[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

ik heb zelf een gs500 en wil hiermee komende zomer op vakantie, nou ben ik aan het kijken voor een windscherm en kan ik er niet veel vinden die goed passen. ik ben verder vrij lang, heeft dit nog invloed op het soortwindscherm dat ik moet kopen? iemand die toevallig een goed windscherm voor de gs500 heeft? alvast bedankt
 
ik heb zelf een gs500 en wil hiermee komende zomer op vakantie, nou ben ik aan het kijken voor een windscherm en kan ik er niet veel vinden die goed passen. ik ben verder vrij lang, heeft dit nog invloed op het soortwindscherm dat ik moet kopen? iemand die toevallig een goed windscherm voor de gs500 heeft? alvast bedankt
Ik had deze op mijn GS-je:
Beviel perfect. geeft net wat meer bescherming dan die kleinere versies.
 
ik heb zelf een gs500 en wil hiermee komende zomer op vakantie, nou ben ik aan het kijken voor een windscherm en kan ik er niet veel vinden die goed passen. ik ben verder vrij lang, heeft dit nog invloed op het soortwindscherm dat ik moet kopen? iemand die toevallig een goed windscherm voor de gs500 heeft? alvast bedankt
Iets van deze website: werkt primahttps://www.mdi-online.nl/nl
 
Iemand nog interesse in de “leftovers” van de slacht?
C16E3856-4CFF-4264-B255-7F209C1263C1.jpeg

2 zijkuipen
Zadel
Dash
Achterlicht
Kapje tussen zijkuipen + beugel
Spanningsregelaar
Tank (roest binnen buiten)

40€
 
Hallo allemaal!

aangezien we met ze allen niet veel te doen hebben in het weekend, heb ik in oktober een project tot mij genomen!
namelijk mijn oude GS500 uit '92 vol met roest, deukjes en krassen, tot een nieuwe fiets te maken!

als ik het zelf mag zeggen, is het aardig gelukt.
Foto 03-01-2021 14 13 40.jpg
IMG-20201123-WA0010.jpg


 
Hallo allemaal!

aangezien we met ze allen niet veel te doen hebben in het weekend, heb ik in oktober een project tot mij genomen!
namelijk mijn oude GS500 uit '92 vol met roest, deukjes en krassen, tot een nieuwe fiets te maken!

als ik het zelf mag zeggen, is het aardig gelukt.Bekijk bijlage 1580564Bekijk bijlage 1580565

Aardig gelukt? Hou op man! Dit is toch prachtig!
Dus wanneer kan ik mijne langs brengen :p
 
Mijn motor vrijdag weer opgehaald van onderhoud en een lekke band vervangen.
Zat nog speling op de voorwiel keering.

Motor kan er weer een tijdje tegen aan!
 
Wie kan mij helpen aan een compleet motorblok van een 2004 of nieuwere GS 500 F (geen E!). Mijn blok is door te laag oliepeil warm en vast gelopen. Alvast dank voor je hulp.
 
Goedemiddag,

Mijn GS500E 1992 is toe aan nieuwe koppelingsplaten. Nu zag ik op MF dat er een oud forum was uit 2006 waarin dit besproken is.
Heeft iemand een idee waar ik nieuwe koppelingsplaten kan bestellen? (en welke type?)
Zag op cmsnl nummer 7 -8 nodig zijn, maar op mpartz staat een gehele set.

Wat zijn de verschillen tussen elkaar en welke heb ik nodig? (eventueel ander site ook prima)

Nog andere onderdelen die ik tijdens het vervangen van de platen handig zijn om mee te vervangen? (veertjes?)

Alvast bedankt!
 
Goedemiddag,

Mijn GS500E 1992 is toe aan nieuwe koppelingsplaten. Nu zag ik op MF dat er een oud forum was uit 2006 waarin dit besproken is.
Heeft iemand een idee waar ik nieuwe koppelingsplaten kan bestellen? (en welke type?)
Zag op cmsnl nummer 7 -8 nodig zijn, maar op mpartz staat een gehele set.

Wat zijn de verschillen tussen elkaar en welke heb ik nodig? (eventueel ander site ook prima)

Nog andere onderdelen die ik tijdens het vervangen van de platen handig zijn om mee te vervangen? (veertjes?)

Alvast bedankt!
De gehele set vervangen. 1 of 2 plaatjes heb je niks aan.

Veren kun je mee vervangen, dan is het zeker weer goed.

Vergeet niet dat dit alles in olie hangt, dus zorg dat je nieuwe olie hebt, nieuw filter en pakkingen voor de aftapplug en het blokdeksel.
 
De gehele set vervangen. 1 of 2 plaatjes heb je niks aan.

Veren kun je mee vervangen, dan is het zeker weer goed.

Vergeet niet dat dit alles in olie hangt, dus zorg dat je nieuwe olie hebt, nieuw filter en pakkingen voor de aftapplug en het blokdeksel.

Bedankt voor de snelle reactie!

Ja ben ook van plan om alle platen te vervangen.

Veren ga ik inderdaad ook mee vervangen.

Heb je toevallig een fijne site waar ik deze onderdelen kan bestellen?
 
Bedankt voor de snelle reactie!

Ja ben ook van plan om alle platen te vervangen.

Veren ga ik inderdaad ook mee vervangen.

Heb je toevallig een fijne site waar ik deze onderdelen kan bestellen?
Site die je net noemde heeft volgens mij alles. Prima toko. Eventueel als hun niet alles hebben kun je ook kijken bij nr1motor of japparts.
 
Heb inmiddels mijn GS500 5 jaar en staat nu meer stil dan rijden. Ben inmiddels wat weer aan bezig om het fatsoenlijk rijdende te krijgen.

Dus andere remklauw voor erop
- Carbs schoongemaakt, leken helemaal niet vies maar toch. Het liep niet lekker paar maanden terug en knallen / 1 cilinder lopen.
- Gelijk nieuwe remolie gedaan voor en achter, zoveel werk is dat ook weer niet om het te doen.
Nieuwe boutjes in remolie pot en carbs, waren niet heel vers meer.

Nu weet ik niet precies hoe de gaskabel moet lopen vanaf carb naar stuur, en hoe hij op de juiste wijze in de behuizing gemonteerd moet worden ( Zitten twee gaatjes in waar het in past ).


Hij loopt mooi stationair, maar hij bij gas los lijkt het op Pops and bangs ( heel licht hoor ). Sproeier 110 ( afgesteld bij Ruud Fredriks in Goes in 2016 en gereviseerd ). Waarschijnlijk weer nodig, maar acht van niet.
Heb Aspen 4 in de tank zitten ( nieuwe ). Normaal 98 als ik weinig rij of 95 als ik weet dat het binnen een dag leeg is.
Nu nog een ronde ouderwetse ( GS500e ) koplamp erop, want die met de Challenge model is behoorlijk zwak.

Vorig jaar reed de motor nog gewoon goed buitenom twee defecte bobines die ik ook vervangen heb, heb hooguit 1000km gereden maximaal.

 
Die pops en burbles heb ik dus ook sinds een tijdje, als ik gas los laat.
Vooral in z'n 1 en 2. Maak me hier niet hééul veel zorgen over, moet dat?
Zal vast te maken hebben met dat sinds ik de motor heb (2 jaar, 18k km geleden) de kleppen niet meer gesteld zijn, ben van plan dat dus toch maar eens te gaan doen.. Beetje laat maarja, zie er een beetje tegenop en tussendoor nooit klachten over de fiets gehad.
Heb ik wel vaker, heel erg tegen klussen op zien het uiteindelijk dan toch doen (met hulp hier en daar) en dan blijkt het achteraf helemaal niet zo eng allemaal. De GS500 is gelukkig niet veeleisend wat dat betreft.
 
Die pops en burbles heb ik dus ook sinds een tijdje, als ik gas los laat.
Vooral in z'n 1 en 2. Maak me hier niet hééul veel zorgen over, moet dat?
Zal vast te maken hebben met dat sinds ik de motor heb (2 jaar, 18k km geleden) de kleppen niet meer gesteld zijn, ben van plan dat dus toch maar eens te gaan doen.. Beetje laat maarja, zie er een beetje tegenop en tussendoor nooit klachten over de fiets gehad.
Heb ik wel vaker, heel erg tegen klussen op zien het uiteindelijk dan toch doen (met hulp hier en daar) en dan blijkt het achteraf helemaal niet zo eng allemaal. De GS500 is gelukkig niet veeleisend wat dat betreft.
pops uit de uitlaat is vaak een arm mengsel heb ik me laten vertellen. Ik vermoed dat dan je carburateurs een keer schoongemaakt moeten worden. Maar kleppen stellen doet ook veel voor een gs500.
 
Laatste keer zat één van de kleppen op 0.04-0.05mm. sinds dien ook maximaal 3000km gereden.

Van het weekend eerst de inlaatrubbers vervangen, de afdichting is helemaal aan gort. Motor reageerde heel fel op remmen reiniger.
Ze zijn nog niet los, maar weet 100% zeker dat dit het is. Stationair kan je dus ook niet afstellen. Op choke loopt hij anders nog het beste ( rijker dacht ik ).

Carburateurs zijn afgelopen zaterdag al uit elkaar geweest. Alles zag er gewoon nog netjes uit, en toch alles met carburateur reiniger schoongemaakt. Kwam bijna geen rommel uit en hoofdsproeiers leken gewoon schoon en is maat 110.
Afdichting bij gasschuiven zag er ook prima uit.
 

Bijlagen

  • IMG_20210303_171406.jpg
    IMG_20210303_171406.jpg
    248,3 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Ik heb hier op zolder een hele bult aan blokonderdelen liggen. Komen uit een GS500 waar te weinig olie in zat. Balansas was stuk, maar de rest was nog netjes.
Cilinderkop heb ik iemand blij mee kunnen maken, net als de NAKS, maar volgens mij ligt de rest nog hier. Carter, zijkappen, cilinders, krukas, dat soort dingen.

Als er interesse is: Iemand die het op komt halen mag het hele spul voor gratis en voor niks meenemen. Verzenden kan met de kleine onderdelen ook, maar dan moeten we even buurten over de kosten.

Volgend weekend laat ik alles wat er nog is ophalen voor oud ijzer. Het ligt mij te lang hier.
 
Ik heb hier op zolder een hele bult aan blokonderdelen liggen. Komen uit een GS500 waar te weinig olie in zat. Balansas was stuk, maar de rest was nog netjes.
Cilinderkop heb ik iemand blij mee kunnen maken, net als de NAKS, maar volgens mij ligt de rest nog hier. Carter, zijkappen, cilinders, krukas, dat soort dingen.

Als er interesse is: Iemand die het op komt halen mag het hele spul voor gratis en voor niks meenemen. Verzenden kan met de kleine onderdelen ook, maar dan moeten we even buurten over de kosten.

Volgend weekend laat ik alles wat er nog is ophalen voor oud ijzer. Het ligt mij te lang hier.
Het is dat ik er nu niks mee kan, want anders had ik het wel willen hebben. Zijkappen ( na de tank ? ). Ik laat die van mij binnenkort ombouwen van Kappen versie naar naked koplamp + kleppenstellen / afstellen. Krijg hem niet fatsoenlijk stationair afgesteld, rijdt voor de rest wel gewoon goed. Bougies nog niet bekeken.

Zijkappen zou ik eventueel wel kunnen gebruiken, maar dan moet ik wel even de beugels van de koffers eraf halen en die zijn minimaal al 25 jaar niet meer los gehaald. Ben donderdag wel in de buurt van Helmond.
 
Laatst bewerkt:
Het is dat ik er nu niks mee kan, want anders had ik het wel willen hebben. Zijkappen ( na de tank ? ). Ik laat die van mij binnenkort ombouwen van Kappen versie naar naked koplamp + kleppenstellen / afstellen. Krijg hem niet fatsoenlijk stationair afgesteld, rijdt voor de rest wel gewoon goed. Bougies nog niet bekeken.

Zijkappen zou ik eventueel wel kunnen gebruiken, maar dan moet ik wel even de beugels van de koffers eraf halen en die zijn minimaal al 25 jaar niet meer los gehaald. Ben donderdag wel in de buurt van Helmond.
Zijkappen van het motorblok. Alleen het motorblok heb ik onderdelen van. De rest rijdt nog vrolijk rond met een ander motorblok.
 
Eerst kijken wat de motor garage zegt, kleppenshims zijn nog nooit vervangen in de 44.000km / ruim 26 jaar. Ben altijd te lui geweest om het 1x in het jaar te controleren. Destijds was het al nodig de afgelopen keer. Geloof toen 0.06-0.08mm op de uitlaat en 0.03<mm op de inlaat. Geen wonder dat hij het ook weer terug uitspuugt soms.
Cilinderkop vervangen is nu ook weer niet zo gek veel werk, alleen juist op tijd zetten.
 
Eerst kijken wat de motor garage zegt, kleppenshims zijn nog nooit vervangen in de 44.000km / ruim 26 jaar. Ben altijd te lui geweest om het 1x in het jaar te controleren. Destijds was het al nodig de afgelopen keer. Geloof toen 0.06-0.08mm op de uitlaat en 0.03<mm op de inlaat. Geen wonder dat hij het ook weer terug uitspuugt soms.
Cilinderkop vervangen is nu ook weer niet zo gek veel werk, alleen juist op tijd zetten.
Volgens mij heeft ie geen cilinderkop meer. Maar verder kun je beter je kleppenstellen dan willekeurig je cilinderkop vervangen.
Als je t al meet is t ook wel de moeite om de shim te vervangen toch? Zeker bij een gs500, je kan zelfs de nokkenassen laten zitten.
 
Bedoelde dat het niet zo moeilijk is om het te doen, had zelf ook de spullen om ook de shims te vervangen, maar wil dit niet zelf gaan doen deze keer. Koplamp stond sowieso al op de planning dus dan kan alles maar beter in 1x doen.
 
Het is nu al een tijdje zo dat mijn koplampschelp vrij ver naar boven gericht staat en eigenlijk niet meer naar beneden wil draaien.
Als ik het zooitje losdraai en een beetje naar beneden forceer wurmt ie zich uiteindelijk altijd toch weer omhoog.
Gevolg hiervan; vrij ongezellige situatie voor mensen die vóór me rijden, schijn zo in de binnenspiegel als ik achter een auto rijdt.
Moet je wel een hele flinke Ray-Ban hebben als je dáár geen last van wil ondervinden. (Ook wel eens erop aangesproken).
Ook de verkeersborden bóven de weg worden beter belicht dan de verkeersborden naast de weg..
Dus voordat een Boeing mij aanziet als landingsbaan of ik een offerte krijg van de Port of Rotterdam voor het functioneren als mobiele vuurtoren wil ik er toch iets aan gaan doen. Ook best handig wanner ik in het donker het wegoppervlak wat beter zou kunnen zien natuurlijk.
Iemand tips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan