1 cilinder loopt minder mee

San-de-hondaman

Die hard MF'er
2 mei 2006
598
0
Ridderkerk
ik ben vandaag naar Safe motoren geweest en die vertelde mij dat me linker cilinder minder heet werd en dus minder goed meedraait. Hij vertelde mij dat ik me linker carb effe moest schoonmaken, heb ik gedaan, maar nog steeds draait hij niet goed op 4. Wat denken jullie wat het nog meer zou kunnen zijn. Groeten

San de hondaman: :W
 
jaah, dat is allemaal goed. Ik heb het allemaal nog even na laten kijken vandaag, omdat ik tuurlijk gister me carb heb schoon gemaakt. Maar hij zei dat hij wel gewoon meedraait, maar dat hij onderin niet lekker af is gesteld (die ene cilinder) want boven de 5000 toeren draait alles netjes. Dus hij zegt dat het verder niet kwaad kan, maar hij zei als ik hem volledig netjes wil laten draaien, dat ik hem moet laten sychroniseren. En ja dat kan ik niet. Maarja ik blijf lekker zo rijden. Vind het wel best gaan

Groetjes en dank voor jullie reacties :W
 
Rare tent als ze alleen maar zeggen dat je iets moet doet. De gemiddelde comsument kan toch echt niet zelf zijn carbu's synchroniseren, dus dat hadden ze wel kunnen doen of tenminste aanbieden..

Niet echt optimaal lijkt me als er een pit niet meedoen in het gebied onder de 5000 toeren. Ik rijd meestal onder de 5000 toeren :X
 
jaah, dat is allemaal goed. Ik heb het allemaal nog even na laten kijken vandaag, omdat ik tuurlijk gister me carb heb schoon gemaakt. Maar hij zei dat hij wel gewoon meedraait, maar dat hij onderin niet lekker af is gesteld (die ene cilinder) want boven de 5000 toeren draait alles netjes. Dus hij zegt dat het verder niet kwaad kan, maar hij zei als ik hem volledig netjes wil laten draaien, dat ik hem moet laten sychroniseren. En ja dat kan ik niet. Maarja ik blijf lekker zo rijden. Vind het wel best gaan

Groetjes en dank voor jullie reacties :W

Tot hij kapot loopt? :?
 
Gaan ze bij Safe je reparatie betalen als hij wel kapot loopt? Misschien is er wel wat goed mis met 1 carburateur en loopt hij veel te arm en heet straks? Of er is wat mis met je klepspeling?
(Mij persoonlijk maakt het niet uit hoor, jij ligt er zelf blijkbaar ook niet wakker van als hij wel kapot loopt) :Z
 
hahahaha gekke gasten hahaha neejoh die 4e cilinder werkt wel, alleen onderin wat minder, maar bovenin werkt hij perfect ik moet hem iets beter af(laten)stellen. ik ga eens zoeken naar zon sychroniseerder:D maareh tot de 3.500 toeren doet ook de 4e cilinder wel hor, hij loopt alleen wat minder mooi. safe zei dat hij onderin wat mooier en beter kan. Maar dat is een kwestie van afstellen. Komt goed mensen. Dont worrie :W
 
hahahaha gekke gasten hahaha neejoh die 4e cilinder werkt wel, alleen onderin wat minder, maar bovenin werkt hij perfect ik moet hem iets beter af(laten)stellen. ik ga eens zoeken naar zon sychroniseerder:D maareh tot de 3.500 toeren doet ook de 4e cilinder wel hor, hij loopt alleen wat minder mooi. safe zei dat hij onderin wat mooier en beter kan. Maar dat is een kwestie van afstellen. Komt goed mensen. Dont worrie :W

Carburateurs synchroniseren doe je bij stationair toerental. Als ze niet helemaal
gelijk staan merk je dat echt niet aan het minder meelopen van 1 cylinder tot 3500 tpm. Er zal wel iets anders aan de hand zijn met je motor.
 
Carburateurs synchroniseren doe je bij stationair toerental. Als ze niet helemaal
gelijk staan merk je dat echt niet aan het minder meelopen van 1 cylinder tot 3500 tpm. Er zal wel iets anders aan de hand zijn met je motor.
Ben het niet helemaal met je eens, synchronisatie heeft met deellast en constant gas vrij lang invloed.
Maar dan is het over het algemeen verprutst door iemand die dr aan gesleuteld heeft, want zo enorm verloopt het uit zichzelf niet.
Dus dat er wat meer aan de hand is lijkt me ook heel waarschijnlijk, kan iets simpels zijn als een rotte bougiedop, kan ook heel wat meer zijn.

Ding een keer een goede onderhoudsbeurt laten geven (twijfel een tikkie aan de kunde van de topicstarter, zomaar hoor) en dan niet bij de desbetreffende safe...
Kan zomaar eens goed zijn voor het ding.
 
Carburateurs synchroniseren doe je bij stationair toerental. Als ze niet helemaal
gelijk staan merk je dat echt niet aan het minder meelopen van 1 cylinder tot 3500 tpm. Er zal wel iets anders aan de hand zijn met je motor.
:^
Synchroon stellen doe je met de smoorkleppn of gasschuiven bijna gesloten. Als ze 1mm verder open gaan heeft het minimale verschil nauwelijks nog effect.
 
Ben het niet helemaal met je eens, synchronisatie heeft met deellast en constant gas vrij lang invloed.
Maar dan is het over het algemeen verprutst door iemand die dr aan gesleuteld heeft, want zo enorm verloopt het uit zichzelf niet.
Dus dat er wat meer aan de hand is lijkt me ook heel waarschijnlijk, kan iets simpels zijn als een rotte bougiedop, kan ook heel wat meer zijn.

Ding een keer een goede onderhoudsbeurt laten geven (twijfel een tikkie aan de kunde van de topicstarter, zomaar hoor) en dan niet bij de desbetreffende safe...
Kan zomaar eens goed zijn voor het ding.

jaah komt goed, ik laat hem binnekort een beurt geven. Dan zal ik het even vermelden. Maar ik zal er een nieuwe bougie eens indraaien, en kijken of een nieuwe dop helpt. die kan je er toch gewoon op draaien, net als met een bromfiets? Groetjes

Sander :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan