1. Kuipreparatie 2. Dof aluminium

16 mrt 2006
30
0
Hoogland
Hallo allemaal,

Hier twee vragen die jullie vast kunnen beantwoorden.

1. Ik heb een GSX1100F met beschadigde kuip gekocht. Er zit een gat in van zo'n 8 cm en er zijn een paar stukjes uit.
Wat kan ik het best gebruiken om dit zo eenvoudig en goedkoop mogelijk weer goed te krijgen (product, waar te krijgen)?
Ik heb al zitten denken aan plakplastic (je hebt er bijv. hele mooie metaal imitaties bij) maar dan nog zal ik de gaten moeten verstevigen want anders drukt de wind de boel uit model.

2. Ik heb ook een prachtige GSX750ES gekocht maar op sommige plaatsen is het aluminium erg verweerd. Schuurpapier lijkt nog het best te helpen maar Never Dull van MotoZoom of polijstpasta doet niets.
Zijn er wondermiddeltjes op de markt die het werk gemakkelijk maken (merk en waar te koop)?
Ik weet dat deze vraag in andere vorm reeds is gesteld maar een helder antwoord heb ik daar niet kunnen vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Marcel

Oh, en als er iemand een strakke buddyseat van een GSX1100F te koop weet houdt ik me aanbevolen.
 
Laatst bewerkt:
Voor de kuip zou ik een afvalstuk opscharrelen bij de sloop en dat na wat pas en meetwerk in het gat lassen. Is goed te doen. Zijn zat topics over hoe dat moet.
En dof alu, tja, dat wordt schuren en polijsten (en zweten ).

Dat neverdull en vergelijkbaar niet helpt komt waarschijnlijk omdat er een blanke laklaag over het alu zit. Wil je het toch mooi krijgen, moet dat er eerst af. Is heel veel werk. Als het een oud brik is, dan gaat schuren, primen en overspuiten met alukleur sneller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan