[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Lezen hier nog mensen mee die een mooie GS500 zoeken? Ik ben mezelf langzaam aan het overtuigen om m te verkopen. Nu is er plek te weinig en ik wil een offroadmachine gaan (ver)bouwen. Voor ik m verkoop ga ik nog de kleppen stellen en verdere zaken die in een grote beurt horen.

Willekeurig plaatje
3871E2D6-CE30-4DF7-932B-8308950AB887.jpeg
 
Na een ongeluk vandaag (Zie Wat heb ik vandaag meegemaakt topic) ben ik opzoek naar een nieuw stuur. Er zat een normaal overreind zitten stuur op en ik vroeg me af of er mensen zijn die recent nog een stuur hebben gekocht, en of ze er tevreden mee zijn. Of anders advies waar ik op moet letten bij het kopen. Zijn sturen buiten de diameter universeel? Zijn bepaalde materialen beter of minder goed dan andere? Is er een bepaald merk wat aan te raden valt, of juist een merk om te vermijden?
 
Na een ongeluk vandaag (Zie Wat heb ik vandaag meegemaakt topic) ben ik opzoek naar een nieuw stuur. Er zat een normaal overreind zitten stuur op en ik vroeg me af of er mensen zijn die recent nog een stuur hebben gekocht, en of ze er tevreden mee zijn. Of anders advies waar ik op moet letten bij het kopen. Zijn sturen buiten de diameter universeel? Zijn bepaalde materialen beter of minder goed dan andere? Is er een bepaald merk wat aan te raden valt, of juist een merk om te vermijden?
Dat is ruk. Goed dat je er zelf nog zo mooi vanaf bent gekomen. Om te beginnen zijn sturen universeel in 22mm of 28 mm "fatbar". De eerste daarvan moet je hebben. Als ik zo kijk naar oude foto's heb je dus het originele stalen stuur krom. Deze kun je nog bijbuigen met een beetje hitte. Echt perfect recht zal het niet worden, maar zeker wel bruikbaar recht. Tot die tijd kun je shoppen voor een nieuw stuur. Ik koop eigenlijk alleen maar aluminium crosssturen (zijn licht en sterk). Hierbij heb je de merken als Rizoma, TRW Lucas enzovoort (laatste is circa 60/70 euro voor een stuur, geloof ik). Op mijn eigen GS500 had ik een stuur voor 20 euro besteld. Prima recht en prima kwaliteit op de wat mindere lak na. Aangezien het crosssturen zijn kunnen ze aardig wat beating hebben, wat ik ook heb getest in mijn tijd. :Y

Dus ja lang verhaal kort ... Je kunt gaan voor wat duurder en netjes of goedkoop en mindere afwerking.
 
hoy, ik heb me net een gs500e aangeschaft uit 93 21000 km jong ,purper in hele mooie staat hij zit echter met een probleem volgens mij hij stottert bij vertrek eens op toeren loopt hij wel lekker door.
effe voor de duidelijkheid ik wist dit bij aankoop en de prijs was hier ook naar dus geen slecht woord over de vorige eigenaar.
hij zit met een vette en een arme cilinder/ bougie , compressie is goed ik heb de vlotternaalden al vervangen maar probleem blijft .
nu is mijn vraag hoe stel ik die carbs terug juist in ?
iemand die hier over enige uitleg kan/wil geven aub.
wat ik ook noch wil zeggen ik hou ervan om aan oude dingen te prullen heb geen bang om mn handen vuil te maken en bij te leren .
 
Zitten onderaan de carburateur bij de inlaat rubbers een gaatje bij beide carburateurs. Daarin zit een mengselschroef. Draai deze met een bitje losjes vast tot je weerstand voelt (niet vast vast draaien). Draai beiden 2 slagen uit. Profit :t

Check of laat ook de klepspeling controleren. Vaak vergeten en desastreus als de boel te krap staat.
 
👋 oud gs500e rijder hier 😄

voor de liefhebber heb ik nog een zo goed als complete gs500 hier, in onderdelen mag ‘ie weg maar ook in z’n geheel.
Alleen de tank is echt onbruikbaar (ding heeft schijnbaar jaren buiten gestaan..)
 

Bijlagen

  • 9479B318-7BF2-450C-92A0-D3554EE382FB.jpeg
    9479B318-7BF2-450C-92A0-D3554EE382FB.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 16
  • B1E4CDAA-2BA1-40D2-9336-B4B95EB23CC8.jpeg
    B1E4CDAA-2BA1-40D2-9336-B4B95EB23CC8.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 13
  • C812B432-9989-433E-9A97-560E1F926801.jpeg
    C812B432-9989-433E-9A97-560E1F926801.jpeg
    2 MB · Weergaven: 15
hoy, ik heb me net een gs500e aangeschaft uit 93 21000 km jong ,purper in hele mooie staat hij zit echter met een probleem volgens mij hij stottert bij vertrek eens op toeren loopt hij wel lekker door.
effe voor de duidelijkheid ik wist dit bij aankoop en de prijs was hier ook naar dus geen slecht woord over de vorige eigenaar.
hij zit met een vette en een arme cilinder/ bougie , compressie is goed ik heb de vlotternaalden al vervangen maar probleem blijft .
nu is mijn vraag hoe stel ik die carbs terug juist in ?
iemand die hier over enige uitleg kan/wil geven aub.
wat ik ook noch wil zeggen ik hou ervan om aan oude dingen te prullen heb geen bang om mn handen vuil te maken en bij te leren .
nou een stationair schroef volledig dicht en de andere 4.5 slagen open , wie is hier in godsnaam aan bezig geweest.
 
nou een stationair schroef volledig dicht en de andere 4.5 slagen open , wie is hier in godsnaam aan bezig geweest.
Haha. Daar is iemand halverwege vergeten welke hij al gehad heeft, en heeft er 1 2x gedaan.

Heb je er al een LED lamp in gegooid? Heb hem nu zelf vervangen door een Budget H4 van Advmonster. Geeft duidelijk een extra hoop licht en vrij belangrijk voor het vervangen is dat het lichtbeeld hetzelfde is gebleven (Zie onderstaande foto's)

Bekijk bijlage 1562844Bekijk bijlage 1562845
LED verbruikt ook minder stroom. Die vervolgens weggefikt moet worden in je spanningsregelaar. Schijnt dat die nog wel eens daardoor vroegtijdig willen overlijden.
 
Haha. Daar is iemand halverwege vergeten welke hij al gehad heeft, en heeft er 1 2x gedaan.


LED verbruikt ook minder stroom. Die vervolgens weggefikt moet worden in je spanningsregelaar. Schijnt dat die nog wel eens daardoor vroegtijdig willen overlijden.
Fikt de GS500 het in de spanningsregelaar af? Of sluit de regelaar als het ware de stator kort? (Dan wordt het extra vermogen dus in de stator opgebrand.) Heb me niet verdiept in de regelaar van de GS, maar weet dat bijv veel Kawa’s het tweede doen, en dan heb je kans om je stator te slopen ipv de regelaar
 
Fikt de GS500 het in de spanningsregelaar af? Of sluit de regelaar als het ware de stator kort? (Dan wordt het extra vermogen dus in de stator opgebrand.) Heb me niet verdiept in de regelaar van de GS, maar weet dat bijv veel Kawa’s het tweede doen, en dan heb je kans om je stator te slopen ipv de regelaar
Volgens mij wil je het allebei niet stuk hebben.
 
Gaat dit over specifiek de koplamp die minder gebruikt dan standaard? Of het hele systeem? Heb er namelijk wel weer een Tomtom en handvatvervarming op zitten, dus hoop dat het een beetje rechttrekt.
 
Hey lang geleden dat ik hier nog eens ben geweest! Leuk om te zien dat het nog precies het zelfde is.

Ik wil in het voorjaar een nieuwe demper erop zetten, eventueel ook andere luchtfiltertjes. Wat voor sproeiers moet je in huis halen? Heb gezocht op Mikuni maar kan niet echt duidelijk vinden welke sproeiers ik nodig heb.
 
Gaat dit over specifiek de koplamp die minder gebruikt dan standaard? Of het hele systeem? Heb er namelijk wel weer een Tomtom en handvatvervarming op zitten, dus hoop dat het een beetje rechttrekt.
Hele systeem. Er gaat X watt in, er moet dus ook X watt uit.

Een tomtom gebruikt nog geen 12 watt, een koplamp halogeen 55 watt. Handvatverwarming heb je volgens mij niet continu aan staan.
 
Volgens mij wil je het allebei niet stuk hebben.
Zeker niet nee, t was meer een vraag om voor mij heel lui bij te leren of de spanningsregelaar bijeen GS anders werkt. En om een beetje extra informatie neer te plempen voor degene die dit toevallig leest als z’n stator stuk zou zijn gegaan en hij overal LED heeft hangen.
 
Hele systeem. Er gaat X watt in, er moet dus ook X watt uit.

Een tomtom gebruikt nog geen 12 watt, een koplamp halogeen 55 watt. Handvatverwarming heb je volgens mij niet continu aan staan.
Begrijp ik goed dat je dus niet probleemloos de halogeenlamp kan vervangen door een ledlamp? Is die regelaar anders wel te vervangen om probleemloos op led over te gaan?
 
Ik was in de veronderstelling dat je Led zonder problemen kan ritselen maar de uitleg van clank kinkt logisch😂. Ik begreep dat je een weerstand kan toevoeging om het system te foppen
 
Ik was in de veronderstelling dat je Led zonder problemen kan ritselen maar de uitleg van clank kinkt logisch😂. Ik begreep dat je een weerstand kan toevoeging om het system te foppen
Dat met die weerstand is alleen maar als je teruglezing van een ecu hebt. Dan kun je daarmee de foutmelding eigenlijk uitschakelen.

Maar voertuigen worden op een bepaalde manier ontworpen. en dan echt niet door de domste mensen zegmaar.

Begrijp ik goed dat je dus niet probleemloos de halogeenlamp kan vervangen door een ledlamp? Is die regelaar anders wel te vervangen om probleemloos op led over te gaan?
Ik zou zelf het risico niet nemen. Het is geen garantie dat je elektronisch systeem verder lekker blijft werken, maar het kan ook zijn dat je er zelf geen last van hebt.
 
Dat met die weerstand is alleen maar als je teruglezing van een ecu hebt. Dan kun je daarmee de foutmelding eigenlijk uitschakelen.

Maar voertuigen worden op een bepaalde manier ontworpen. en dan echt niet door de domste mensen zegmaar.


Ik zou zelf het risico niet nemen. Het is geen garantie dat je elektronisch systeem verder lekker blijft werken, maar het kan ook zijn dat je er zelf geen last van hebt.
Nooit wat van gemerkt, ik had mijn GSje (helaas heb ik m niet meer) geheel rondom van LED verlichting voorzien, maar alles bleef gewoon goed werken hoor...
 
Avond!

Heeft iemand hier originele of mooie namaak knipperlichten VOOR liggen? Mocht je nog een kabelboom hebben liggen ben ik misschien ook wel geïnteresseerd.

Een of andere beunhaas heeft op mn gs500 hele lelijke ali express ledlampjes gebouwd met kabel constructies waar je bang van wordt. Zo goed gebouwd dat als ik naar rechts knipper de alarmlichten aangaan.

Groeten.
Ik heb nog wel een complete kabelboom liggen..
Alles op de foto is er nog (incl kuipwerk en achterwiel/brug)
F8A20A7E-E7F0-4414-A44A-7FB9004E26F4.jpegE845CB54-1F8A-4BF0-8387-CF96E8984731.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan