1 cilinder doet het niet

etterpet1961

Rookie
23 feb 2019
23
1
hallo ik ben met mijn motor bezig maar er worden 3 uitlaten warm en 1 niet. ik heb nieuwe bougies carbs ultrasoon laten reinigen alle inwendige delen vervangen sproeiers e d. de bougie vonkt , het is een kwa 1100 spectre die na 9 jaar weer is gestart . wie weet wat het kan zijn
 
Als hij mooi rondgaat met starten (dus de compressie op 4 cilinders klopt)moet het haast de carb zijn. Als het de ontsteking was zouden er 2 niet lopen. Is het cilinder 1, 2, 3?
 
startpilot of remmenreiniger spuiten in de carb van de cylinder die het niet doet. doet hij dan wel mee -> carbu kuisen.

doet hij dan nog niet mee en de bougie vonkt -> klepspeling nakijken (of compressie meten. maar als de compressie slecht is moet je alsnog de kleppen controleren, dus sla je dit voorlopig het best gewoon over)
 
startpilot of remmenreiniger spuiten in de carb van de cylinder die het niet doet. doet hij dan wel mee -> carbu kuisen.

doet hij dan nog niet mee en de bougie vonkt -> klepspeling nakijken (of compressie meten. maar als de compressie slecht is moet je alsnog de kleppen controleren, dus sla je dit voorlopig het best gewoon over)
bedankt voor de reactie maar de compressie is goed , dus ultrasoon laten reinigen is geen garantie op schone carbs
 
Terug
Bovenaan Onderaan