1.49m drama met een motor zoeken

pocket bike.jpg


Hier pas je wel op ;)
 
Jammer dat je niet van choppers houdt, je zou op mijn motor (Honda CMX500) wel passen denk ik. Met lessen reed ik op een Kawa Z650, volgens mij was die ook een stukje verlaagd. Ik ben zelf 1.60, en kom er op die motor prima bij. Smal zadeltje ook wel, en niet zo zwaar. Ik heb even snel zitten googlen, die hebben een standaard zithoogte van 79, maar kun je verlagen tot 76. Is nog steeds een aantal centimers meer dan mijn chopper die een zithoogte heeft van 69, maar wellicht past het.
ja ik ben echt geen chopper fan... mn vriend wel die probeert me ook zo ver te krijgen maar wil gewoon n race bike hahahaha ja zoeken en puzzelen komende tijd
 
1.49 is wel erg klein ja.

Je laat alleen verder totaal niet weten waar je naar op zoek bent. Nieuw of gebruikt? wat is je budget? eventueel een regio waarin je zoekt kan ook helpen.

Wij van WC eend hebben nog een GS500 te koop. Je bent sowieso welkom om te komen proefzitten. Vaak passen kleine mensen daar standaard al wel redelijk lekker op.
woonachtig vlakbij rotterdam. Ja ben wel op zoek naar een racebike.. kom nu uit bij suzuki etc... budget zal rond de 3 a 4000 zijn... occasion is voor mij prima :)
 
dank voor jullie reacties :) ja het zal een zoektocht worden. Ik kom nu een beetje uit bij suzuki bj 2002-2003... die schijnen goed verlaagd te worden. en nee ik staak voor choppers hahahahaha vind dat gewoon en niet mooi en saai rijden :] ik weet dat ik weinig keuze heb, maar blijf stug doorzoeken haha
 
als je een racer zover gaat verlagen dat jij er goed op kunt zitten, dan heeft het waarschijnlijk de rijeigenschappen van een baksteen.
 
dank voor jullie reacties :) ja het zal een zoektocht worden. Ik kom nu een beetje uit bij suzuki bj 2002-2003... die schijnen goed verlaagd te worden. en nee ik staak voor choppers hahahahaha vind dat gewoon en niet mooi en saai rijden :] ik weet dat ik weinig keuze heb, maar blijf stug doorzoeken haha
Voor de zekerheid: het is dus wel een "vol" A rijbewijs wat je straks hebt?
 
woonachtig vlakbij rotterdam. Ja ben wel op zoek naar een racebike.. kom nu uit bij suzuki etc... budget zal rond de 3 a 4000 zijn... occasion is voor mij prima :)

Met racebike bedoel je dan een supersport model? Ik denk dat je het beste kan kijken naar modellen van max 300/400 cc, die zijn meestal ook vanaf de fabriek meer gericht op kleinere mensen. Let ook goed op het gewicht, want als je net op je tenen de grond raakt is het verdomd lastig om het gewicht van een zware motor overeind te houden.
 
Gewoon op MP even zoeken op "verlaagd" in de rubriek motoren. (Vinkje aanzetten zoeken in titel en omschrijving)







 
KTM RC390. Is zo sport als het wordt voor kleine mensen.

Ninja 300/400 zijn ook mooi klein.

Prijs je gelukkig dat jij goed op "mini" racers past. Kun je veel meer lol op hebben dan die overpowerde 600/1000 motoren die de gemiddelde NL man nodig is om niet met z'n knieën klem te zitten.
 
Wat nu in Azië net uit is en hier mogelijk ook komt.
Kawasaki Ninja 250 4 cilinder. Elke bocht nemen als een MotoGP'er met bijbehorende toerentallen en nog in de buurt van de wet ook!
 
Zo hoog zijn sportmotoren nou ook weer niet... daar moet wel wat te vinden zijn. Vroegah, toen de 400cc nog populair waren, was er keus genoeg. Misschien kun je zo nog iets vinden...
 
Loop gewoon eens een paar dealers binnen. Wij komen regelmatig bij een Suzuki/Kawa dealer. Als ik daar op die kleinere Ninja's zit kan ik me niet voorstellen dat iemand van 1,5m daar niet op past. Ok, misschien niet met 2 voeten plat op de grond, maar met 2x bal van de voet moet lukken.
 
Inderdaad, ninja 250/300 is standaard al vrij laag en rond je budget te vinden. Geen ervaring met andere merken in deze klasse, maar ik heb heel veel lol gehad met mn babyninja 😊
 
Kleine mensen hebben meestal niet alleen absoluut, maar ook relatief korte benen. Andersom zijn mensen van boven de 1.90 vaak klein als ze zitten. De lengte zit meestal in de benen.
 
Kleine mensen hebben meestal niet alleen absoluut, maar ook relatief korte benen. Andersom zijn mensen van boven de 1.90 vaak klein als ze zitten. De lengte zit meestal in de benen.

Boven de 1m90 ook vaak tussen de oren.
 
1.49 is wel erg klein ja.

Je laat alleen verder totaal niet weten waar je naar op zoek bent. Nieuw of gebruikt? wat is je budget? eventueel een regio waarin je zoekt kan ook helpen.
idd zal handig zijn. mijn vriendin is 1.54 en rijdt ook 390.
je mag/ kunt hier wel komen passen op de duke 390, RC390 (eventueel te koop) of als je het leuk vind de 1290 })
 
Niet als grap bedoeld: Honda Monkey
serieus gave motor, echte cult fiets ook.
enig nadeel is z’n topsnelheid, maar wat boeit dat in het land waar 100 km/u De Max is...
verder rijdt ie ook nog eens bijzonder zuinig.
 
Ik ben van een motor met zithoogte 82.3cm (tenen net op de grond) overgestapt op een motor met een zithoogte van 80.3 cm. Waarbij de eerste een lijnmotor was en de tweede een V is. De V voelt veel meer dan 2 cm lager omdat de breedte heel anders is. Het blok ligt anders en dat scheelt in de breedte. Nu kan ik de bal van mijn voet op de grond zetten. Misschien ook iets om in het oog te houden?
 
4tje heeft hier op MF een CB400sf project Big One te koop. Zij is klein van van stuk, wellicht is de Honda zelfs nog te verlagen. Dit is een kleine Honda, 400 cc 4 cilinder. Het lijkt een erg dikke fiets, toch klein en compact.
400 sf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan