Bij mijn '05 Yamaha R6 werkt de rechter cilinder (cilinder 4) niet. Af en toe slaat ie wel aan voor 1 verbranding.
Na een blokje om te hebben gereden op 3 cilinders worden de andere uitlaatbochten gloeiend heet behalve de rechter.
Paar weken ervoor is er een grote beurt uitgevoerd en is er Forte Motopower 1 en 2 toegevoegd in de hoop dat er iets vuil was van binnen. Ook zijn de bougies vervangen.
De bougie heb ik gechecked en vonkt. Ook is ie gewoon nat en mooi van kleur, dus benzine komt er ook wel lijkt me.
Daarna dacht ik, dat de injector verstopt/defect zou kunnen zijn. Injectiesysteem (volgens de dealer heet het carburatiesysteem, terwijl er geen carburateur in zit) eruit gehaald en injector verwisseld met die van cilinder 3 in de hoop dat dan cilinder 3 het niet zou doen.
Blokje om en pindakaas, nog steeds dezelfde cilinder die het niet doet.
Nu kan ik nog een compressietest (laten) doen om te kijken of het niet aan de pakking, kleppen, zuigerveer of zelfs de zuiger zelf ligt volgens het WPHB.
Zijn er nog andere dingen waar het aan kan liggen?
Na een blokje om te hebben gereden op 3 cilinders worden de andere uitlaatbochten gloeiend heet behalve de rechter.
Paar weken ervoor is er een grote beurt uitgevoerd en is er Forte Motopower 1 en 2 toegevoegd in de hoop dat er iets vuil was van binnen. Ook zijn de bougies vervangen.
De bougie heb ik gechecked en vonkt. Ook is ie gewoon nat en mooi van kleur, dus benzine komt er ook wel lijkt me.
Daarna dacht ik, dat de injector verstopt/defect zou kunnen zijn. Injectiesysteem (volgens de dealer heet het carburatiesysteem, terwijl er geen carburateur in zit) eruit gehaald en injector verwisseld met die van cilinder 3 in de hoop dat dan cilinder 3 het niet zou doen.
Blokje om en pindakaas, nog steeds dezelfde cilinder die het niet doet.
Nu kan ik nog een compressietest (laten) doen om te kijken of het niet aan de pakking, kleppen, zuigerveer of zelfs de zuiger zelf ligt volgens het WPHB.
Zijn er nog andere dingen waar het aan kan liggen?