mike88
MF'er
- 19 apr 2014
- 70
- 0
Hallo Jongens,
Ik heb afgelopen zaterdag een klein schuiver gemaakt.
Mijn voorwiel glee weg en de motor heeft een aantal meters over zijn linker kant gegleden.
Toen ik hem optilde stond het wiel scheef.(Tegen over de clipons/kroonplaat)
De motor is nergens tegen aan gekomen maar het voorwiel zal wel een paar keer in het asvalt gehapt hebben.
Op de rit terug naar huis merkte ik dat bij het remmen met de voorrem dat de vork en of voorkant begon te trillen.
Eenmaal thuis gekomen heb het voorwiel op een gladde houte plank gezet, het achterwiel omhoog met een paddock en vervolgens heb ik de wielas,remklauwen,middelste vork klem,en de 4 pinch bouten op de as los geschroeft.
Hierna een paar keer recht naar beneden op de kroonplaat gedrukt zodat hij zijn eigen weer centreerd.
Hierna alles op moment weer aangedraaid.
Het stuur staat weer kaars recht maar het trillen is er nog steeds.
Nu heb ik 1 voor 1 de klauwen los laten hangen en ben dus een paar rem testjes gaan doen met maar 1 remklauw voor en wat blijkt.
Het trillen is niet aanwezig als ik alleen de remschijf en klauw aan de linker kant gebruik.
Een makkelijk antwoord is dus dat de rechter schijf wel krom zou zijn.
Het rare is alleen dat deze schijf helemaal niet in de buurt is geweest van het asvalt.
Ook zijn schijven nogal behoorlijk duur dus voordat ik deze omwissel hoop ik graag nog wat advies / tips te winnen.
In het kort hoe kan het zijn dat de schijf en of klauw rechts mij trillingen kunnen geven als deze geen contact hebben gemaakt met het asvalt.
Ook zijn ze niet warm geworden en is de motor relatief rustig door gegleden.
iemand nog advies of tips voor het uitlijnen?
Excuses voor het lange verhaal en alvast bedankt
Ik heb afgelopen zaterdag een klein schuiver gemaakt.
Mijn voorwiel glee weg en de motor heeft een aantal meters over zijn linker kant gegleden.
Toen ik hem optilde stond het wiel scheef.(Tegen over de clipons/kroonplaat)
De motor is nergens tegen aan gekomen maar het voorwiel zal wel een paar keer in het asvalt gehapt hebben.
Op de rit terug naar huis merkte ik dat bij het remmen met de voorrem dat de vork en of voorkant begon te trillen.
Eenmaal thuis gekomen heb het voorwiel op een gladde houte plank gezet, het achterwiel omhoog met een paddock en vervolgens heb ik de wielas,remklauwen,middelste vork klem,en de 4 pinch bouten op de as los geschroeft.
Hierna een paar keer recht naar beneden op de kroonplaat gedrukt zodat hij zijn eigen weer centreerd.
Hierna alles op moment weer aangedraaid.
Het stuur staat weer kaars recht maar het trillen is er nog steeds.
Nu heb ik 1 voor 1 de klauwen los laten hangen en ben dus een paar rem testjes gaan doen met maar 1 remklauw voor en wat blijkt.
Het trillen is niet aanwezig als ik alleen de remschijf en klauw aan de linker kant gebruik.
Een makkelijk antwoord is dus dat de rechter schijf wel krom zou zijn.
Het rare is alleen dat deze schijf helemaal niet in de buurt is geweest van het asvalt.
Ook zijn schijven nogal behoorlijk duur dus voordat ik deze omwissel hoop ik graag nog wat advies / tips te winnen.
In het kort hoe kan het zijn dat de schijf en of klauw rechts mij trillingen kunnen geven als deze geen contact hebben gemaakt met het asvalt.
Ook zijn ze niet warm geworden en is de motor relatief rustig door gegleden.
iemand nog advies of tips voor het uitlijnen?
Excuses voor het lange verhaal en alvast bedankt