[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Nou weer even wat verder; elektronisch systeem ligt het niet aan. Ik heb alles doorgemeten. Enige wat ik heb gevonden is dat de massa van de ecu niet lekker was. Bypass kabeltje aanleggen had weinig zin.

Ik heb wel eens gekeken of allebei de cilinders het deden. Rechts kon ik de bougiedop zo vanaf trekken. Zat geen verschil in hoe die liep. Denk dat ik het aan die kant dus moet zoeken.
Ik ben haast geneigd om even te controleren of ik niet iets vakkundig verkloot heb met de klepspeling.
Als het aan de elektra ligt dan heb ik nog wel een setje bobines liggen.
 
Gezien de kans op lock down aanwezig is heb ik me voorgenomen nog wat onderdelen te bestellen zodat ik de gs500 war liefde kan geven tijdens die periode🤣.

Ik ga mijn dynamodeksele en koppelings deksel stralen en opnieuw lakken. Nou is mijn vraag. Raden jullie aan gewoon weer een pakking ertussen te doen of werkt vloeibare pakking prima? Het gaat me niet om die paar euro's verschil maar het moet gewoon olie dicht zijn dus als dat prima werkt met papieren pakking dan hoor ik dat graag 😇👍

Niemand nog een setje nette voetsteuntje liggen?
 
Gezien de kans op lock down aanwezig is heb ik me voorgenomen nog wat onderdelen te bestellen zodat ik de gs500 war liefde kan geven tijdens die periode🤣.

Ik ga mijn dynamodeksele en koppelings deksel stralen en opnieuw lakken. Nou is mijn vraag. Raden jullie aan gewoon weer een pakking ertussen te doen of werkt vloeibare pakking prima? Het gaat me niet om die paar euro's verschil maar het moet gewoon olie dicht zijn dus als dat prima werkt met papieren pakking dan hoor ik dat graag 😇👍

Niemand nog een setje nette voetsteuntje liggen?
Gewoon nette pakking ertussen. Niet gaan prutsen met vloeibaar spul. Pakkingen kosten niet zo heel veel.
 
Heeft hier iemand een ketting oiler systeem op z'n GS zitten? En zo ja, waar heb je het olievaatje geplaatst?
Ikzelf heb van de week een Loobman chain oiler thuisgekregen, maar moet hem nog installeren. Ik heb al ergens geziien dat iemand het vaatje aan een van de vorkpoten had gemonteerd maar dat lijkt mij niet zo'n handige plek....
 
Ik heb minder geluk.

Uitlaat er weer op gezet, en hoewel ie eerst ook niet briljant liep, loopt ie nu ook niet echt heel erg goed. Bougies heb ik vervangen, carburateurs eraf gehad en gecontroleerd/doorgespoten met remmenreiniger.

Als ie een tijdje stationair staat te pruttelen (soms stabiel, soms alsof een bougie een vonk overslaat), heeft de bougie een helemaal zwarte aanslag, wat mij doet vermoeden dat ie te rijk staat. De stationair mengselschroeven heb ik op standaard gezet (2 x 360 graden uitdraaien) en ook tussendoor nog een keer nieuwe bougies geprobeerd. Er zit nieuwe benzine in en de accu zit vol. Ook voor de zekerheid een andere accu geprobeerd. Maakte geen verschil.

Iemand nog ideeen?
Nou, net klepspeling nog even gecheckt.

Verknalt had ik het wel, maar niet zo extreem dat ie niet zou lopen. Rechter cilinder deed het niet, linker wel. Linker cilinder stonden beide kleppen te strak (hoe dan 8)7) en rechts stond de uitlaatklep te ruim (ook weer: hoe dan8)7) Ik moet alleen voor de linker uitlaatklep nog even een iets dunnere shim vinden (2.55, als er iemand in de buurt van eindhoven zo'n ding wil ruilen, laat het weten). Maar ik kan me niet voorstellen dat daar het probleem in heeft gelegen.

Morgen nieuwe shim er in en dan even checken. Als het dan nog niet goed is, carburateur op werking controleren (je kunt zien of de gasschuiven open gaan). En daarna ehm.. Geen idee meer.
 
Blijkbaar wel. |(
Shim erin gegooid, bovenkant weer dicht, start nu helemaal niet.
Hoor wel plofjes, linkerkant van de uitlaat wordt warm, rechterkant niet. Gewoon ijskoud. Ga dus nog maar even een keertje de bobines etc. doormeten. Misschien dat er een halfbrakke bobine in zit die nog net genoeg doet om een mooie vonk buiten het blok te laten zien.

Carburateurs reageren wel mooi netjes op vacuum trouwens.
 
Gezien de kans op lock down aanwezig is heb ik me voorgenomen nog wat onderdelen te bestellen zodat ik de gs500 war liefde kan geven tijdens die periode🤣.

Ik ga mijn dynamodeksele en koppelings deksel stralen en opnieuw lakken. Nou is mijn vraag. Raden jullie aan gewoon weer een pakking ertussen te doen of werkt vloeibare pakking prima? Het gaat me niet om die paar euro's verschil maar het moet gewoon olie dicht zijn dus als dat prima werkt met papieren pakking dan hoor ik dat graag 😇👍

Niemand nog een setje nette voetsteuntje liggen?

Gewoon nieuwe pakkingen, vorig jaar ook gedaan. Gebruik enkel vloeibare bij klepdeksel na kleppen stellen. En flink ook.. pas bij poging 3 lekte er niks meer :P
 
Gewoon nieuwe pakkingen, vorig jaar ook gedaan. Gebruik enkel vloeibare bij klepdeksel na kleppen stellen. En flink ook.. pas bij poging 3 lekte er niks meer :P
Niet flink, maar op de juiste plekken. Bij de halve maantjes wil het nog wel eens lekken. De rest zou met goede montage goed moeten zijn.

Shim erin gegooid, bovenkant weer dicht, start nu helemaal niet.
Hoor wel plofjes, linkerkant van de uitlaat wordt warm, rechterkant niet. Gewoon ijskoud. Ga dus nog maar even een keertje de bobines etc. doormeten. Misschien dat er een halfbrakke bobine in zit die nog net genoeg doet om een mooie vonk buiten het blok te laten zien.

Carburateurs reageren wel mooi netjes op vacuum trouwens.
Ik ben dit probleem overigens beu, ik verhuis naar het techniek subforum.
 
20200321_153845.jpg


Gisteren even m'n loobman chain oiler gemonteerd. Het reservoir past perfect onder het zadel zo.Eerst letting goed schoongemaakt en daarna initieel nog met een kettingsprau eroverheen. Verder nu alleen eens in de paar 100 km even op de knop drukken en wat olie erop laten lopen..
20200321_153908.jpg

En dan komt het ieruit op het tandwiel en van daaruit komt het vanzel door centrifugaal krachten op m'n ketting.
 
Laatst bewerkt:
Kun je hem neit langs de kettinbeschermer laten lopen in plaats van die kabelbinders om de achterbrug?
 
Kun je hem neit langs de kettinbeschermer laten lopen in plaats van die kabelbinders om de achterbrug?
Eerlijk gezegd niet aan gedacht, maar het deel waar dat verdeel ding (de kop zeg maar) aan vast zit is verzonnen om op de achterbrug vastgezet te worden...
Ik ben niet heel erg van de looks met m'n motor, meer van het moet functioneren (en liefst goed ook :) ) Dus heb ik het gewoon zoals in de manual staat gemonteerd.
 
Dat is makkelijk! Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Motor eerst nog even af laten stellen (ploft uit de uitlaat en volgens mij sluit de uitlaat nog niet helemaal af. Daar komt ook af en toe een pufje uit. Had wel nieuwe pakkingen gemonteerd.), maar dan is dit ook wel iets wat ik wil monteren.
 
Hier is met mooie weer de grote lente schoonmaak begonnen om vervolgens groot onderhoud te plegen aan de gs.

Verassing🙈...

IMG-20200322-WA0023.jpg

Vorige eigenaar heeft dit weinig onderhouden. Kortom dikke koek hakken😑😑. Het kleine tandwiel is helemaal opgevreten en een aantal tanden zelfs verbogen. Dat word een compleet nieuwe set bestellen😅.

Lekke kleppendeksel pakking, beschimmelde vacuüm slangen en een tikkende kettingspanner. Overal vette bende en om alles dus goed schoon te kunnen maken maar besloten het blok er onderuit te schuiven 😅😇

Iemand nog een werkende naks te koop? Of zijn de nog te herstellen?
 
Hier is met mooie weer de grote lente schoonmaak begonnen om vervolgens groot onderhoud te plegen aan de gs.

Verassing🙈...

Bekijk bijlage 1476742

Vorige eigenaar heeft dit weinig onderhouden. Kortom dikke koek hakken😑😑. Het kleine tandwiel is helemaal opgevreten en een aantal tanden zelfs verbogen. Dat word een compleet nieuwe set bestellen😅.

Lekke kleppendeksel pakking, beschimmelde vacuüm slangen en een tikkende kettingspanner. Overal vette bende en om alles dus goed schoon te kunnen maken maar besloten het blok er onderuit te schuiven 😅😇

Iemand nog een werkende naks te koop? Of zijn de nog te herstellen?
Dikke koek hakken is standaard. Is oud kettingvet. Als het daar droog is zou ik me meer zorgen maken.

Naks heb ik hier nog eentje liggen. Net een blok uit elkaar gehaald.
 
Dat is makkelijk! Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Motor eerst nog even af laten stellen (ploft uit de uitlaat en volgens mij sluit de uitlaat nog niet helemaal af. Daar komt ook af en toe een pufje uit. Had wel nieuwe pakkingen gemonteerd.), maar dan is dit ook wel iets wat ik wil monteren.
Gewoon op LoobMan Motorcycle Chain Oiler Loobman chain-oiler - Home page , als er meerdere mensen geïnteresseerd zijn kan je misschien een inkoop actie doen, als je er 3 besteld betaal je voor 2
 
Had mijn carbs naar de motorzaak gebracht, maar ook een setje bij bas besteld. Daarom heb ik dus een setje carbs over. Dus als iemand nog een setje nodig heeft? Zijn ultrasoon gereinigd, gereviseerd en getest op lekt dichtheid door de motorzaak.

stuur maar een berichtje als je interesse hebt.
 
Gisteren maar eens begonnen met het uit elkaar halen voor spuitwerk! Van plan om met de quarantaine maar eens een mooi project van te maken. Halve harnas is er al af.

Overal foto's van gemaakt want met de bedrading is al veel gehobbyd.... Wil dit ook zo netjes mogelijk maken, ben niet vies van een soldeerbout😂.
 

Bijlagen

  • 20200324_201724.jpg
    20200324_201724.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 7
  • 20200324_201729.jpg
    20200324_201729.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 6
Gisteren maar eens begonnen met het uit elkaar halen voor spuitwerk! Van plan om met de quarantaine maar eens een mooi project van te maken. Halve harnas is er al af.

Overal foto's van gemaakt want met de bedrading is al veel gehobbyd.... Wil dit ook zo netjes mogelijk maken, ben niet vies van een soldeerbout😂.
Gaaf, zoiets wil ik eigenlijk ook doen.... alleen ontbreekt het me aan tijd hiervoor.
Maar inderdaad alles uit elkaar tot het laatste boutje en moertje en dan alles laten spuiten of poedercoaten enzo.
Maar ook een complete revisie van het blok enzo... en voorvork en alles dus eigenlijk. Zodat je een eigenlijk nieuwe motor weer hebt en evntueel naar
eigen smaak gespoten en voorzien van mods e.d.
 
Gaaf, zoiets wil ik eigenlijk ook doen.... alleen ontbreekt het me aan tijd hiervoor.
Maar inderdaad alles uit elkaar tot het laatste boutje en moertje en dan alles laten spuiten of poedercoaten enzo.
Maar ook een complete revisie van het blok enzo... en voorvork en alles dus eigenlijk. Zodat je een eigenlijk nieuwe motor weer hebt en evntueel naar
eigen smaak gespoten en voorzien van mods e.d.

Inderdaad! Zoveel mogelijk meepakken, dan kan die er weer een tijd tegenaan. Heb gelukkig iemand die er genoeg van weet, dus samen moeten we een eind komen.
 
Verder eigenlijk nog de vraag, gezien de E10 nu in de pomp zit... Ik heb gelezen dat de leidingen hier niet goed tegen kunnen. Zou dit meteen een optie zijn om dit te vervangen voor nieuwe leidingen?

Wat voor leidingen zou ik daarvoor moeten gebruiken/heeft iemand dit al gedaan op dit forum?
 
Terug
Bovenaan Onderaan