1 dag te laat verzekerd!

fastcruiser......

Ik heb natuurlijk niet onverzekerd rondgereden... had mijn rijbewijs namelijk nog niet.

Ga echt niet onverzekerd rondrijden
I know.. maakte ik al uit je verhaal op. Je vraag was of de boete an sich niet te hoog was en daar reageerde ik op.

Lullig dat je nu gepakt wordt, maar onverzekerd rondrijden mag van mij maximaal bestraft worden. Helaas voor jou moest ergens de grens gesteld worden en die ligt bij het bezit van een voertuig+kenteken...
 
Wat dat betreft ben ik het wel met ts eens.
Als je niet op je motor rijdt hoef je hem ook niet te verzekeren,nu moet je betalen om hem niet te verzekeren |(


lekker is dat.

zal wel een groot gokje worden als je aangereden wordt :+
 
En die gasten die onverzekerd rijden hebben imho of een gejat voertuig of zonder kenteken of hebben toch al zo'n berg rekeningen liggen die ze toch niet betalen....... zijn imho ook vaak de mensen die bij het tanken zonder betalen wegrijden enzo.
Zijn idd vaak wel de grootste aso's, alcomobilisten hebben ook heel vaak een onverzekerd voertuig.

Daarnaast blijkt dat een heel groot deel van alcomobilisten een strafblad te hebben... is dus een kwestie van verrotte levensinstelling :r :r :r :r
 
kut is dat he !

( ik had precies hetzelfde, niet kunnen verzekeren want ik had me rijbewijs nog niet, en later genaaid op een paar dagen net als jij)

ik vrees voor je dat het gewoon dokken wordt '(
 
Wat dat betreft ben ik het wel met ts eens.
Als je niet op je motor rijdt hoef je hem ook niet te verzekeren,nu moet je betalen om hem niet te verzekeren |(

En daarom rijden er dus helemaal geen onverzekerde voertuigen rond hé |(



:Z
 
lekker is dat.

zal wel een groot gokje worden als je aangereden wordt :+

:?

Begrijp me niet verkeerd onverzekerd rijden mag van mij ook flink bestraft worden !
Het gaat mij er alleen om dat het nu geld kost om een voertuig niet te verzekeren.
En dat degenen die onverzekerd rijden het toch wel doen,de boetes gaan imho naar de verkeerden.
Die boetes worden zo ff uitgedeeld zonder dat er naar de persoon of het voertuig wordt gekeken.
Heb een tijdje terug ook zo'n boete gehad voor een motor waar ik 75 euro voor betaald heb en waarbij een leek kan zien dat ie al een tijdje niet gereden heeft en al zou die gereden hebben had de verzekering zowiezo niet hoeven betalen i.v.m. ondeugedelijk voertuig (die nog oldtimer is ook) in mijn ogen staat een boete van 320 euro dan ook echt niet in verhouding,praat ik nog niet eens over de verhogingen als je niet op tijd betaal !(waar je als je ergens slachtoffer van ben en wat moet vangen via cjib niets van terug zal zien dan wordt er opeens niks verhoogd,ook geen inflatiecorrectie)
Als je de kleine lettertjes van verzekeringmaatschappijen er op na houdt zou er b.v. bij geen apk ook meteen een boete voor geen verzekering achteraan moeten ?

Wat ik dus bedoel is dat als je een voertuig heb waar je niet mee op de weg zal komen dat je hem ook op een niet geld kostende manier niet moet kunnen verzekeren !
 
Het probleem is dat je verplicht moet verzekeren wanneer je voetuig op naam hebt staan (dus ook als ie ergens volledig gedemonteerd in de winter in de schuur staat!)

Doe je dit niet dan ben je strafbaar!!! Je krijgt dan ook een schikking van de officier alleen heeft dit wel vervelende gevolgen want verzekeringen kunnen hier moeilijk over doen.

Een vriend van mij dacht zijn motor uit de verzekering te halen omdat ie 6 maanden naar buitenland ging en omdat zijn motor in de opslag ging. Ging weg en vervolgens kreeg per post 2 waarschuwingen (die hij te laat zag). Een halfjaar later moest ie dus een schikking betalen van 300 euri. Toen ie weer in de verzekering wilde deden ze moeilijk omdat "onverzekerd had gereden" en dit een strafbaar feit is (dus geen overtreding)

Gek is dat bijna niemand dit weet (iedereen denkt dat alleen overzekerd rijden niet mag) en de RDW je voor gek verklaart als je zeg dat je dit niet wist.
 
Een kennis van me kocht een motor van zijn zwager en begon toen pas aan het rijbewijs.
Kreeg na een paar maanden ook zo'n brief van het cjib. Hij was het er niet mee eens want zei hij: ik heb nog geen rijbewijs dus rijdt ik er niet mee.

Waren ze het in leeuwarden niet erg mee eens. Kennis boos en zegt dan laat ik het voorkomen.

Wachten nu nog steeds op een brief van de rechter en het is al bijna drie jaar geleden. De boete heeft hij geloof ik ook nog steeds niet betaald!

We vermoeden dat hij wel moet betalen maar hij vond het een principe kwestie en als hij naar de rechtbank moet kost het hem veel meer (eigen baas).

Maar waarom kopen zoveeel mensen al een motor voor dat ze het rijbewijs gehaald hebben vraag ik mij af? O-)
 
Dus omdat jij, je vriend en TS het niet wisten, wist bijna niemand het?
Ik weet het nu wel maar ik wist het destijds ook niet.

Het zou een goede zaak zijn dat men bij het overschrijven een formuliertje mee zou geven waar het in staat. Als je dat weggooid en niet leest dan is het jammer maar dan hebben ze je in ieder geval de info wel gegegeven.
 
Een paar vraagjes:
- Heb je je aanvraagformulieren voor die verzekering ergens opgehaald en/of gekregen? (bij een tussenpersoon bijvoorbeeld)
- Of heb je toen telefonisch contact gehad met je Verz. Mij. om je aanvraagpapieren thuis te krijgen?

Van dat soort contacten worden vaak aantekeningen gemaakt, en als die terug te vinden zijn kun je aan je Verz.Mij. om een Artikel 34 verklaring vragen.
Daarin verklaart de Verz. Mij. dat het voertuig al in voorlopige dekking genoemen was per een bepaalde datum en als dat voor 3 Februari is dan zit je goed.
Je stuurt dan die Art.34 verklaring in naar de RDW of de Officier van Justitie en je bekeuring vervalt dan.
Het gaat er dus om dat je met je tussenpersoon of je Verz. Mij. nagaat of er voorlopige dekking is afgegeven en per welke datum.
Is dat niet gebeurt, dan moet je vragen of ze je willen helpen en je verhaal duidelijk uitleggen.
Grote kans dat ze niet moeilijk doen en je matsen omdat je geen kwade opzet had.
Succes ermee!

Dex
 
je hebt al een keer een waarschuwing gehad van het rdw, in die brief stond duidelijk dat als je na de tweede controle niet verzekerd was dat je dan een bekeuring zou krijgen. Dit valt nog wel meej hoor, ik heb nog veel erger gehoord.

En die eerste brief krijg je erg snel al. Te snel, zodat het ook regelmatig gebeurt dat je die brief van het RDW al krijgt terwijl de verzekering al lang geregeld is. Navraag bij de verzekering leidde ertoe dat het RDW blijkbaar eens in de 4 weken peilt en dat elke maand op een vaste dag de databases van verzekeringen en RDW gesynced worden. RDW doet het dus 13 keer per jaar, syncen 12 keer per jaar en daar kun je dus net tussendoor schieten.

Maar in dit geval moet die waarschuwingsbrief toch ruim van te voren zijn verstuurd.

Mike
 
fastcruiser......

Ik heb natuurlijk niet onverzekerd rondgereden... had mijn rijbewijs namelijk nog niet.

Ga echt niet onverzekerd rondrijden

Als hij voorbeeld om was gevallen en schade had veroorzaakt aan een auto was het ook niet verzekerd geweest.

Volgende keer zodra je een motor/auto koopt de verzekering bellen voordat je hem ophaalt. Ze nemen hem dan in voorlopige dekking en de papierrommel regel je achteraf.

Mike
 
Die ene dag moet met je verzekeringsmaatschappij te regelen vallen,is het meer dan een maand valt dat dus niet meer te regelen B| .m onverzekerd rijden tegen te gaan :N

Het is niet een dag te laat, het is 2 maanden te laat. Dat het RDW toevallig een dag voordat de verzekering inging heeft gepeild doet niets af aan het feit dat die motor 2 maanden niet verzekerd is.

Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan