplukt:
1582746068917.png

Nu wachten op vrijdag, kleppen stellen, filters wisselen, nieuwe bougies erin draaien en dan waarschijnlijk na het weekend het blok erin hangen. Met een beetje geluk rijden we weer aan het einde van volgende week.
 
Vandaag het probleem met mijn blijvende overstromende carburateurs opgelost. Vlotter hoogte was net niet helemaal juist. Iets bijgebogen en weg was het probleem. Benzine kraan van het nieuwe model zit er nu ook op. Ruimte gemaakt door het monteren van een open luchtfilter (motor word nog afgesteld).

Er is alleen 1 probleem ontstaan. Mijn choke zit echt muurvast. Ik heb hier niks aan gedaan. Dit is echt uit het niets. Iemand enige idee waardoor dit kan komen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan