020ger beschadigd

meendering

MF veteraan
2 aug 2002
1.337
0
Borger
Hoi,

Ik heb sind 3 week een nieuwe achterband onder mijn VFR laten monteren.
Een 020NT om precies te zijn. :}

Goed, nu was ik vandaag in de garage bezig en viel me ook op me achterband, en dit zag ik: B|

020-1.jpg


Close up:
020-2.jpg


Bandje heeft slechts 350km gedaan.
Balen! ;(
 
Ergens doorheen gereden lijkt me. Dit was anders wel opgevallen bij het omleggen van de band (mag ik hopen). Balen man.
 
Controleren of scheur te diep is.

Zo niet dichtbranden en doorrijden have fun
 
Een ramp :( . Die banden zijn tóch al zondegeld, als je dan ook nog eens een gloednieuwe band weg kan kijlen omdat er een scheur in je angststreifen zit, zonde zonde zonde.
 
ben je wel lekker 30 min bezig om dat stuk pvc op te branden :P

(denk dat je er niet heel veel "last" van zult hebben als't (mijn inziens) maar niet dieper is dan je profiel diep is)
 
ben je wel lekker 30 min bezig om dat stuk pvc op te branden :P

(denk dat je er niet heel veel "last" van zult hebben als't (mijn inziens) maar niet dieper is dan je profiel diep is)

Tie-wrapje om je remhendel heen en een pilsje gaan drinken! :+


[me]Odie baalde al toen hij na 3k km in een afbreekmesje reedt B| [/me]
 
Zoals je kan zien is het aardig diep.... 1,5cm denk ik wel. B|

Zal weer een nieuw bandje om moeten....
 
Ben je gek....kan je best nog mee rijden hoor!! Zeker in de winter, zolang hij niet lekt moet dat best kunnen....alsof je in de winter je banden zo op zijn flikker geeft.

Maar misschien zijn er mensen die me nu voor gek verklaren?
 
dat doe ik inderdaad ja, jouw voor gek verklaren, maargoed als jij zo wilt doorrijden moet je dat natuurlijk zelf weten |( .
Ik zou ff langs een motor zaak gaan en die ff je band laten inspecteren.
En ik zelf denk dat je een motor band het zelfde moet controleren als een auto band, dat betekend dus dat als er cancas zichtbaar is, je je band heel snel op moet roken en er een nieuwe op moet leggen :?
 
Van het winter ga ik toch niet rijden. Kan ik alvast sparen voor een nieuwe band. ;)

De dealer had me vorige band er nog liggen, hebben we ff bewerkt met een stanley mes. Je komt dan wel akelig dicht in de buurt van het canvas. :X
 
Heb van de zomer ook een nieuwe band kunnen leggen voor dubieuze scheurtjes, maar nadat ik wist dat ze er zaten, kon ik niet meer op mijn gemak rijden of mijn motor aan mijn vriendje mee geven. Mijn gemoedsrust is me meer waard dan die nieuwe band kost! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan