1 db killer met twee uitlaatdempers

bart1622

Die hard MF'er
6 aug 2011
290
0
Mag je bij twee Akrapovic dempers met elk een afzonderlijke db-killer ervoor kiezen om maar 1 db-killer te monteren en de andere uitlaatdemper zonder db-killer te laten. Of word dan 1 van de uitlaatdempers meer belast dan de andere?

Dit omdat zonder de db-killers er teveel lawaai is en en met de db-killers weer net te weinig. En met 1 db-killer klinkt hij precies goed!

Kars

MF veteraan
10 jun 2003
4.910
1
37
's-Heerenberg
Bij plaatsing van een dB-killer wordt de doorvoer van uitlaatgassen veranderd.
Lijkt mij beter om beide killers evt. (beetje bij beetje) korter te maken, totdat ze beide het gewenste geluid doorlaten :)

RetepV

MF veteraan
22 okt 2008
4.567
0
52
Huizen
Wat Kars zegt.

Maar als er onder de motor nog een balanspijp zit tussen de linker en de rechter bocht, dan zou het volgens mij niet zo veel moeten uitmaken. Maar pin me er niet op vast hoor! Geen garantie als je blok de soep in draait! ;)

The Screaming Chief

MF veteraan
7 jun 2005
27.802
0
50
Spijkenisse
www.doc-nl.org
Mag je bij twee Akrapovic dempers met elk een afzonderlijke db-killer ervoor kiezen om maar 1 db-killer te monteren en de andere uitlaatdemper zonder db-killer te laten. Of word dan 1 van de uitlaatdempers meer belast dan de andere?

Dit omdat zonder de db-killers er teveel lawaai is en en met de db-killers weer net te weinig. En met 1 db-killer klinkt hij precies goed!
hangt erg af van de soort DB-killer die je gebruikt

bart1622

Die hard MF'er
6 aug 2011
290
0
Als ik mijn originele db killers (110 mm) voor de helft afzaag, word het geluid dan 2 X zo hard?

Wie heeft hier ervaring mee?

NOERG

Die hard MF'er
3 aug 2009
307
0
31
Den Haag
In 2 gescheiden uitlaten is het misschien niet ideaal, maar in bv een 4-1-2 systeem lijkt het me niet echt een probleem