03 R6 vs 04 R6

berthebike

MF veteraan
Donateur
27 dec 2003
7.412
252
Hellevoetsluis
Wat is het verschil (behalve cosmetisch) tussen een 2003 en een 2004 R6 , ik heb gehoord dat de mapping anders is , is dit zo en is het beter , kan je het verwisselen .
thx
 
volgens mij worden 04 R6'en pas in april dit jaar uitgeleverd?! dus tenzij het op de yamaha site staat zal je dit pas weten als iemand er 1 heeft
 
Balhoofdshoek, koppeling, klepgrote, injectie-mapping, remklauwen en lengte achterbrug.... dat was em geloof ik wel...
 
klopt volgens mij niet, enige verschil is de mapping
en gearing , verder niks
 
even een vraagje ik krijg dus ook in april een nieuwe R6 2004 maar wat bedoelen jullie met nieuwe mapping en gearing? en wat is er nog meer aan veranderd dan alleen de kleur?

Alvast bedankt voor de reacties
 
Zover ik gehoord heb, een andere mapping van de injectie. Zou iets beter moeten zijn. Maar dat gaat een te verwaarlozen verschil zijn. En ook een iets andere uitlaat voor iets betere luchtstroom...
 
mappping: de injectie instelling is aangepast
uitlaat: is iets veranderd
gearing: 2e versnelling is korter gemaakt

dat zijn de verschillen.
(en de kleur natuurlijk, welke kleur heb jij?)
 
ik krijg de blauwe maar die onderkuip van de 2004 is zwart ik ga die ook blauw laten spuiten krijg je zeg mar het amerikaanse model vind ik persoonlijk veel mooier.
verder heb ik al een 2 brother uitlaat en carbon spiegels .
ik moet nog kopen een zwart ruitje, kellermann knipperlichten , k&n filter en een powercommander maar die laatse 2 zet ik er pas op als hij goed is ingereden.

nog even een vraagje hiervoor had ik een r6 van 2001 en daar brande alle 2 de koplampen, is dat bij de nieuwe ook zo of brand er daar maar 1?

ik kan niet wachten tot april!!!
 
volgens mij worden 04 R6'en pas in april dit jaar uitgeleverd?! dus tenzij het op de yamaha site staat zal je dit pas weten als iemand er 1 heeft
Een maatje van mij rijdt al een week met een grijze, model 2004 rond. Gekocht bij Cees Doorakkers in Molenschot.
Ze zijn er dus al.
 
En toch vind ik de 2003 (zilver) grijze mooier dan de 2004 (donker) grijze.
(daarom heb ik ook een 2003 gekocht)

en met een powercommander erin maakt de originele mapping ook niet zo veel meer uit ;)
 
ik krijg de blauwe maar die onderkuip van de 2004 is zwart ik ga die ook blauw laten spuiten krijg je zeg mar het amerikaanse model vind ik persoonlijk veel mooier.
verder heb ik al een 2 brother uitlaat en carbon spiegels .
ik moet nog kopen een zwart ruitje, kellermann knipperlichten , k&n filter en een powercommander maar die laatse 2 zet ik er pas op als hij goed is ingereden.

nog even een vraagje hiervoor had ik een r6 van 2001 en daar brande alle 2 de koplampen, is dat bij de nieuwe ook zo of brand er daar maar 1?

ik kan niet wachten tot april!!!
krijgen?? zo toe maar weer
 
ik krijg de blauwe maar die onderkuip van de 2004 is zwart ik ga die ook blauw laten spuiten krijg je zeg mar het amerikaanse model vind ik persoonlijk veel mooier.
verder heb ik al een 2 brother uitlaat en carbon spiegels .
ik moet nog kopen een zwart ruitje, kellermann knipperlichten , k&n filter en een powercommander maar die laatse 2 zet ik er pas op als hij goed is ingereden.

nog even een vraagje hiervoor had ik een r6 van 2001 en daar brande alle 2 de koplampen, is dat bij de nieuwe ook zo of brand er daar maar 1?

ik kan niet wachten tot april!!!

goeie keuze. bijna dezelfde configuratie als mijn R6. mag ik je een paar tips geven.

-zet de uitlaat er pas op na 1000km. het schijnt beter te zijn om het blok met de originele uitlaat te laten inlopen, ivm de tegendruk
-spaar je geld en koop geen k&n filter. het originele filter heeft extreem veel capaciteit en hier gaat een k&n filter weinig verbetering in brengen (ik geloof zelfs dat ze minder lucht doorlaten dan het originele filter)
-die kellermans zijn erg mooi (ik heb ze ook) maar gebruik ze alleen achter. ze zijn namelijk alleen goedgekeurd voor achter en dat komt omdat ze alleen direct van achter zichtbaar zijn en heel slecht vanaf de zijkant. dit is voor achter niet erg omdat je dan alleen richting aangeeft voor verkeer recht achter je. je voor-knipperlichten moeten echter ook goed zichtbaar zijn voor verkeer van de zijkant. die kellermans zijn dat dus NIET. ik zoek zelf nog naar een mooie en betaalbare oplossing voor de voorkant.

bij de nieuwe 03/04 modellen brand er maar 1 koplamp. de andere gaat aan bij groot licht.
 
hey bedankt ja die uitlaat zet ik er ook pas naa 1000 km's op hoor is inderdaat beter voor de motor om hem in terijden met de standaart uitlaat.
En de voorlampen ja zal ik even voor kijken wat ik ga doen als het leuk staat laat ik het zo.
Verder de powercommander geeft dat veel? kwa vermogen? en hoeveel pk winst heb je dan ongeveer?

Groeten R6-je
 
hey bedankt ja die uitlaat zet ik er ook pas naa 1000 km's op hoor is inderdaat beter voor de motor om hem in terijden met de standaart uitlaat.
En de voorlampen ja zal ik even voor kijken wat ik ga doen als het leuk staat laat ik het zo.
Verder de powercommander geeft dat veel? kwa vermogen? en hoeveel pk winst heb je dan ongeveer?

Groeten R6-je

Je moet geen wonderen van zo'n powercommander verwachten. zeker niet als je geen volledig uitlaatsysteem hebt (dus inclusief bochten). zo'n powercommander op een R6 haalt vooral het dipje bij 8000 toeren uit de koppelkromme. (misschien doet de nieuwe mapping van de 04 dit ook al ?) misschien een paar pk erbij :?

P.S. ik ben mijn fiets nog aan het inrijden. dus hij is nu motorisch gezien nog standaard.
 
Ik heb toevallig zowel een power commander en K&N te koop.

Er is nogal wat onduidelijkheid wat betreft een K&N of het standaard luchtfilter, enerzijds zegt men de standaard is vanaf 2002 vrij goed, anderzijds
blijft het een feit dat wanneer je je uitlaaat vervangt, de motor ook meer zal moeten ademen (in de vorm van het luchtfilter).. of een K&N nu beter is tja, een K&N heeft ook andere voordelen, zo hoef je deze luchtfilter nooit meer te vervangen, het is uitwasbaar.

Een powercommander is handig in gebruik bij een open uitlaat daar deze dus de
standaar ratio brandstof/lucht mengsel kan optimaliseren. Een andere uitlaat onder je fiets hangen zonder je motor af te stellen heeft alleen maar slechtere prestaties tot gevolg. tenzij je voor het geluid gaat natuurlijk..
Verder wordt je gasresponse stukken beter en pakt de motor veel beter op in lage toeren /hoge versnelling.

Een combinatie van de 3, kan indien goed afgesteld (op een testbank) een optimale mengsel verhouding leveren over de hele toerentallinie, enorme PK verhogingen hoef je niet direc te verwacht, een aantal pk's natuurlijk, voornamelijk trekkracht en algeheel rijgedrag van de motor verbeterd

Kijk ook even op TK: PW/KN/Hotcam voor R6 2003
heb daar voor een 2003/2004 R6 een powercommander, K&N en Laser Hotcam te koop.
 
Laatst bewerkt:
ik krijg de blauwe maar die onderkuip van de 2004 is zwart ik ga die ook blauw laten spuiten krijg je zeg mar het amerikaanse model vind ik persoonlijk veel mooier.
verder heb ik al een 2 brother uitlaat en carbon spiegels .
ik moet nog kopen een zwart ruitje, kellermann knipperlichten , k&n filter en een powercommander maar die laatse 2 zet ik er pas op als hij goed is ingereden.

nog even een vraagje hiervoor had ik een r6 van 2001 en daar brande alle 2 de koplampen, is dat bij de nieuwe ook zo of brand er daar maar 1?

ik kan niet wachten tot april!!!

Waar heb je die carbonspiegels vandaan?
 
Beetje offtopic:
Ik heb me bij ruud fredriks (dynojet Goes) laten vertellen dat ze daar een eigen product hebben ontwikkeld dat veelzijdiger is dan de powercommander. Schijnbaar kunnen ze daarmee meer afstellen dan met een powercommander. Ook kun je hun module meenemen naar welk andere motor dan ook (zolang 'ie maar injectie heeft). Je hoeft dan alleen maar een andere stekker te monteren tussen de module en de injectie.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Op zich zou ik zoiets wel op mijn r6 willen, zeker omdat je hem mee kunt nemen naar andere machines, maar omdat het ongeveer 500 euri kost wil ik er iets meer van weten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan