1/4 mijl dragrace met je straatmotor

})
full
 
Nou dan heb jij nog nooit dit gedaan want alles onder de 0.500e is valse start dus dit is een van me meest bizare goeie starten geweest

Ik zet niet voor niks een :+ in mn post. Ik heb geen enkel id wat wel en geen goeie start is, dus maak je vooral niet druk...
 
Laatst bewerkt:

De weergave van de tijden bij de DHRA bij de reactie is nog inclusief de tijd tussen de laatste gele lamp en de groene lamp. Bij Explosion wordt de reactietijd vanaf de groene lamp weergegeven.
De reactie is bij jouw goed. De 60 voet tijd van 1,814 is redelijk goed voor een onbehandelde baan. De eindtijd van 9,89 is ook goed voor een amateur. De eindsnelheden op de 1/8 mijl en 1/4 mijl laten zien dat jouw motor veel vermogen heeft, meer dan 200 pk aan het achterwiel, waarschijnlijk m.b.v. lachgas of turbo. Ik weet niet of jouw motor voorzien is van een lange achtervork, aangepaste vering, airshifter, lock-up koppeling e.d. Zo ja, dan kun je na enige oefening op een geprepareerde baan in Drachten een lage 9 of een hoge 8 rijden.
 
De weergave van de tijden bij de DHRA bij de reactie is nog inclusief de tijd tussen de laatste gele lamp en de groene lamp. Bij Explosion wordt de reactietijd vanaf de groene lamp weergegeven.
De reactie is bij jouw goed. De 60 voet tijd van 1,814 is redelijk goed voor een onbehandelde baan. De eindtijd van 9,89 is ook goed voor een amateur. De eindsnelheden op de 1/8 mijl en 1/4 mijl laten zien dat jouw motor veel vermogen heeft, meer dan 200 pk aan het achterwiel, waarschijnlijk m.b.v. lachgas of turbo. Ik weet niet of jouw motor voorzien is van een lange achtervork, aangepaste vering, airshifter, lock-up koppeling e.d. Zo ja, dan kun je na enige oefening op een geprepareerde baan in Drachten een lage 9 of een hoge 8 rijden.
Zo zo, een kenner, ben benieuwd of het een beetje klopt :)
 
De weergave van de tijden bij de DHRA bij de reactie is nog inclusief de tijd tussen de laatste gele lamp en de groene lamp. Bij Explosion wordt de reactietijd vanaf de groene lamp weergegeven.
De reactie is bij jouw goed. De 60 voet tijd van 1,814 is redelijk goed voor een onbehandelde baan. De eindtijd van 9,89 is ook goed voor een amateur. De eindsnelheden op de 1/8 mijl en 1/4 mijl laten zien dat jouw motor veel vermogen heeft, meer dan 200 pk aan het achterwiel, waarschijnlijk m.b.v. lachgas of turbo. Ik weet niet of jouw motor voorzien is van een lange achtervork, aangepaste vering, airshifter, lock-up koppeling e.d. Zo ja, dan kun je na enige oefening op een geprepareerde baan in Drachten een lage 9 of een hoge 8 rijden.

Psies. je was me net voor...

:o
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat zal wel moeten kloppen. Ik heb 15 jaar gedragraced bij Explosion en ik ben klassevertegenwoordiger van de Streetbike en Ultimate Streetbike klasse.
Geloof je wel, daar gaat het niet om hoor :)

Vind het wel een strakke analyse.

Als ik het goed heb rijdt veilside met een GSX-R 750/1000
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat zal wel moeten kloppen. Ik heb 15 jaar gedragraced bij Explosion en ik ben klassevertegenwoordiger van de Streetbike en Ultimate Streetbike klasse.


oke als je klassevertegenwoordiger bent van de streetbike wil je me uitleggen hoe het in z,n werk gaat als ik een keer mee zou willen doen met mijn honda.
 
De weergave van de tijden bij de DHRA bij de reactie is nog inclusief de tijd tussen de laatste gele lamp en de groene lamp. Bij Explosion wordt de reactietijd vanaf de groene lamp weergegeven.
De reactie is bij jouw goed. De 60 voet tijd van 1,814 is redelijk goed voor een onbehandelde baan. De eindtijd van 9,89 is ook goed voor een amateur. De eindsnelheden op de 1/8 mijl en 1/4 mijl laten zien dat jouw motor veel vermogen heeft, meer dan 200 pk aan het achterwiel, waarschijnlijk m.b.v. lachgas of turbo. Ik weet niet of jouw motor voorzien is van een lange achtervork, aangepaste vering, airshifter, lock-up koppeling e.d. Zo ja, dan kun je na enige oefening op een geprepareerde baan in Drachten een lage 9 of een hoge 8 rijden.
mijn motor was voorzien van een standaard gsxr 1000 motorblok en voor de rest geen aanpasingen aan de motor :X
is raar maar waar
denk dat jij ook wel de gekke antillianen kennen die ook altijd in drachten aanwezig zijn
ze waren nooit echt blij met mij mede omdat zij wel met kompleet aangepaste fietsen kwamen rijden en vaak van mij verloren dussss
 
mijn motor was voorzien van een standaard gsxr 1000 motorblok en voor de rest geen aanpasingen aan de motor :X
is raar maar waar
denk dat jij ook wel de gekke antillianen kennen die ook altijd in drachten aanwezig zijn
ze waren nooit echt blij met mij mede omdat zij wel met kompleet aangepaste fietsen kwamen rijden en vaak van mij verloren dussss
Tja, je moet een béétje kunnen rijden ook hé.
 
~
idd pro stock.

-is geen dummytank, dat noemt men de airbox
-ok blok is niet meer echt origineel te noemen, maar dat is zo bij al die motors, dat is allemaal eigenbouw.
-mijn cruiser gebruikt bijna hetzelfde frame als die destroyer. tis een vrscdx met 121pk en
dit is de beste tijd van iemand op een forum die ik ken met dezelfde bike (stock) als ik

So finally got the DX to the track for the first time and did some bracket racing. Having never been to the track before it was a little intimidating and heart racing. Here is my fastest ET, I'll let the pros give me some advice.

RT:.435--HORRIBLE
60' 1.951
330' :5.260
1/8: 8.000
MPH: 89.80
1000': 10.374
1/4: 12.412
MPH: 109.77

From what I have read I could do ALOT better on my 60' times as well as my launch...I did have some .05s later in the day but couldn't put it all together.....

echter weet ik dat er ook mensen met een stock vrscdx de lage 11 halen
 
oke als je klassevertegenwoordiger bent van de streetbike wil je me uitleggen hoe het in z,n werk gaat als ik een keer mee zou willen doen met mijn honda.

Bij Explosion zijn er 3 wedstrijden per jaar voor het ONK, waarvan de laatste dit jaar het weekend van 29-31 augustus plaatsvindt. Inschrijven en betalen (165 euro voor een 3-daags evenement inclusief kamperen en stroom voor een rijder, 2 teamleden en 2 toeschouwers) dient min. 4 weken van te voren te gebeuren. Daarna komt er 50 euro bovenop. Voor dat bedrag Verder moet je lid zijn van Explosion (50 euro) en dien je een licentie (districtlicentie 80 euro) bij de KNMV aan te vragen. Je kunt 1 maal per jaar een evenementlicentie (45 euro) aanvragen.
Vanaf donderdagavond kun je terecht op het terrein, waar je motor ook nog gekeurd moet worden. Voor jou zou ik de Streetbike klasse adviseren. Deze klasse heeft een index van 10,5 seconde, dat is een limiettijd. Als je daaronder komt, telt je tijd niet mee voor de kwalificatie en bij de eliminatie verlies je daarmee. De USB-klasse heeft trouwens een index van 9,5 sec.
Vrijdag en zaterdag zijn de kwalificatiedagen en zondag de eliminatiedag. De SB-klasse is een all-bike-run klasse, dus je rijdt min. 1 eliminatie. Er is nog veel meer te vertellen over de dragrace, maar ik zou je nu even willen verwijzen naar de website www.explosiondragracing.com. Mocht je nog mee willen doen, als dat nog kan, neem dan zo snel mogelijk contact op met het wedstrijdsecretariaat, Annemieke Hartmans, zie contact-info op de site. Er hebben zich momenteel 20 deelnemers voor de SB-klasse en 33 deelnemers voor de USB-klasse ingeschreven.

Een andere mogelijkheid is via OSL/DHRA te racen, zie www.dhra.nl.
Deze organisatie is wel toegankelijker voor de amateur maar met minder mogelijkheden.

Sowieso kan ik je (en alle andere lezers) aanraden om laatste weekend eens in Drachten te gaan kijken.
 
mijn motor was voorzien van een standaard gsxr 1000 motorblok en voor de rest geen aanpasingen aan de motor :X
is raar maar waar
denk dat jij ook wel de gekke antillianen kennen die ook altijd in drachten aanwezig zijn
ze waren nooit echt blij met mij mede omdat zij wel met kompleet aangepaste fietsen kwamen rijden en vaak van mij verloren dussss

Ook bij de Antillianen zijn er goede en mindere rijders. Er zitten ook veel posers tussen, maar ook heel goede en serieuze racers.
Ff terugkomen op jouw eindsnelheden. Een hoge eindsnelheid is bijna altijd een indicatie van veel vermogen, zeker bij straatfietsen. Nu weet ik uit ervaring dat de tijdwaarneming bij DHRA vaak onbetrouwbaar is v.w.b. de snelheden. De eindsnelheid wordt nl. gemeten als gemiddelde snelheid over de laatste 10 meter. Ik neem aan dat je meer runs die dag hebt gereden. Dus je kunt de eindsnelheden vergelijken. Bij een slechtere start en je trekt door in de versnellingen (zonder misschakelen) is je eindtijd langzamer, maar je eindsnelheid meestal ongeveer gelijk. Als ik jouw cijfers vergelijk met de hoogste eindsnelheid in de USB-klasse dit jaar (ik ben in het bezit van de tijdendatabase van Explosion, omdat ik de puntentelling doe voor het ONK dragrace). Deze is 251,96 km/u bij een tijd van 9,180 sec. van Flavius Permit, een Antilliaan. Verder kijk ik naar het verschil tussen 1/4 mijl en 1/8 mijl, dat is 3,32 sec. bij jouw timeslip. Dit is een gemiddelde snelheid van 218,314 km/u over de 2de 1/8 mijl. Ervan uitgaande dat de acceleratie (snelheidstoename) in de loop van de run afneemt, bij het 1/8 mijl punt 192 km/u daarna toenemend tot 255 km/u, kan ik niet anders concluderen dat de 255 km/u een mismeting is.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niets afdoen aan jouw prestaties, de tijden zullen wel kloppen, en die zijn het belangrijkst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan