1:28 op GS 500 E ???

Indigo

Rookie
6 aug 2001
8
0
Motoren / Austin Mini
Hoi

Ik rijd op mijn GS 500e gemiddeld 1:26 tot 1:27. 1x uitschieter gehad tot 1:28 !!!!! Ik rijd bijna alleen maar snelweg kilometers.

Ik vind dit een beetje absurt zuinig? Zou het kunnen dat ie te arm staat? Ik heb al het een en ander zitten veranderen aangezien ik de eerste 2 jaar als 25 KW heb rondgereden. Deze modificatie heb ik zelf uigevoerd.

Heb verder overigens geen probleem. Het enige is dat als ik zo rond de 4000 rpm het gas ineens flink opendraai er eerste een hele lichte aarzeling is voordat ie gaat. Als ik gewoon in 1x van 1000 vol doortrek tot einde geen problemen...

Heb inmiddels de naalden al een 2 tal "sleufjes" omhoog geschoven (sinds de terug-tune-set er weer af is... )

Suggesties??

GroetN Bert.
 
dat haal ik nooit op mijn gs... :(
heb ook al enkele malen een hele tank op autostraden leeggereden maar ook dan haal ik nog maar iets van een 6l per 100km of dus 1/17
reed dan met een gemiddelde van +-145

 
klopt heb zelf eens 1 op 33 gehaald
geloofde niemand tot ze bij motor 73 in een lange duurtest ook daar eens op uitkwamen.
zijn leuke waarde in deze duure tijden

[ Dit Bericht is bewerkt door: F@zertje op 2001-08-12 07:43 ]
 
Ooit op de snelweg 1:30 gehaald. Zolang je maar zo constant mogelijk rijdt en met een snelheid die niet al te ver boven het wettelijk toegestane ligt, dan kun je inderdaad heel zuinig rijden. :)

Natuurlijk is onzuinig rijden een flink stuk leuker })
 
Is een motor een keer zuinig, zijn ze nog niet tevreden.... :)


Ik heb er net een lang weekend Belgie, Duitsland, Luxemburg en Nederland opzitten.

Gingen altijd tegelijk tanken, vriend met z'n GSX750R gooide er 13 liter in en ik met m'n CBR600F maar 8 liter....
 
ikzelf ( 1991 gs500e slingshot ) rijd 1 op 14 1 op 15 ( en dat is al met geluk en goed uitkijken )
ik heb nu sinds maart al 10.000 Km gereden voornamelijk van helmond naar eindhoven over de grote en de snelweg ( afstand 25 Km )
maar ook naar zeeland en noord hollansd maar zuiniger krijg ik hem op zijn hoogste 1 op 17.
die van mijn broertje ( 1994 ) rijd wel 1 op 25 standaard.
 
ikzelf ( 1991 gs500e slingshot ) rijd 1 op 14 1 op 15 ( en dat is al met geluk en goed uitkijken )
ik heb nu sinds maart al 10.000 Km gereden voornamelijk van helmond naar eindhoven over de grote en de snelweg ( afstand 25 Km )
maar ook naar zeeland en noord hollansd maar zuiniger krijg ik hem op zijn hoogste 1 op 17.
die van mijn broertje ( 1994 ) rijd wel 1 op 25 standaard.

Laat je GS eens nakijken man, hij zuipt teveel benzine en hij gebruikt te veel olie :) Dat is ECHT niet goed hoor :) Mijn GS500e rijd ongeveer 1:20 ofzo denk ik. Nooit getest, ik rij altijd vlot door, nooit dat ik netjes weinig toeren rijd en aan de max. snelheid houd. Maar ook niet zo dat ik \'m in elke versnelling laat janken, ik schakel wel vlot door. Maar dat moet ook met 25kw, als ik in z\'n 3 zit, zit een normale GS500e nog in z\'n 1. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
(van de week dus meegemaakt)
 
nou mijn 25kw'tje rijdt ook iets van 1:18 a 1:20, verschilt ook per rijstijl, maar ik moet dus echt laten janken wil ik een beetje leuk optrekken, bij de 6000 a 6500 toeren heb ik een dip, daaroverheen trekt ie lekker....
 
Op woensdag 26 september 2001 21:39 schreef JK het volgende:Laat je GS eens nakijken man, hij zuipt teveel benzine en hij gebruikt te veel olie :) Dat is ECHT niet goed hoor :) Mijn GS500e rijd ongeveer 1:20 ofzo denk ik. Nooit getest, ik rij altijd vlot door, nooit dat ik netjes weinig toeren rijd en aan de max. snelheid houd. Maar ook niet zo dat ik 'm in elke versnelling laat janken, ik schakel wel vlot door. Maar dat moet ook met 25kw, als ik in z'n 3 zit, zit een normale GS500e nog in z'n 1. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
(van de week dus meegemaakt)

Dus jij reed 55 (en dan pak ik het nog hoog) in z'n drie ????

Rij meestal rond de 1 op 17, als ik veel snelweg pak moet 1 op 21/22 ook nog wel eens lukken.
 
Ik heb vroeger een GS400 gehad.
Dat is een van de voorlopers van de GS500E.
Daar mee reed ik ook moeiteloos 1 op 27.
Ik rij nu nog op een Yamaha XS400 (ook een 400 2 cilinder van 27PK) maar haal met dezelfde rij stijl toch niet meer als 1op22. :?
De GS500E heeft heeft naald lagers op de krukas en bigend en een laag specifiek vermogen,maar of dat nu zoveel verschil uit kan maken. :?
 
Op woensdag 08 augustus 2001 21:52 schreef Indigo het volgende:
Hoi
<BR>
<BR>Ik rijd op mijn GS 500e gemiddeld 1:26 tot 1:27. 1x uitschieter gehad tot 1:28 !!!!! Ik rijd bijna alleen maar snelweg kilometers.
<BR>
<BR>Ik vind dit een beetje absurt zuinig? Zou het kunnen dat ie te arm staat? Ik heb al het een en ander zitten veranderen aangezien ik de eerste 2 jaar als 25 KW heb rondgereden. Deze modificatie heb ik zelf uigevoerd.
<BR>
<BR>Heb verder overigens geen probleem. Het enige is dat als ik zo rond de 4000 rpm het gas ineens flink opendraai er eerste een hele lichte aarzeling is voordat ie gaat. Als ik gewoon in 1x van 1000 vol doortrek tot einde geen problemen...
<BR>
<BR>Heb inmiddels de naalden al een 2 tal "sleufjes" omhoog geschoven (sinds de terug-tune-set er weer af is... )
<BR>
<BR>Suggesties??
<BR>
<BR>GroetN Bert.


Als jij idd je naaldclips 2 sleufjes omhoog hebt gezet is het niet zo vreemd dattie zuiniger wordt!
I.p.v. meer krijgt tie dan in het middengebied (waar je dus vooral rijdt!) minder benzine! Zal dus waarschijnlijk te arm staan |(

Zou e.e.a. toch maar eens ff checken!
 
heb zelf ook een GS500E, heb hem net weer aan de praat. Hij rijdt +/- 1:17.
Waarom heb je de stand van de gasnaalden veranderd?
Ik zou eerst je bougies er eens uitdraaien, en kijken wat voor kleur ze hebben.
Als ze koffiebruin zijn is het goed dan niks eraan doen en blijven lachen :) als ze wittig zijn staat hij te arm.
Bij een teruggetunede GS worden ook de hoofdsproeiers vervangen, deze zou ik ook eens bekijken, standaard is volgens mij 120.
 
Ik rijd ook gse 500 slingshot.......reed ook 1:30
Mooi toch?? Alleen nu een andere uitlaat eronder....ik weet nog niet wat ie nu rijd maar zal in ieder geval niet meer zo zuinig zijn....
 
Op donderdag 04 juli 2002 20:23 schreef AcXeller het volgende:Dus jij reed 55 (en dan pak ik het nog hoog) in z'n drie ????

weet ik veel, das alweer een jaar geleden, de week erop had ik m'n GS verkocht en de crossmotor gekocht.... ik zat in elk geval net in z'n 3 toen hij overschakelde naar 2 ofzo.

Gaat een 42pk gs500e maar 55km/u in z'n 1? Wat schattig ;) Maar bij 25kw schakel je je helemaal suf dus het kan best 55km/u zijn geweest.
 
Ik heb op mijn GS500e ook weleens 1 op 33 gehaalt en dat vooral stad / 80 km/h wegen.
Als ik de snelweg op ga dan haal ik ongeveer 1 op 17 maar dan gas ik ook wel redelijk door.
In Duitsland op 100km/h wegen gereden en daar lag het verbruik op ongeveer 1 op 22.
Meestal ligt mijn verbruik tussen de 1 op 15 en 20....
 
Terug
Bovenaan Onderaan