0% financiering

lenthamen

MF'er
9 feb 2006
55
0
Op dit moment wordt er door meerdere aanbieders geadverteerd met een financiering tegen 0% rente bij aanschaf van een nieuwe motor.

Bijvoorbeeld Goedhart, 36 maanden tegen 0% link
en motoport 11 maanden tegen 0%.

Ik heb al een tijdje m'n oog laten vallen op de Triumph Tiger. Het aanschafbedrag heb ik beschikbaar, alleen ben ik erg terughoudend om het uit te geven (toch een hoop geld, je kunt het maar één keer uitgeven, dat gevoel... :) )

Als ik gebruik maak van de actie van Goedhart zou dat me een korting opleveren van ruim 2000 EUR: Ik koop de motor nu, en sort het aanschafbedrag voor 36 maanden in een deposito tegen 5.3% rente (bijv. hier).

Wat ik me af vraag: Zie ik iets over het hoofd en zit er een addertje onder het gras ?

Len
 
Op dit moment wordt er door meerdere aanbieders geadverteerd met een financiering tegen 0% rente bij aanschaf van een nieuwe motor.

Bijvoorbeeld Goedhart, 36 maanden tegen 0% link
en motoport 11 maanden tegen 0%.

Ik heb al een tijdje m'n oog laten vallen op de Triumph Tiger. Het aanschafbedrag heb ik beschikbaar, alleen ben ik erg terughoudend om het uit te geven (toch een hoop geld, je kunt het maar één keer uitgeven, dat gevoel... :) )

Als ik gebruik maak van de actie van Goedhart zou dat me een korting opleveren van ruim 2000 EUR: Ik koop de motor nu, en sort het aanschafbedrag voor 36 maanden in een deposito tegen 5.3% rente (bijv. hier).

Wat ik me af vraag: Zie ik iets over het hoofd en zit er een addertje onder het gras ?

Len

Check wel effe of die Amsterdam Trade Bank onder toezicht staat van de DNB, want mochten ze failliet gaan, dan krijg je de eerste 20.000 euro terug en van de volgende 20.000 euro 90%.

Zo was het volgens mij. :)
 
Ik zou toch eens goed de voorwaarden lezen. Klinkt wel erg goed, zo'n regeling, maar hoe zit het bijvoorbeeld met BKR-registraties?
 
ATB valt onder de garantieregeling, dus dat scheelt. ;)

Je kunt ook vragen hoeveel korting je krijgt zonder financiering. Want de premie moet iemand betalen (en dat ben jij...).
 
Vergeet je niet dat je elke maand evengoed een bedrag moet overmaken?


In dat rekenvoorbeeld:

€7926,- .... 36 maanden = €220.19 per maand.

Je idee gaat wel op als je het geld wegzet... en dan los daarvan elke maand die 220,- overmaakt.
 
Op dit moment wordt er door meerdere aanbieders geadverteerd met een financiering tegen 0% rente bij aanschaf van een nieuwe motor.

Bijvoorbeeld Goedhart, 36 maanden tegen 0% link
en motoport 11 maanden tegen 0%.

Ik heb al een tijdje m'n oog laten vallen op de Triumph Tiger. Het aanschafbedrag heb ik beschikbaar, alleen ben ik erg terughoudend om het uit te geven (toch een hoop geld, je kunt het maar één keer uitgeven, dat gevoel... :) )

Als ik gebruik maak van de actie van Goedhart zou dat me een korting opleveren van ruim 2000 EUR: Ik koop de motor nu, en sort het aanschafbedrag voor 36 maanden in een deposito tegen 5.3% rente (bijv. hier).

Wat ik me af vraag: Zie ik iets over het hoofd en zit er een addertje onder het gras ?

Len


wat is je naam? is het nou Len of Leen... ;)
 
Vergeet je niet dat je elke maand evengoed een bedrag moet overmaken?


In dat rekenvoorbeeld:

€7926,- .... 36 maanden = €220.19 per maand.

Je idee gaat wel op als je het geld wegzet... en dan los daarvan elke maand die 220,- overmaakt.
:^ Kun je wel een extra 220 in de maand van je vaste lasten missen?
Vast zetten = vast zetten
Ik denk dat het in jouw geval verstandiger is om je geld op een gewone internetspaarrekening (van bijvoorbeelde de Rabobank) te zetten. Daar hebben ze geen gigantische rente's, maar beter dan niks. En het scheelt met die 220 per maand
 
Check wel effe of die Amsterdam Trade Bank onder toezicht staat van de DNB, want mochten ze failliet gaan, dan krijg je de eerste 20.000 euro terug en van de volgende 20.000 euro 90%.

Zo was het volgens mij. :)

Yep, ik ben bekend met het fenomeen :) AT Bank is voor zover ik weet wel betrouwbaar en staat onder toezicht van DNB. Er zijn wel meer banken die hoge rentes geven op een deposito, hier overzichtje klik.
 
:^ Kun je wel een extra 220 in de maand van je vaste lasten missen?
Vast zetten = vast zetten
Ik denk dat het in jouw geval verstandiger is om je geld op een gewone internetspaarrekening (van bijvoorbeelde de Rabobank) te zetten. Daar hebben ze geen gigantische rente's, maar beter dan niks. En het scheelt met die 220 per maand

Goed punt, had er niet bij stil gestaan dat je wel iedere maand moet aflossen. Dan is het voordeel een stuk minder ivm een achtergestelde betaling van 3 jaar....
Er zijn tegenwoordig internetspaarrekeningen te vinden die 4,5% rente geven. En zolang de bank in kwestie onder toezicht staat van DNB ben je tot 20000 euro verzekerd van je geld...
 
Je kan nooit zekerheid hebben mijns inziens.

De bank van de kakkers ging ook failliet. Daar sta je dan met je miljoenen op je fancy rekening van Van der Hoop... :W


Dus wat doe je?

Je hebt 1.800.000 delen door 20.000 = 90

Dus 90 rekeningen openen. Heb je 100% zekerheid.
 
Laatst bewerkt:
Goed punt, had er niet bij stil gestaan dat je wel iedere maand moet aflossen. Dan is het voordeel een stuk minder ivm een achtergestelde betaling van 3 jaar....
Er zijn tegenwoordig internetspaarrekeningen te vinden die 4,5% rente geven. En zolang de bank in kwestie onder toezicht staat van DNB ben je tot 20000 euro verzekerd van je geld...
4.5%? Link? Verwissel ik PER direct van bank.
 
Voordeel van in 1 keer afbetalen is dat je er gewoon vanaf bent. Wil je perse een nieuwe dan? Je kan bijvoorbeeld ook eens kijken naar een 2dehands uit Duitsland :)
 
Je kan nooit zekerheid hebben mijns inziens.

De bank van de kakkers ging ook failliet. Daar sta je dan met je miljoenen op je fancy rekening van Van der Hoop... :W


Dus wat doe je?

Je hebt 1.800.000 delen door 20.000 = 90

Dus 90 rekeningen openen. Heb je 100% zekerheid.
Of je koopt aandelen, obligaties etc. die staan op naam.

Maar weer terug on topic.
 
http://www.akbank.nl/html/rente.htm -> 4.55%

Zolang je er niet meer op zet dan 20000 EUR ben je verzekerd van je geld (door De Nederlandse Bank).
Dit tarief is wel variabel en kan dus veranderen. In het slechtste geval gaat het naar 0%, maar dan nog kost de uitgestelde betaling je niks. Zitten er nog vaste lasten aan zo'n rekening?
 
Tja, leuk zo'n aanbieding. Ik vind dat soort dingen allemaal veel te ingewikkeld.
Ik zou zeggen, (zie ook elsinga), beding een korting, betaal direct. De zaak is dan afgehandeld.
Mijn motto is altijd, kopen en betalen. Al die wazige financieringsconstructies is een vorm van achteruit sparen of het moment van pijn lijden uitstellen. Alleen m'n huis heeft een hypotheek, niet eens alles is gefinancierd, de rest is betaald. Dus ook de auto's en de motor. Als ik wat aan het huis & tuin verbouw, betaal ik dat gewoon. Een hele rijke man zei ooit eens tegen mij, waarom lenen als je het geld hebt? Er gaat niets boven het bezit. Ik geef de man gelijk, het gevoel is meer waard dan een klein voordeel.
 
Vraag even na of er geen verplichte gigantisch dure verzekering aan vast zit, is dit niet het geval dan zie ik geen bezwaar tegen deze manier van kopen op afbetaling. Het geld heb je namelijk gewoon op de bank staan en dus levert het je alleen maar geld op (rente).

Verzeker het ding echter wel goed! Anders betaal je 3 jaar lang voor iets dat al lang niet meer in je bezit is door welke oorzaak dan ook.

@AT74Duc: Hij leent niets, hij heeft het geld gewoon op de bank staan! Daarom zie ik voor deze vorm van uitgesteld betalen ook geen problemen. Iets kopen dat je niet kunt betalen daarentegen..... Daar begin ik maar niet over ;)
 
Laatst bewerkt:
Vraag even na of er geen verplichte gigantisch dure verzekering aan vast zit, is dit niet het geval dan zie ik geen bezwaar tegen deze manier van kopen op afbetaling. Het geld heb je namelijk gewoon op de bank staan en dus levert het je alleen maar geld op (rente).

Verzeker het ding echter wel goed! Anders betaal je 3 jaar lang voor iets dat al lang niet meer in je bezit is door welke oorzaak dan ook.

@AT74Duc: Hij leent niets, hij heeft het geld gewoon op de bank staan! Daarom zie ik voor deze vorm van uitgesteld betalen ook geen problemen. Iets kopen dat je niet kunt betalen daarentegen..... Daar begin ik maar niet over ;)

Tuurlijk leent ie wel. Hij krijgt de motor zonder de koopsom voldaan te hebben. Feitelijk leent hij geld om op iemand anders z'n motor te rijden (want: todat de koopsom is voldaan is de motor natuurlijk nog van de bank, als zakelijke zekerheid).
Mijn punt is juist, koop niets dat je niet betaalt. Het gaat er niet om dat je het wel kan betalen.
De topicstarter vindt het zonde van zijn spaargeld om de motor aan te schaffen en de verleiding om toch te kopen wordt aangezet door een mogelijkheid om te krijgen zonder te betalen. Dat is de omgekeerde wereld.
Als je het geld eigenlijk niet wil uitgeven, doe het dan ook niet. Laat het dan lekker staan en blijf dromen van de dag dat je het geld wel uitgeeft. Daar is niks mis mee. Ik wil ook wel eens wat kopen, zo vind ik de nieuwe Jaguar XF erg mooi. Maar, dat vind ik persoonlijk teveel geld om uit te geven aan een auto en ik kijk over een paar jaar wel weer.
 
voel me te lui om even deze aktie door te lezen maar even een paar tips.

Volgens mij wordt de lening altijd geregistreerd. Dan hoefd niet altijd een probleem te zijn, als je gewoon betaald wanneer dit moet, maar zou misschien wel lastig worden als je een keer een andere lening of hypotheek wil nemen tijdens de looptijd van deze lening. Ja, hoe ze het ook noemen bij die dealer, het is gewoon een lening.

Soms moet je administratiekosten betalen, maar als je verder optijd betaald gaan er meestal idd geen rentes over.

Vaak krijg je ook direct automatisch een creditcard. Vaak lijkt het of deze gratis zijn, maar dat zijn ze meestal niet, of alleen onder bepaalde voorwaarde zoals bijvoorbeeld een minimale besteding per maand, en alleen bij automatische incasso. Kijk dus uit met deze dingen en als je er 1 krijgt direct terugsturen naar de maatschapij (meestal primeline, ook al heeft het soms een andere naam)

Let ook op dat je niet allemaal speciale kostbare verzekeringen of "voordeel" systemen er per ongeluk bij koopt. dit is zo gebeurd bij de aanvraag.

De reden dat dit soort leningen bestaan is erg simpel. Het grootste deel v an de mensen die gebruik maken van zo'n regeling betalen niet (alles) op tijd terug. En dan gaan er ineens hele hoge rentes over.

Bedrijven zijn gek op deze regelingen. Zeker als een klant direct een credit card neemt krijgen ze bergen geld van het bedrijf dat de uitgestelde betaling regeld. 1% van wat de consument met die creditcard uit geeft is heel normaal, en er zitten nog bergen andere bonusen bij. Het is dus ech niet zo dat de dealer jou een plezier wil doen met de uitgestelde betaling. Hij is gewoon zijn eigen zakken aan het vullen.

Opzich kan zo'n lening/uitgestelde betaling erg interessant zijn, maar je moet zelf beheerst genoeg zijn om het geld op het juiste moment klaar te hebben, en alles goed te regelen met die creditcard die je aangesmeerd krijgt.

Als je er goed mee om gaat is het een leuk voordeel. Doe je dat niet is het drama.
 
Dit tarief is wel variabel en kan dus veranderen. In het slechtste geval gaat het naar 0%, maar dan nog kost de uitgestelde betaling je niks. Zitten er nog vaste lasten aan zo'n rekening?

De meeste spaarrentes zijn voorbehouden van rentewijzigingen. M.a.w. De bank geeft een half jaar hoge rente om klanten te trekken, dan verlagen ze de rente en diegene die te lui zijn om hun spaargeld over te schrijven naar de volgende bank met deze actie blijven plakken met 2,3% aan hun broek. Daar moeten ze het van hebben.
 
De meeste spaarrentes zijn voorbehouden van rentewijzigingen. M.a.w. De bank geeft een half jaar hoge rente om klanten te trekken, dan verlagen ze de rente en diegene die te lui zijn om hun spaargeld over te schrijven naar de volgende bank met deze actie blijven plakken met 2,3% aan hun broek. Daar moeten ze het van hebben.

Van een wijze man hoorde ik ooit dat alle banken en verzekeringsmaatschappijen oplichters zijn.
 
Let ook op dat je niet allemaal speciale kostbare verzekeringen of "voordeel" systemen er per ongeluk bij koopt. dit is zo gebeurd bij de aanvraag.

Zeer waarschijnlijk wordt er een overlijdensrisicoverzekering aan gekoppeld. Daar betaal je zomaar een paar tientjes per maand voor bij een bedrag van (bijv) 15.000 euro. Ze willen zeker weten dat in geval van jouw overlijden zij hun geld alsnog krijgen (en dat hoeft niet eens te gaan om crashen met de motor). Vooral bij dit soort financieringssystemen worden hier enorme bedragen gevraagd voor overlijdensrisicodekking.
Met een dergelijke premie moet je wel een heel mooie rente hebben, wil je er nog wat aan hebben.
 
Zeer waarschijnlijk wordt er een overlijdensrisicoverzekering aan gekoppeld. Daar betaal je zomaar een paar tientjes per maand voor bij een bedrag van (bijv) 15.000 euro. Ze willen zeker weten dat in geval van jouw overlijden zij hun geld alsnog krijgen (en dat hoeft niet eens te gaan om crashen met de motor). Vooral bij dit soort financieringssystemen worden hier enorme bedragen gevraagd voor overlijdensrisicodekking.
Met een dergelijke premie moet je wel een heel mooie rente hebben, wil je er nog wat aan hebben.

zou kunnen, maar denk niet dat die hier bij zit...
 
heb een paar jaar geleden gebruik gemaakt van uitgestelde betaling tegen 0 kosten
kreeg wel gelijk een primeline gebeuren op mij n naam voorals ik hem niet op tijd zou betalen
had het geld wel gewoon en idd op een spaarrekening staan
dag voordat het gebeuren afliep overgeboekt en in 1 jaar 650 euro aan rente opgestreken
heeft dus wel voordeel die dingen als je het geld hebt liggen
nadeel .....blijkt dus dat je ook bij het bkr staat met een lening van een X bedrag
wist ik toen niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan