[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Weet iemand wat nog meer een oorzaak zou kunnen zijn voor een wiebelende snelheidsmeter? Ik dacht eerst dat het mogelijk de wind was, maar sinds er een windscherm voor zit is er niet veel veranderd. Hierop besloten om de kabel te vervangen, maar ook dit heeft helaas niet geholpen. Is er nog iets wat ik makkelijk kan controleren? Heb nog wel een nieuwe teller unit liggen, maar daar klopt de kilometerstand nog niet van. (+/-15.000 km te hoog), dus die wil ik eigenlijk niet gebruiken.

Hij begint voornamelijk te schommelen op hogere snelheid, hierbij schommelt hij bijvoorbeeld tussen de 110 en 130 terwijl ik 120 rij. Nu rij ik bijna altijd met een tomtom, voor navigatie en snelheid, dus heel belangrijk is het niet. Maar hoop toch dat ik kan zorgen dat de naald weer stabiel wordt. (Indien het misschien meer inzicht geeft, kan ik morgen even een filmpje maken).
 
Teken dat hij aan het overlijden is. Mijn toerteller begon ook eerst te dansen en toen ineens niks meer. Laatst deed hij het extreem dansen weer, maar je kan er niet je toerental meer uithalen. Word dus toch vervangen denk ik wil je hem werkend hebben.
 
Dus eigenlijk alle 3 , opnemer , kabel en de snelheidsmeter zelf.
Kabel heb je al vervangen, snelheidsmeter had je zelf liggen, dus die kan je eerst zelf nog vervangen.
Is het dan nog niet weg, dan de opnemer in het voorwiel eens vervangen.

succes.
 
Opnemer lijkt me onwaarschijnlijk, als die stuk is dan is hij gewoon stuk, die gaat niet opeens langzamer draaien. Het zal in de teller zitten bij de magneet of het veertje. Ik heb hier en daar wel tijdelijke fixes gelezen, veertje een keer strak draaien of een druppeltje olie op de wijzer as, maar permanent is het niet.
 
Nu het grote onderhoud er weer opzit en de gs weer (bijna) in elkaar zit ben ik me aan het oriënteren op de vakantie volgend jaar. Dan met name hoe sleep ik het allemaal mee😅. Ik volg het kamperen op de motor topic al tijden en wil het kamperen eens met de gs proberen.

Wie heeft hier hetzelfde gedaan of gaat het Nog doen? En hoe nemen jullie het spul mee?

Ik gebruik nu een waterdichte roltas die ik achterop knoop voor een weekendje ergens heen maar of het genoeg is voor kamperen betwijfel ik. Misschien is dus een koffers set een optie als die al bestaan voor de Gs🤣
 
Nu het grote onderhoud er weer opzit en de gs weer (bijna) in elkaar zit ben ik me aan het oriënteren op de vakantie volgend jaar. Dan met name hoe sleep ik het allemaal mee😅. Ik volg het kamperen op de motor topic al tijden en wil het kamperen eens met de gs proberen.

Wie heeft hier hetzelfde gedaan of gaat het Nog doen? En hoe nemen jullie het spul mee?

Ik gebruik nu een waterdichte roltas die ik achterop knoop voor een weekendje ergens heen maar of het genoeg is voor kamperen betwijfel ik. Misschien is dus een koffers set een optie als die al bestaan voor de Gs🤣
Ik heb half europe rond getourt op een GS500.
Dit is hoe ik al mijn spul meenam:
1602685166523.png

1x een tanktas die je in hoogte kan verstellen (hoger als je boodschappen hebt gedaan).
1x een ortlieb zijtas voor de fiets (zit helemaal achterop)
1x een ortlieb toptas voor de fiets (zit net voor de zijtas)

Tanktas stopte ik al mn spul voor de dag in samen met alles wat met eten te maken had. Dus: pannetjes, brander, portemonnee en eten.
In de zijtas (helemaal achterop) zat helemaal onderin m'n slaapzak met luchtbed en slaapzak en daarbij alles wat ik onderweg niet nodig had zoals kleding.
In de toptas (net achter m'n rug) zat alles wat nat en smerig kon worden. Hoofdzakelijk mijn tent dus.

Met deze setup ben ik toen nog zelfs naar de noordkaap gereden. Het is wel minimaal reizen, maargoed. Alles wat je thuis laat is mooi meegenomen.
 
Er zijn koffer rekjes te krijgen voor de gs, maar zijn aardig aan de prijs. Ik heb alleen een topkoffer rekje gekocht. Deze is niet zo duur en toen zelf een rekje voor zijkoffers gemaakt.
 
Hou er wel rekening mee dat alle bende die je meeneemt ook 's ochtends steeds moet inpakken. Als je voornamelijk gaat om te rijden is wat minder bagage vaak een verademing.
 
Kamperen is me niet vreemd. Normaal gaat alles mee in een rugzak met trektochten of (wild)Kamperen. Veel materiaal is dus gelukkig al klein en licht👌
 
Ik heb ze wel op ali express voorbij zien komen als hele Led unit maar twijfel over de waterbestendigheid van die dingen 😅
 
Erg afhankelijk wat je koopt. Er zitten pareltjes tussen, maar ook een hoop troep. Vervolgens afstellen. Niets is zo irritant (en mogelijk gevaarlijk) als een lamp die de tegenligger in het gezicht schijnt.

Hierop is van toepassing. Wat je betaald is wat je krijgt aan kwaliteit.
 
Ja helemaal mee eens. De regel "you get what you pay for" is meestal van toepassing. Ik stap daarom over op een LED lamp in de originele koplamp unit😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan