0% financiering

ja registratie bij het BKR is dan wel weer een groot minpunt idd, dat zou voor mij de reden zijn om zoiets niet te doen...
ik heb pas ook zitten kijken naar internet sparen en heb toen gekozen voor een wat betrouwbaardere naam dan een of ander vaag bankje uit turkije, en bij bij aegon terecht gekomen... 3,7% is misschien niet het maximum, maar voor mijn gevoel wel een stuk meer zekerheid!
 
Tot 20.000 heb je sowieso zekerheid, mits de banken onder toezicht DNB vallen. Hoe lang het duurt voor je je geld krijgt in geval van het omvallen van de bank is een andere vraag.
 
let ook even op dat je die evt?? aflossing elke maand (220) niet elke keer van de rabo internetspaarrekening kan afhalen zonder dat je bonusrente (deels) verloren gaat. DIe gaat er volgens mij vanuit dat je je geld er 3 maanden op laat staan?

Ik heb het overigens ook ooit gedaan voor een nieuwe bank (om de rente te 'verdienen') en kreeg toen ook zo'n primeline pas aangesmeerd maar goed heb daar toen ook niets mee gekocht.

ik zou wel ook even goed opletten op registratie BKR en evt. je plannen als kopen (ander) huis e.d.

en je blijft het bedrag betalen natuurlijk hé allen vang je wat rente 4% van 10.000 is 400 per jaar.

de vraag is ook vaak of je wel het hele bedrag mag lenen dus daar zou ik ook naar kijken.

maar iig veel plezier met je motor!
 
Is dat erg eigenlijk?
Je zou toch zeggen dat het geen enkel probleem is als je netjes elke maand je aflossing doet?


www.bkr.nl:

"Of u goed van betalen bent, daar zeggen wij niets over. Sterker nog, dat mogen wij niet. Daarvoor is het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) niet bedoeld."

BKR verbiedt niets, BKR informeert alleen maar. Het is de kredietverstrekker die beslist.

Een andere kredietverstrekker (bijvoorbeeld voor een hypotheek) kan dus moeilijk gaan doen als je al ergens een lening hebt lopen.
 
www.bkr.nl:

"Of u goed van betalen bent, daar zeggen wij niets over. Sterker nog, dat mogen wij niet. Daarvoor is het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) niet bedoeld."

BKR verbiedt niets, BKR informeert alleen maar. Het is de kredietverstrekker die beslist.

Een andere kredietverstrekker (bijvoorbeeld voor een hypotheek) kan dus moeilijk gaan doen als je al ergens een lening hebt lopen.

Okee, dat is ook wel logich denk ik.
Ik dacht dat je bedoelde dat het erg is als je ooit een keer een lening gehad zou hebben.
 
Laatst bewerkt:
Opletten dat het geen constructie is a lá belegging.

Finaciele instellingen zijn geen filantropen , ze moeten er aan verdienen, linksom of rechtsom.
 
Als je het zo stelt ben ik het inderdaad met je eens. Koop niets iets dat je niet kunt betalen of niet wilt betalen. Ik zie echter ook voordelen in het niet in een keer overmaken van al je spaargeld.

Tuurlijk leent ie wel. Hij krijgt de motor zonder de koopsom voldaan te hebben. Feitelijk leent hij geld om op iemand anders z'n motor te rijden (want: todat de koopsom is voldaan is de motor natuurlijk nog van de bank, als zakelijke zekerheid).
Mijn punt is juist, koop niets dat je niet betaalt. Het gaat er niet om dat je het wel kan betalen.
De topicstarter vindt het zonde van zijn spaargeld om de motor aan te schaffen en de verleiding om toch te kopen wordt aangezet door een mogelijkheid om te krijgen zonder te betalen. Dat is de omgekeerde wereld.
Als je het geld eigenlijk niet wil uitgeven, doe het dan ook niet. Laat het dan lekker staan en blijf dromen van de dag dat je het geld wel uitgeeft. Daar is niks mis mee. Ik wil ook wel eens wat kopen, zo vind ik de nieuwe Jaguar XF erg mooi. Maar, dat vind ik persoonlijk teveel geld om uit te geven aan een auto en ik kijk over een paar jaar wel weer.
 
Opletten dat het geen constructie is a lá belegging.

Finaciele instellingen zijn geen filantropen , ze moeten er aan verdienen, linksom of rechtsom.

Zo is dat! Zij werken maar voor één doel en dat is hun eigen portemonnee en niet die van jou.
 
Opletten dat het geen constructie is a lá belegging.

Finaciele instellingen zijn geen filantropen , ze moeten er aan verdienen, linksom of rechtsom.
Dat wil niet zeggen dat er desondanks geen situaties zijn waar je voordeel uit kunt halen.
 
Laatst bewerkt:
Check wel effe of die Amsterdam Trade Bank onder toezicht staat van de DNB, want mochten ze failliet gaan, dan krijg je de eerste 20.000 euro terug en van de volgende 20.000 euro 90%.

Zo was het volgens mij. :)
Nationale bankgarantie. ATB heeft die volgens mij wel. Kan ik nachecken, maar volgens mij wel. Check anders de voorwaarden en je weet het.
 
Opletten dat het geen constructie is a lá belegging.

Finaciele instellingen zijn geen filantropen , ze moeten er aan verdienen, linksom of rechtsom.
Vaak werken deze constructies met de klantenkaarten (meestal primeline :r). ze gaan ervan uit dat iemand het geld NIET heeft. Aan het eind van de periode moet hij dus nog een rest bedrag betalen. Rent vanaf dat moment : 19% (het maximum toelaatbare)

Zo verdienen ze het geld dubbel terug.
 
ja registratie bij het BKR is dan wel weer een groot minpunt idd, dat zou voor mij de reden zijn om zoiets niet te doen...
ik heb pas ook zitten kijken naar internet sparen en heb toen gekozen voor een wat betrouwbaardere naam dan een of ander vaag bankje uit turkije, en bij bij aegon terecht gekomen... 3,7% is misschien niet het maximum, maar voor mijn gevoel wel een stuk meer zekerheid!
banken kijken kwa BKR enkel naar de negatieve registraties. Een positieve registratie werkt zelfs in je voordeel.

Voor TS is er weinig risico (omdat hij het geld al heeft) mits hij alle voorwaarden goed gelezen heeft en eraan kan voldoen.

Wanneer is dit van belang? Stel je wilt een huis kopen: dan moet je snel van je lening af kunnen raken en da's niet altijd mogelijk. Je grens wordt verlaagd met om en na bij 5x het geleend bedrag. Vervroegd aflossen is voor TS dus van belang.

edit: even nagekeken. Goedhart biedt een persoonlijk crediet. Hiervoor staat de looptijd en de aflossing vast. De rente wordt gesteld op 0%. Een zakelijk crediet kun je krijgen voor zo een beetje 7%. Dan kost dit grapje Goedhart 36 maanden rente, die afneemt naarmate de aflossingen vorderen. Goedhart legt zelf kwa rente dan zo een 981 euro in.

Met eventuele kortingen en dergelijke kan het echt een reeel bedrag worden. Banken verdienen nagenoeg niets met persoonlijke kredieten. De persoonlijke kredieten worden als risicospreidingscapitaal uitgezet, zodat meer geld naar grotere projecten en financieringen kan gestuurd worden. Dit is de winstgevendheid van banken.
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande berekening hoeft niet per se correct te zijn. Het was een geschatte rekensom en hoeft niet op de waarheid te berust. Het zal echter niet meer zijn dan dat bedrag.
 
Ben het wel met AT74Duc eens. koop die motor gewoon met je eigen geld en verder niks.
Die lening-verstrekkers vragen echt geen 0% rente omdat ze je zo'n aardige jongen vinden. Al die onoverzichtelijke constructies allemaal :N :N
Is misschien leuk als je precies weet wat je allemaal aan het doen bent (maar dat ben je niet anders opende je niet dit topic), verder al dat gezeur wat je over je heen krijgt als je een keer wat vergeet (zelfkennis?). -O- Of de bekende 'addertjes'

Als eerste hypotheek had ik me ook zo'n vage beleggingshypotheek aan laten smeren, krijg je elke keer allerlei vage overzichtjes met mogelijke rente-percentages. Daar heb je toch geen zak aan, ik wil weten waar ik aan toe ben, duidelijkheid.

M'n tweede huis kocht ik van een beleggings-adviseur bij de ABN-Amro, zijn advies;
nooit een beleggingshypotheek nemen. Hij zat met 5 collega's op 1 kantoor en die hadden allemaal gewoon een 'houtje-touwtje'-hypotheek.
Heb ik nu ook, je weet waar je aan toe bent en geen rare onverwachte fratsen.
 
Die beleggingsadviseur van de ABN-amro is inderdaad een goede onpartijdige bron (hoewel hij wel deels gelijk heeft). Je moet inderdaad alleen lenen als je weet waar je mee bezig bent.

Lenen voor een consumptief iets is bijna nooit slim (daar heb ik al 100-en discussies over gevoerd.) Bescherm jezelf. Ikzelf zal TS niet advizeren wat hij moet doen, simpelweg omdat ik het product niet ken. Wel ben ik bereid als TS meer info heeft een ONDERBOUWD advies te geven.
 
Die beleggingsadviseur van de ABN-amro is inderdaad een goede onpartijdige bron (hoewel hij wel deels gelijk heeft). Je moet inderdaad alleen lenen als je weet waar je mee bezig bent.

Dat is hij zeker, want ik ben nooit bij de ABN-Amro geweest voor een hypotheek en hij is overgestapt naar een heel andere sector als het bank-wezen.

Lenen voor een consumptief iets is bijna nooit slim (daar heb ik al 100-en discussies over gevoerd.) Bescherm jezelf. Ikzelf zal TS niet advizeren wat hij moet doen, simpelweg omdat ik het product niet ken. Wel ben ik bereid als TS meer info heeft een ONDERBOUWD advies te geven.

:^

Ook al is het voor sommige mensen schijnbaar moeilijk te verteren dat de buurman een grotere auto of motor oid heeft.
 
Er zit geen addertje anders dan dat je op de afgesproken datum het geld MOET hebben. Dit vergt dus discipline om 12 maanden lang voor sommige mensen toch een substantieel deel van het inkomen opzij te moeten zetten voor iets wat je NU hebt.

Wat maakt dit aantrekkelijk voor de motorbedrijven? Is een bedrijfseconomisch truukje. Jij verplicht jezelf om NU een bedrag te betalen voor iets wat over 12 maanden in waarde gedaald is. Stel je eens voor als zij die motor pas na een jaar zouden verkopen. Dan zou die motor een stuk minder waard zijn dan wat jij NU met ze afspreekt. Die motor is pas jouw bezit op het moment dat je het volledig afgesproken bedrag hebt betaald. Tot die tijd staat hij op de balans van die motorbedrijf. Ze krijgen op die met jou afgesproken datum meer dan de werkelijke boekwaarde op dat moment. Dus ze verdienen er wel wat aan.
 
Er zit geen addertje anders dan dat je op de afgesproken datum het geld MOET hebben. Dit vergt dus discipline om 12 maanden lang voor sommige mensen toch een substantieel deel van het inkomen opzij te moeten zetten voor iets wat je NU hebt.

Wat maakt dit aantrekkelijk voor de motorbedrijven? Is een bedrijfseconomisch truukje. Jij verplicht jezelf om NU een bedrag te betalen voor iets wat over 12 maanden in waarde gedaald is. Stel je eens voor als zij die motor pas na een jaar zouden verkopen. Dan zou die motor een stuk minder waard zijn dan wat jij NU met ze afspreekt. Die motor is pas jouw bezit op het moment dat je het volledig afgesproken bedrag hebt betaald. Tot die tijd staat hij op de balans van die motorbedrijf. Ze krijgen op die met jou afgesproken datum meer dan de werkelijke boekwaarde op dat moment. Dus ze verdienen er wel wat aan.

even reageren op een topic van 2,5 jaar oud.
 
Er zit geen addertje anders dan dat je op de afgesproken datum het geld MOET hebben. Dit vergt dus discipline om 12 maanden lang voor sommige mensen toch een substantieel deel van het inkomen opzij te moeten zetten voor iets wat je NU hebt.

Wat maakt dit aantrekkelijk voor de motorbedrijven? Is een bedrijfseconomisch truukje. Jij verplicht jezelf om NU een bedrag te betalen voor iets wat over 12 maanden in waarde gedaald is. Stel je eens voor als zij die motor pas na een jaar zouden verkopen. Dan zou die motor een stuk minder waard zijn dan wat jij NU met ze afspreekt. Die motor is pas jouw bezit op het moment dat je het volledig afgesproken bedrag hebt betaald. Tot die tijd staat hij op de balans van die motorbedrijf. Ze krijgen op die met jou afgesproken datum meer dan de werkelijke boekwaarde op dat moment. Dus ze verdienen er wel wat aan.
Vraagjes (omdat jij er volgens mij best wel wat vanaf weet):
Dus je bent echt de lul het bokje als je dus niet op tijd betaalt? Krijg je dan een boete oid?
En wat als dat ding nou gejat wordt? Maw wie betaalt de verzekering eigenlijk? De motorzaak of jij?

Er wordt wel handig gebruik gemaakt van de hebberigheid van de mensen. Zo verkoop je dus sneller een motor, en waarsch kopen mensen dus ook een duurdere motor dan ze in gedachten hadden, dus de verkoopcifers zijn dan ook weer hoger.
 
Vraagjes (omdat jij er volgens mij best wel wat vanaf weet):
Dus je bent echt de lul het bokje als je dus niet op tijd betaalt? Krijg je dan een boete oid?
En wat als dat ding nou gejat wordt? Maw wie betaalt de verzekering eigenlijk? De motorzaak of jij?

Er wordt wel handig gebruik gemaakt van de hebberigheid van de mensen. Zo verkoop je dus sneller een motor, en waarsch kopen mensen dus ook een duurdere motor dan ze in gedachten hadden, dus de verkoopcifers zijn dan ook weer hoger.

Als je het geld niet kunt betalen op het moment dat je het gehele bedrag zou moeten hebben afgelost krijg je de mogelijkheid om het in termijnen terug te betalen waar dus wel rente over gevraagd word.

Jij betaald de verzekering van je motor gewoon zelf alle schade die toe word gebracht aan de motor is je eigen verantwoordelijkheid.
Word je motor 2 dagen gestolen nadat je het contract hebt getekent en de eigenaar bent van de motor zul je alsnog het gehele bedrag terug moeten betalen.
Je verzekering zal als het onder je verzekering valt de dagwaarde terug keren aan jou.
 
Duidelijk, thanks!

Ik heb me er nooit in verdiept eigenlijk, ik vind/vond persoonlijk dat soort dingen een beetje Dirk Scheringa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan