1.97 meter, wat raad je aan?

blouies

Rookie
29 jul 2006
3
0
hey, ik ben 1.97m lang en wil een eerste moto kopen, maar wat is een goede motor voor mij, wetende dat ik voor deze eerste moto ook op een strak budget zit..

ik zie heel graag de oude BMW R60 of R75,....
daarnaast vind ik ofwel richting honda NTV650 of suzuki GS500

maar ik hoor graag jullie reacties!
 
Naar een dealer gaan en gewoon op wat fietsen gaan zitten. Nadeel is dat als de fiets mooi is je zowiezo wat makkelijker water bij de wijn doet en je er pas na lange ritten achter komt of de motor goed zit.

Succes :]

Zelf 1.96 en hiervoor een gsx600f gehad. Was op het randje. Mijn gsx 1400 is groot genoeg :)
 
Oudere BMWs (en ook de meeste nieuwere trouwens) passen goed voor lange rijders.
De NTV die je noemt kan op zich ook wel (2 jaar op gereden) maar is wel een beetje krap wat betreft de ruimte tussen de zit en stepjes. En ik ben slechts 1.94 :)
All-roads passen meestal goed, als je daar van houdt tenminste.
 
ik ben 1.92 en rij een cb900 bol d'or. Weet niet of die in het straatje van voornoemde modellen past maar als je een strak budget hebt dan zou je er zeker naar kunnen kijken. Zijn er destijds 13 in een dozijn van gemaakt dus onderdelen zijn makkelijk te vinden. Onderhoud bij deze dingen is makkelijk zelf te doen en hij heeft genoeg power om lol mee te hebben. Ze staan ook bekend als onverwoestbaar maar dat geld ook voor die bmw's.
Succes!
 
Ik ben 1.97 en rijd een GSX-R 600 uit '98. Past prima. Hiervoor reed ik een Soes RF600, ook prima te doen! GS500 lijkt me niet echt prettig, zo laag en compact...

Succes met je zoektocht!
 
1,97M, mijn eerste gedachte is een longneck chopper _O-

ik zou kijken voor een R100 G/S of een R80 G/S.
BMW's zijn zowieso geschikt voor noordeuropeanen.
anders dan japanners en italianen die voor de normlengte van 1,75M gemaakt worden.
 
Ik ben wat korter met 1.87 cm 102 kg
Maar een Honda Transalp is wel geschikt
vriend van me 2.10 cm zit er heerlijk op ..
Maar zitten en proefrijden...

All road en de dikkere tourders zijn huis uit geschikt
 
GS500 lijkt me niet echt prettig, zo laag en compact...
full


issie weer..... 1,96; moet idd zeggen dat er motoren zijn die beter zitten met onze lengte ;)
 
Ben zelf 2.00 m en rijd nu een GSX-R1100 dit is dus heel goed vol te houden :}
Hiervoor had ik een gs500, dit ging nog wel redelijk.
Bij de gs500 ligt het aan je postuur denk ik.
Ben je wat gezet dan word het al lastiger.

Mijn vader rijd een VFR, en dit is ook een goede fiets voor de langere mensen.

Gewoon verschillende motoren eens proefrijden.

Veel succes :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan