0.16kW/kg

Guido1090

MF veteraan
21 jul 2004
1.206
1
Hoe zit dit nu precies?

Is het: 25 kW EN 0,16 kW/kg, Of is het: 25 kW OF 0,16 kW/kg

Volgensmij is het EN, want anders zou dat betekenen dat je meer als 25 kW zou mogen, als ie maar niet meer dan 0,16 kW/kg heeft.

Maar als het EN is, dan zijn alle RS125 rijders in overtreding, want een RS125 heeft meer dan 0,16 kW/kg!!! (22kW/115kg=0,19Kw/kg)

Hoe zit dit nu? Ik snap er niks meer van...
 
het is zowieso EN 25kW en 0.16kW*kg^-1
maarrr, volgens mij staat er op het kentekenbewijs van een RS125 dat ie een stuk zwaarder is dan ie werkelijk is, gewoon om die regel een beetje te omzeilen.... heb ooit eens zoiets gelezen
 
volgens mij staat er op het kentekenbewijs van een RS125 dat ie een stuk zwaarder is dan ie werkelijk is, gewoon om die regel een beetje te omzeilen.... heb ooit eens zoiets gelezen
Fabeltje :X

Op het kenteken staat NOOIT het leeggewicht, dus ook niet bij een RS125. Het gewicht dat op het kenteken staat wordt gebruikt voor de 0,16 KW per kilo regel. De RS125 heeft dus gewoon evenveel KW per kilo als elke andere 25kW motor die op het kenteken staat voor een gewicht van maximaal 156 KG.

En zeg nou zelf, denk je nou echt dat Aprilia met papieren gaat sjoemelen :?
 
Massa ledig gewicht voertuig staat WEL op het kenteken.

Welke RS125 rijder kan even op zijn kenteken kijken? Dan weten we het zeker...

Maarja, dan is het raadsel dus eigenlijk nog steeds niet opgelost :?
 
In Nederland : en / en
In België: of / of (wegens foute vertaling van de wet 8-) ) Maar ik geloof dat ze die maas in de wet weer hebben gedicht.
 
Volgensmij rijd iedereen zonder dat ze het weten gewoon vet illigaal rond op hun RS125 (en ook nog wel andere moto's)...
 
Massa ledig gewicht voertuig staat WEL op het kenteken.
Geloof mij nou maar als ik zeg dat het gewicht op het kenteken echt iets anders is dan het drooggewicht. Zo uit mijn hoofd is het gewicht op het kenteken het rijklaargewicht en dat is echt heel wat anders dan het drooggewicht.

Zelf heb ik ook een RS125 gehad en heb dat echt wel uitgezocht.

Dit is pas vet gaaf cool man!

koffiepadzzzzz
 
mijn RS is ook 142 kilo op het kenteken en heeft 23 Kw

dus een nog snelere bereking is 23/142 = 0,1619 kw per kg ;)


Dan klopt het precies ja! Ze zullen wel een ander gewicht opgeven om het een beetje kloppend te krijgen. Toch aardig van ze...
 
LEEGgewicht is zonder alle vloeistoffen, LEDIGgewicht is met alle vloeistoffen inc 75% tankvulling brandstof, meende ik. dat kan nogal wat kilo's schelen.
van 115kg ga je dan naar 140/141 ?
 
Laatst bewerkt:
Dan klopt het precies ja! Ze zullen wel een ander gewicht opgeven om het een beetje kloppend te krijgen. Toch aardig van ze...

Ik wil geen spelbreker zijn hoor, maar het klopt dus precies niet :+ .
Wettelijk heeft het ding teveel vermogen en kan je er een bekeuring voor krijgen.
 
voor de lol heb ik eens google bezocht en bijna elk land waar deze 25kW+0.16kW/kg regeling bestaat hebben ze dit probleem al op fora besproken.
Volgens de meeste heeft de RS125 inderdaad in sommige bouwjaren teveel vermogen voor het gewicht (het gewicht scheen nogal te varieren qua land en bouwjaar)

ondanks dat staat op de website:

Vermogenscategorie: Geschikt voor licht rijbewys

(nee, die Y stond op de website ipv IJ)
 
Laatst bewerkt:
de importeur sjoemelt met die gewichten. en soms met de vermogens..

sinds wanneer heeft een 600 cc eencilinder maar 20kw? hmmm.. husky,...???? ktm????

RS rijders: Kijk op je kenteken, rechter helft (alleen voor nederlanders) wat staat daar: Het betreft een ****** motor

wat staat er op de plek van de ******?

graag bouwjaar erbij.. de oud moellen, dus van voor de 25kw, kunnen idd te veel hebben, maar dan staat dat er ook niet bij
 
Op het kenteken van mijn RS125 stond gewoon 22kW hoor...

En nee, de importeur sjoemelt niet met gewichten, ook niet met vermogens overigens |(
 
kijk maar eens op een kentekenbewijs van een husqvarna :D dan weet je het vanzelf.. je gelooft toch niet dat een 570 cc maar 20 kw heeft :S:S:S:S komt wel erg mooi uit dan, precies 0,15 kw/kg

ik zeg niet dat aprilia sjoemelt.. maar sommige kentekenbewijzen zijn vrij vreemd wat dat betreft...
 
kijk maar eens op een kentekenbewijs van een husqvarna :D dan weet je het vanzelf.. je gelooft toch niet dat een 570 cc maar 20 kw heeft
Vermogen is iets anders dan cc's hoor. Meer cc's wil echt niet zeggen dat een motor per definitie ook meer PK's heeft. Een 1800cc tellende Honda VTX1800 heeft ook maar 107 PK terwijl mijn R6 met 1/3 van het aantal cc's nog 's 13 PK meer heeft.

Dus ja, als op het kenteken van een Husqvarna 20kW staat, dan geloof ik dat.
 
Vermogen is iets anders dan cc's hoor. Meer cc's wil echt niet zeggen dat een motor per definitie ook meer PK's heeft. Een 1800cc tellende Honda VTX1800 heeft ook maar 107 PK terwijl mijn R6 met 1/3 van het aantal cc's nog 's 13 PK meer heeft.

Dus ja, als op het kenteken van een Husqvarna 20kW staat, dan geloof ik dat.


Whahahahahaha |( duidelijk geen verstand van SM/Enduro. Whahahhaa geloof maar dat een Huskie open 10x zoveel vermogen heeft als op papier vermeld staat!

Trouwens, SM en Enuro´s worden zo gekeurd omdat ze anders niet aan de emissie eisen voldoen. Ze houden heus geen rekening met ons 25kw rijders, anders zouden ze een Yamaha WR400 ook 25 ipv 27kw geven, en een Soes DRZ400 ook 25 ipv 29kw. :(

De 25KW regel sucks gewoon enorm hard! Echt hard! :(
 
Whahahahahaha |( duidelijk geen verstand van SM/Enduro. Whahahhaa geloof maar dat een Huskie open 10x zoveel vermogen heeft als op papier vermeld staat!
Dus een standaard Huskie heeft meer vermogen dan op het kenteken vermeld staat volgens jou?! Klinkt nog steeds erg sterk.
 
Een Husqvarna SM610R staat in de boeken voor 58PK, en ziehier de vermogensgrafiek:

full


Er wordt dus helemaal niet minder vermogen opgegeven dan 'ie daadwerkelijk heeft (en daar gaat het in dit topic over, niet over hoeveel vermogen 'ie "open" heeft).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan