1/4 mijl dragrace met je straatmotor

schwing 28

MF'er
19 aug 2007
113
0
tukker
hallo allemaal.

heeft iemand ervaring met een 1/4 mijl dragrace met je straatmotor.

zoja ,hoe werkt het ,wat kost het ,waar kun je het ed
 
Collega's van mij gaan wel is met de auto naar Drachten en daar zijn dan ook wel motoren te vinden. In Drachten racen ze dan op een landingsbaan van een vliegveld. De snellere motoren die de kwart mijl binnen de 10 seconden. De echte getjoende motoren natuurlijk nog wat sneller hehe :P
 
de meeste motors halen de 10-11 seconden stock lijkt me? de mijne altans wel en da is ne cruiser dus al die crotchrockets mogen daar toch geen problemen mee hebben?

btw het wereldrecord staat voor de moment op 6,88 seconden met een atmosferische motor, gene turbo, gene nos gewoon een BigBore van 2900cc ^^ en dan over de finish tegen 291km/h *O*, niet slecht voor ne harley davidson :9~
 
Laatst bewerkt:
Collega's van mij gaan wel is met de auto naar Drachten en daar zijn dan ook wel motoren te vinden. In Drachten racen ze dan op een landingsbaan van een vliegveld. De snellere motoren die de kwart mijl binnen de 10 seconden. De echte getjoende motoren natuurlijk nog wat sneller hehe :P


Vertel hier eens meer over klinkt als wat voor mij! *O*
 
Nou, mijn collega's gaan daar dan kijken naar de getjoende auto's :P

Ze zijn zelf ook gek van het tjoenen en de baas onderhand ook. Ze gaan 10 september weer heen met de auto van de baas. Dit is een BMW M5 die hij tegen die tijd heeft volgebouwd met speakers en ander mooi speelgoed en dan gaat hij hem daar even showen.

Qua racen is er vanalles begreep ik; standaard straatmotoren maar dus ook gewoon motoren helemaal aangepast voor het snel rechtdoor (en auto's ook natuurlijk).

Zoals hierboven al te lezen viel gaan de echte snelle jongens ook gigantisch snel :P
 
Als je een dragrace/ sprintje doet... ga dan niet jouw motor ff uitlenen aan een maat die normaal altijd 25 kw rijdt. Ookal zeg je tegen hem 'geef niet vol gas' hij zal het alsnog gaan, maat van me ging bijna op zn bek. Moest bijna kotsen van het lachen *D Prutser :P
 
Laatst bewerkt:
de meeste motors halen de 10-11 seconden stock lijkt me? de mijne altans wel en da is ne cruiser dus al die crotchrockets mogen daar toch geen problemen mee hebben?

btw het wereldrecord staat voor de moment op 6,88 seconden met een atmosferische motor, gene turbo, gene nos gewoon een BigBore van 2900cc ^^ en dan over de finish tegen 291km/h *O*, niet slecht voor ne harley davidson :9~~

Jij bedoeld die 2-cilinders in de Pro Stock klasse. Er staat trouwens Buell op de (dummy)tank en het blok heeft niet meer te maken met Harley of Buell.
Wat voor een cruiser heb jij die 10-11 seconden op kwart mijl haalt?

Het weekend van 29 t/m 31 augustus is er weer een dragrace in Drachten met meer dan 200 deelnemers in verschillende klassen.
 
Laatst bewerkt:
Airstrip drachten er zijn 2 type dragraces, Explosion= voor de officiele lui die meedoen in een klassement en dergelijke, moet je je voor inschrijven.

Klik voor dat en info

En je hebt de OSL race avonden, dit zijn de avonden dat jij en ik zich kunnen inschrijven (volgens mij op de middag/avond zelf) voor een paar euro's als je een sprintje wil trekken.

Klik voor info

Correct me if i'm wrong.

Heb zelf nog nooit meegereden maar een vriend van me rijd op een GSX-R 1100 dus ben er altijd wel te vinden.

Je bent een beetje laat want 't seizoen zit er al bijna op.

:W
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk om hetzelfde geval dat hard rechtdoor vrij saai is met een normale straatfiets... Maar het verrekte leuk is om 1a2 maal per jaar even dld in te duiken om te toppen....

who gives a fuck :?

Niet weer die hard rechtdoor discussie ajb :z
 
:^ :? da's niet echt mijn gevoel van motorrijden, maar ieder zijn meug.

't "echte" motorrijden vind ik persoonlijk ook mooier (lees, mooie stuurweggetjes e.d.)

Maar zo in de zomermaanden vind ik het ook leuk om een avondje te vertoeven op de airstrip van drachten.

Motors/auto's kijken, beetje lullen met gasten die ook veel bezig zijn met auto's/motoren enz.

Waarschijnlijk om hetzelfde geval dat hard rechtdoor vrij saai is met een normale straatfiets... Maar het verrekte leuk is om 1a2 maal per jaar even dld in te duiken om te toppen....

who gives a fuck :?

Niet weer die hard rechtdoor discussie ajb :z

:^

was ook niet de bedoeling van de TS
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg het me gewoon even af. Ik beoordeel niets.

Het lijkt me inderdaad wel gaaf om al die monsterlijke constructies te zien. En ik geloof ook best, dat het gevoel van de enorme acceleratie een kick kan geven hoor ;)
 
Het is niet zomaar hard rechtdoor, je moet vanaf stilstand zo snel mogelijk acceleren en da's nog best lastig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan