1 db killer met twee uitlaatdempers

bart1622

Die hard MF'er
6 aug 2011
290
0
Mag je bij twee Akrapovic dempers met elk een afzonderlijke db-killer ervoor kiezen om maar 1 db-killer te monteren en de andere uitlaatdemper zonder db-killer te laten. Of word dan 1 van de uitlaatdempers meer belast dan de andere?

Dit omdat zonder de db-killers er teveel lawaai is en en met de db-killers weer net te weinig. En met 1 db-killer klinkt hij precies goed!
 
Bij plaatsing van een dB-killer wordt de doorvoer van uitlaatgassen veranderd.
Lijkt mij beter om beide killers evt. (beetje bij beetje) korter te maken, totdat ze beide het gewenste geluid doorlaten :)
 
Wat Kars zegt.

Maar als er onder de motor nog een balanspijp zit tussen de linker en de rechter bocht, dan zou het volgens mij niet zo veel moeten uitmaken. Maar pin me er niet op vast hoor! Geen garantie als je blok de soep in draait! ;)
 
Mag je bij twee Akrapovic dempers met elk een afzonderlijke db-killer ervoor kiezen om maar 1 db-killer te monteren en de andere uitlaatdemper zonder db-killer te laten. Of word dan 1 van de uitlaatdempers meer belast dan de andere?

Dit omdat zonder de db-killers er teveel lawaai is en en met de db-killers weer net te weinig. En met 1 db-killer klinkt hij precies goed!

hangt erg af van de soort DB-killer die je gebruikt
 
Eerst teveel eraf zagen, dan weer nieuwe kopen, iets minder eraf enz.... :+
:^

PDRM3307.jpg


Origineel en opgefrist. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan